سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۵
۱۸

این بنز ۵ میلیاردی چگونه وارد کشور شده است؟ +عکس

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 549997
در حالی که قانون منع واردات خودروهای لوکس و بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان برقرار است، آگهی فروش جدیدترین مدل‌ها از این خودروها در برخی سایت‌ها به چشم می‌خورد.
به گزارش جهان نيوز؛ سال ۱۳۹۳ بود که نوبخت سخنگوی دولت با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی کشور، مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و لوکس را اعلام کرد. مصوبه‌ای که تاکنون نیز پابرجا مانده است و تنها خودروهایی که پیش از تاریخ تصویبنامه ثبت سفارش شده‌ بودند، با رای دیوان عدالت اداری، مجاز به ترخیص شدند. هفته گذشته نیز علی معقولی مدیر کل واردات گمرک ایران تأکید کرد «ثبت سفارش برأی واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان صورت نمی‌گیرد و مصوبه جدیدی در این خصوص، به گمرکات ابلاغ نشده است».
 
اما با گذشت ۳ سال از این مصوبه، باز هم خیابان‌های تهران میزبان تازه‌ترین مدل‌های مرسدس بنز، بی ام دبلیو، پورشه و دیگر خودروهای لوکس با حجم  موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی است که مشخص نیست از چه مجرایی و چگونه وارد کشور می‌شوند و به راحتی نیز پلاک ملی دریافت می‌کنند.
 

آگهی فروش پورشه صفر کیلومتر به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان


اما تازه‌ترین مسافر از راه رسیده خانواده خودروهای لوکس، مرسدس بنز S۵۶۰ است که آگهی فروش آن با قیمت عجیب ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در یکی از سایت‌های پذیرش آگهی، به فروش گذاشته شده است.



 


صرف نظر از اینکه این خودروی لوکس مدل ۲۰۱۸ با وجود ممنوعیت واردات، چگونه به کشور رسیده است و فارغ از اینکه قوانین کشور چگونه از سوی عده‌ای خاص دور زده می‌شود، نکته قابل توجه ادامه آگهی این بنز ۵ میلیارد و خرده‌ای (که خرده آن برابر با قیمت ۱۵ پراید است!) برای ترخیص و شماره‌گذاری سایر خودروهایی از این دست با حجم موتور بالا نیز تبلیغ کرده است که در نوع خود قابل توجه و پیگیری است.


 


در حالی که چند روز قبل، بانک مرکزی ارائه ارز مسافرتی ۲۰۰ دلاری (به ازای هر مسافر) را بدلیل مشکلات ارزی و جلوگیری از خروج ارز از کشور متوقف کرد، مسوولان کشور در بخش‌های مختلف ذیربط باید پاسخگو باشند که چگونه میلیون‌ها دلار ارز کشور در شرایط رکود اقتصادی، بابت واردات خودروهای لوکس برای عده‌ای خاص آن هم طرق غیرقانونی از کشور خارج می‌شود؟  و اگر غیرقانونی وارد می‌شوند، چطور موفق به ترخیص و شماره‌گذاری شده‌اند؟
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
قیمت 530 میلیون تومانه یکم دقت کنید 5 میلیارد و سیصد میلیون ریاله . با تشکر از جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
قیمت 530 میلیون زده نه 5 میلیارد و 300 میلیون
افشین
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک خبر نگار لطفا پی گیر باشید چون وظیفه خبر نگار تهیه گزارش از این جلسه مثلا هیت دولت یا گزارش در مورد آمدن سیل در فعلان نقطه کشور نیست و اینکار را گزارش گری میگویند پس خبر نگار باید خبر را کشف کند و از صفر تا صد آن را رهیابی کند سپس انعکاس دهدو در اختیار افکار عمومی تشنه اینگونه خبر ها قرار دهید و فکر میکنم باز پای یک قازاده اینطرفی یا آنطرفی در میان باشد عده ای از دوستان میگویند مبلغی نیست پول یک آپارتمان و یا نصف یک خانه ویلایی است ولی با پیگیری خبر مطمن هستم افراد بسیاری مایل به دانستن رارز ورود اینگونه ماشینها به کشور هستند امیدو ارم رورزی همه اقشار این جامعه بتوانند از اینگونه ماشینهای امن استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
داخل آگهی 530 میلیون درج شده
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این خودرو توسط کوله بران وارد شده و یا اینکه ته لنچیه !!!!!!!!!!!!! شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار اینکه پانصدوسی میلیون تومان قیمت گذاری شده است نه میلیارد
ظاهرا اشتباه تایپی بوده وگرنه اس500 دو و نیم میلیارده
Iran, Islamic Republic of
به خاطر داشتن ژن خوب می توانند به راحتی خودرو وارد کنند!!! آنهم از راههای کاملا قانونی!!!
Iran, Islamic Republic of
یا شاید هم یک دختر مظلوم وزیر بیکاری برای پول درآوردن دست به واردات S560 زده. ژن خوبش هم فراموش نشود.
Iran, Islamic Republic of
کاری ندارد که ، وارد می کنند رانت دارند و دولت رانت می دهد و پلیس هم شماره گذاری می کند... بعد... بگردید دنبال مقصر
Iran, Islamic Republic of
اهههه حالا 530 میلیون یا 5 میلیارد. بابا مسأله اصلی، قانونیه که اجرا نمیشه. حجم موتور بیش از 2500 سی سی، ممنوعه. خیلی خوب هم که ممنوعه. شما با پراید و سمند هم نمیتونه تخته گاز بری. حجم های بالا، فقط برای تفاخر و هیجانات مضره که مخصوص غربه، نه فرهنگ اسلامی.
حالا چرا قانون دور میخوره، لطفا راجع به این، اظهار نظر بفرمایید و از گیر دادن به رنگ بند کفش در بیابان، خودداری فرمایید.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حتما یکی از مظلومان برای جشن عاطفه ها وارد کرده.!
Iran, Islamic Republic of
من یک معلول جسمی حرکتی شدید دارای همسری معلول که نیازمند خودرو ون بودیم اقدام به وارد کردن یک دستگاه هیوندای ون نمودیم ولی متاسفانه بعد از سه ماه تو پارکینگ بودن گفتن اجازه وارد کردن این خودرو را ندارید خودرو نه لوکس بود نه بالای 2500 سی سی بود . اما آقازاده های دارای ژن خوب هر خودرویی که بخوان وارد می کنند این عدالت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما که معلول جسمی حرکتی شدید هستی چطوری انقدر خوب تایپ میکنی؟؟
Iran, Islamic Republic of
شااید نرم افزار تایپ کلامی دارد ویا کسی نوشته !!
محمود
Iran, Islamic Republic of
به نازم به ژن برتر قلابی که هنرش اختلاس ودور زن قانونه وکسی قدرت مقابله با آنها را ندارد این ها از ما بهترانند
Iran, Islamic Republic of
اینو من وارد کردم . قسطی . اولین قسط رو هم دادم (2500 ) میلیون تومان دادم بقیه رو هم ماهی 1 میلیون قبول کردن البته بشرط زدن سند.
Iran, Islamic Republic of
در ایران غیر ممنکن غیر ممکنه... همه چیز ممکنه. قانون هم فقط یک جورهایی دست و پا گیره.....