کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بعضی انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است

فرآیند انتصاب‌ها در کشور "شفاف" و "واضح" نیست

20 شهريور 1396 ساعت 10:32

نماینده مردم قزوین گفت: در خصوص برخی افراد این موضوع مطرح است که برای مثال فرزند یکی از مسئولان هستند و پدر یا مادرشان برای آن‌ها شغلی فراهم کرده‌اند، اما بعضی از این انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است و برخی افراد در پست‌ها و سمت‌های مختلف قرار می‌گیرند.


به گزارش جهان نیوز؛ سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی؛ در خصوص انتصاب برخی فرزندان مسئولان در سمت‌های مختلف اظهار داشت: فرآیند انتصاب‌ها در کشور ما فرآیند شفاف و واضحی نیست، چه این انتصاب‌ها در دولت باشد چه در هیئت مدیره‌های بخشی خصوصی یا دولتی، شهرداری‌ها،هلدینگ‌ها و از این دست پست‌های انتصابی و وقتی فرآیند شفاف نباشد این اشکالات به آن وارد است.


وی افزود: در خصوص برخی افراد این موضوع مطرح است که برای مثال فرزند یکی از مسئولان هستند و پدر یا مادرشان برای آن‌ها شغلی فراهم کرده‌اند، اما بعضی از این انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است و برخی افراد در پست‌ها و سمت‌های مختلف قرار می‌گیرند.


نماینده مردم قزوین گفت: در این مسئله نباید به اشخاص بپردازیم بلکه باید فرآیند را درست کنیم، این فرآیند باید درست شود و وزیر، نماینده یا شهردار فرقی نمی‌کنند؛ این افراد باید دارای ویژگی‌هایی باشند و براساس یک سری شرایط واضح و شفاف مشغول به کار شوند و افراد را منصوب کنند.


زرآبادی با اشاره به دستور حسن روحانی مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان ادامه داد: من به عنوان فردی که هم خانم هستم و هم جوان، پیگیری خواسته‌های این دو قشر را بر خود لازم می‌دانم اما این نگرانی‌ را هم دارم که اگر این فرآیند شفاف نباشد باز هم ممکن است افراد شایسته‌ای در دولت و سایر نهادها مشغول فعالیت نشوند.


وی با تاکید بر اینکه برخی افراد با مسئولان هیچ نسبت فامیلی ندارند و صرفا از طریق "پدرخواندگی" در کرسی‌های مسئولیت قرار می‌گیرند، عنوان کرد: این سوال مطرح است که آیا همه‌ی مدیران جوان "آقازاده‌" هستند؟؛ خیر برخی از این افراد از طرق دیگری وارد مسئولیت شدند که شایستگی مدیریت و مسئولیت را ندارند و این به دلیل عدم وجود شفافیت در انتصاب‌ها است.


نماینده مردم قزوین با بیان اینکه درحال بررسی روند انتصاب‌ها در پست‌های مختلف است، گفت: باید ببینیم اگر نیاز به قانون است، ما قانونی در این زمینه مصوب کنیم که مردم با فرآیند انتخاب مدیران آشنا شوند و بدانند که یک مدیر بر چه اساسی انتخاب می‌شود و مردم این مطالبه را داشته باشند.


زرآبادی افزود: من این موضوع را بررسی می‌کنم و البته در مراحل اولیه کار هستم و شخصا خیلی روی این حساسم چرا که اگر این فرآیند صحیح نباشد جوانان دلزده می‌شوند.


وی تصریح کرد: گاهی شخصی مسئول است اما فرزند او هم شایستگی حضور در پست‌ها و مناصب را دارد، این ایرادی ندارد به شرط آنکه فرآیند انتصاب مدیران شفاف باشد و در این بین نقش رسانه‌ها هم بسیار موثر است و رسانه‌ها می‌توانند در مطالبه جامعه نقش داشته باشند.


نماینده مردم قزوین اظهار داشت: رسانه‌ها به جای اینکه به افراد توجه کنند باید به این فرآیند توجه ویژه داشته باشند چرا که از توجه به افراد هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه شود و در این صورت اگر مشکلی حتی در قانون هم وجود داشته باشد مشکلات برطرف می‌شود.
 


کد مطلب: 548500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/548500/بعضی-انتصاب-ها-اساس-پدرخواندگی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com