سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۳

احتمال درگیری حجتی و شریعتمداری!

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 542152
در گذشته بخش مهمی از واردات، کالاهای کشاورزی بوده که حجتی در ۴ سال گذشته آنها را کاهش داده است. اما برای دولت که واردات بیشتر به معنای آزاد شدن پول نفت بیشتر است، شریعتمداری اولویت بیشتری دارد تا حجتی
احتمال درگیری حجتی و شریعتمداری!
گروه اقتصادی جهان نيوز: کارشناسان می‌گویند چالش مهم محمود حجتی وزیر کشاورزی در ۴ سال پیشرو رقیب قلدرش یعنی محمد شریعتمداری وزیر صنعت است.

شریعتمداری از پشتیبانی جریان بازرگانی‌چی در دولت برخوردار است و دولت هم نانوشته ماموریت افزایش واردات را به او داده است. دولت به دنبال آزاد کردن حجم بیشتری از پول نفت است. حجتی با شریعتمداری به مشکل خواهد خورد. این به راحتی قابل پیش بینی است.

در گذشته بخش مهمی از واردات، کالاهای کشاورزی بوده که حجتی در ۴ سال گذشته آنها را کاهش داده است. اما برای دولت که واردات بیشتر به معنای آزاد شدن پول نفت بیشتر است، شریعتمداری اولویت بیشتری دارد تا حجتی.

۴ سال سختی برای حجتی متصور است. او علاوه بر مبارزه با جریان واردات‌چی مثل اتاق بازرگانی باید با یک بازرگانی‌چی قَدر همچون شریعتمداری هم درگیر شود.
مرجع : نود اقتصادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
همش بازیه!
کلانتری قبلا در معیت همین آقای حجتی بوده است ..... کسی که اساساً معتقد به تولید داخل و خودکفایی نیست.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری شاید اگر وزارت بازرگانی را بهش میدادند میتوانست حرفی برای گفتن داشه باشد ؟؟ اما در صنعت کار آمدی نخواهد داشت و موفق نخواهد بود و وضع صتعت شاید بدتر از اینهم بشود !! دیدگاههای ایشان مدیریت دولتی است و خصولتی و چندان عقیده ای به بخش خصوصی ندارد !!و جناب حجتی بمراتب از ایشان کار امدتر و موقف تر خواهند بود !! البته اگر به پایش نپیچند !! و میشود گفت افکاری نزدیک بهم در صنعت و تجارت باهم دارند !!
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد چه گفتی؟؟؟؟