جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

مهم‌ترین قسم قرآن درباره ولایت‌پذیری است

در هر جایگاهی درد دین داشته باشید
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 544537
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اطاعت در قرآن بیش از اینکه برای خداوند استفاده شده باشد، برای پیامبر(ص) استفاده شده و مهم‌ترین قسم قرآن درباره ولایت‌پذیری است.
مهم‌ترین قسم قرآن درباره ولایت‌پذیری است
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز در نشست صمیمی نوجوانان نخبه کشوری طرح «هفت روز در بهشت» اظهار کرد: اگر بخواهیم در ابتدای زندگی مبارک حضرت رسول (ص)، همچون فیلم‌های سینمایی تعلیقی ایجاد کنیم، آن تعلیق چه خواهد بود؟ گره اصلی داستان حیات تمامی ائمه معصومین (ع) تا روز ظهور عبارتی به نام ولایت است.

وی با طرح سؤال سریال حیات بشری انسان با چه چیزی شروع شده است، گفت: سریال بشر با تقابل انسان با شیطان و هابیل با قابیل آغاز شده است. دعوای هابیل و قابیل یک داستان نمادین است که قابیل نتوانست برتری هابیل را نسبت به خود بپذیرد و ترجمان آن با ولایت برابری می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: تعلیمات دینی که به نوجوانان ما آموزش داده می‌شود، آیا مطابق با تعلیق اصلی داستان زندگی پیامبر اسلام (ص) و سریال اصلی تشیع بوده است؟ یا ما را مشغول موضوعات دیگری کرده‌اند؟ چرا ما دانش‌آموزان را به موضوعات اصلی وصل نمی‌کنیم؟

پناهیان بیان کرد: خدا قصد دارد بیان کند، در دنیا داستان اصلی، ولایت‌پذیری است. در زندگی پیامبر (ص) این داستان پیش می‌رود تا به غدیر می‌رسد، این را بدانید که دین‌داری سخت نیست، بلکه ولایت‌پذیری سخت است. امام رضا (ع) بیشترین، صریح‌ترین، شجاعانه‌ترین و عمیق‌ترین تعاریف را از ولایت به جامعه خودشان ارائه دادند.

وی با اشاره به توصیه قرآن درباره ولایت‌پذیری گفت: اطاعت در قرآن بیش از اینکه برای خداوند استفاده شده باشد، برای پیامبر (ص) استفاده شده است. مهم‌ترین قسم قرآن درباره ولایت‌پذیری است. قرآن می‌فرماید تسلیم بشوید، تسلیمی از روی اطاعت و ولایت.

پناهیان متذکر شد: اگر بخواهم مرد بزرگی را در زندگی خود مثال بزنم، آن فرد شهید چمرانی است که دکترای فیزیک پلاسما داشت اما دغدغه‌ای به نام دین داشت و من به شما پیشنهاد می‌دهم که درد دین را در هر لباسی داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *