چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

امسال ۷۰۰ هزار نفر در کشور با سواد می‌شوند

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 549343
باسواد کردن ۷۰۰هزار نفر در کشور برنامه امسال نهضت سوادآموزی است.
امسال ۷۰۰ هزار نفر در کشور با سواد می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشورگفت: از تعداد تعیین شده که تحت پوشش آموزش سواد قرار می گیرند، ۲۵ هزار نفر بی سوادان زیر ۱۹ سال، ۲۰ هزار نفر اتباع خارجی، سه هزار نفر مددجویان تحت حمایت و زندانیان، ۴۵ هزار نفر عشایر به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، هرمزگان و خراسان شمالی و بقیه سایر بی سوادان هستند.
 باقرزاده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش سواددار کردن مردم در سه گروه سنی بازمانده از تحصیل را پیگیری می‌کند و میزان باسوادی را به ۹۴/۷ درصد رسانده است.
وی میزان باسوادی در رده سنی نوجوان ۱۰ تا ۱۹ سال را ۹۸/۳ درصد عنوان کرد و گفت: بی سوادان این گروه سنی ۱۹۰ هزار نفرند که بیشتر آن‌ها از اتباع خارجی اند و یا کودکان و نوجوانانی هستند که به دلیل معلولیت‌های جسمی و ذهنی توانایی آموزش گیری ندارند.
باقرزاده گفت: در گروه سنی جوانان که ۱۰ تا ۲۹ ساله هستند، میزان باسوادی به ۹۷/۱ رسیده و ۶۰۰ هزار بی سواد داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال (بزرگسالان) که مهمترین گروه هدف سواد آموزی اند، میزان باسوادی به ۹۴/۷ رسیده است و دو میلیون و ۶۹۰ هزار بی سواد داریم.
باقرزاده، فرهنگ سازی و تشویق جوامع محلی برای افزایش انگیزه‌های باسوادی را مهم ارزیابی کرد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *