يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
هیچ خبری از امداد رسانی نیست؛

وضعیت‌ بحرانی هوای سیستان و سکوت سنگین مسؤلان

غلظت هوا به بیش از ۳ برابر حد مجاز رسید
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 545278
در حالی وضعیت هوای سیستان در روز های اخیر به سه برابر حد مجاز رسید که خبری از واکنش مسئولین در این خصوص نبود.
وضعیت‌ بحرانی هوای سیستان و سکوت سنگین مسؤلان
به گزارش جهان نيوز به نقل از عصرهامون، در حالی مردم سیستان در روز های اخیر با غلظت هوای 3 برابر حد مجاز روز گار سپری می کردند که نه تنها جلسه بحرانی برای رفع مشکلات مردم این منطقه برگزارنشد بلکه کانال های تلگرامی روابط عمومی ادارات مرتبط نیز حتی یک خبر مبنی بر آمار مراجعان و امداد رسانی ها منتشر نکردند.
 
علی ای حال به گفته نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان این استان در 150 روز از ابتدای امسال تا کنون 63 روز سالم داشته است.
 
آنچه مسلم است در روز های اخیر وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستانهای شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را به سه و نیم برابر حد مجاز رساند و شهروندان بسیاری را راهی مراکز درمانی کرد.
 
مرتضی فرجی کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با اوشیدا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشته بود که: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به ۵۰۱ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد نیز در این مدت در منطقه سیستان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید.
 
در ادامه در گفت و گویی که خبرنگار عصرهامون با علی ملاشاهی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان داشتیم، وی با بیان اینکه از سرعت وزش باد در استان کاسته شده است، گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد 50 کیلومتر بر ساعت است که از چهارشنبه شاهد افزایش دما خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: روز گذشته سرعت وزش باد در زابل به 68 کیلومتر بر ساعت رسید که باعث کاهش دید به 8 کیلومتر رسیده بود.
در ادامه در تماسی که خبرنگار عصرهامون با ناظری فرماندار زابل، نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، نادر ستوده معاون اداره بحران دانشگاه و جواد اکبریزاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و بزی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل داشت ، هیچ یک از مسئولین یا پاسخگوی تلفن خود نبودند و یا پاسخ آمار مراجعین به بیمارستان ها را به مسئول دیگری واگذار می کردند.
 
علی ای حال پایگاه خبری عصرهامون همچنان پیگیر آمار مراجعان به بیمارستان ها در روز های اخیر و پیگیری های مسئولین مرتبط خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *