جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
معتمدی: وزیر باید در سن و سالی باشد که بتواند بیشتر کار کند

نقطه ضعف وزارت علوم

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 546356
رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در خصوص شاخص های مناسب برای وزیر علوم گفت: وزیر باید در سن وسالی باشد که بتواند بیشتر کار کند، از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و فرد شناخته‌ شده‌ای باشد.
نقطه ضعف وزارت علوم
به گزارش جهان نيوز؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛ در خصوص ویژگی‌های مناسب وزیر علوم اظهار داشت: در هر محیطی اگر شخصی منصوب می‌شود باید در آن امر متخصص باشد و از درجه بالایی برخوردار باشد و مقبولیت زیادی داشته باشد.
وی افزود: این موضوع در جایگاه‌های علمی بیش از سایر حوزه‌ها اهمیت دارد، هر چند که تنها متخص سمت‌های علمی نیست، یعنی اگر شخصی در حوزه ورزش هم مسئولیتی می‌پذیرد باید در آن حوزه فردی صاحب نظر، متخصص و دارای مقبولیت باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: تجربه فرد می‌تواند موثر باشد و وزیر باید در سن وسالی باشد که بتواند بیشتر کار کند، از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و فرد شناخته‌ شده‌ای باشد.
معتمدی در خصوص مهم‌ترین نقطه ضعف وزارت علوم در دولت یازدهم گفت: اقتدار وزارت علوم کم شده و این امر به نفع کشور نیست که سیاست‌های مختلف وجود داشته باشد، مراکز سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مختلف باشند و هر کس برای خودش کار کند، این باعث ایجاد تفرق شده و موجب شده که وزارت علوم اقتدار لازم را نداشته باشد؛ امیدواریم این موضوع در دولت دوازدهم حل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *