دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
پرونده "ملیکا" در اصفهان بسته شد؛

شش‌دانگ مراقب کودکی‌های فرزندان‌مان باشیم

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 538191
ملیکا احمدی دختر بچه ۱.۵ ساله مشهدی که این روزها او را همه می‌شناسند پس از طی روزهای سخت و دلتنگی‌های کودکانه‌اش، به آغوش خانواده بازگشت و پرونده‌اش در اصفهان بسته شد.
شش‌دانگ مراقب کودکی‌های فرزندان‌مان باشیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، شاید کمتر کسی پس از ربوده شدن این اقبال را داشته و به آغوش خانواده بازگردد، به ویژه قتل‌های ناجوانمردانه‌ای که همه روزه قصه تلخش را می‌شنویم، ملیکا اما خدا یارش بود و پس از پشت سر گذاشتن 10 روز پر مشقت و سرشار از گریه و دلتنگی برای آغوش پدر و مادر و حتی بوی خانه و خط خطی‌های دیوار اتاقش سرانجام به زادگاهش بازگشت و باز هم بازی با جوجه‌های زیبایش را سر گرفت، همان جوجه‌هایی که به دنبال آنها راهی کوچه شد تا بازی‌اش ناتمام نماند اما  قصه تلخی آغاز شد و سرنوشت او را از مشهد به اصفهان آورد.

آغاز یک روز تلخ
ملیکا و خواهرش متینا در حیاط خانه با 4 جوجه‌شان بازی می‌کردند، صدای خنده‌هایشان شنیده می‌شد، جیغ و خنده ملیکا اما بیشتر به گوش می‌رسید.

پدر ملیکا می‌گوید: وقتی درب خانه را باز کردیم جوجه‌ها از حیاط بیرون رفتند، ملیکا و متینا هم به دنبال جوجه‌ها به کوچه رفتند، من در خانه بودم، دقایقی بعد متینا به تنهایی وارد شد، سراغ ملیکا را از او گرفتم، اما دخترم ترسیده و سکوت کرده بود، همه جای خانه و کوچه و خیابان را زیرپا گذاشتیم، اما هیچ اثری از او نبود.

وی افزود: گم شدن ملیکا را به پلیس اطلاع دادیم، پلیس خراسان رضوی تلاش خود را برای پیدا کردن ملیکا آغاز کرد، اما ما هم عکس او را در تمام شهر و فضای مجازی منتشر کردیم و عاجزانه از مردم خواستیم اگر نشانی از او یافتند به ما اطلاع دهند، فضای مجازی پر از نام و عکس ملیکا احمدی شده بود اما ملیکا را مردم اصفهان شناسایی کردند.

ملیکا در پارک ناژوان اصفهان
پس از گذشت 10 روز از گم شدن ملیکا، مردم اصفهان دختربچه گریانی را دیدند که به تنهایی در مجموعه ناژوان قدم برمی‌دارد وقتی از تنهایی او مطمئن شدند، مراتب را به کلانتری 28 اصفهان گزارش دادند، پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان قرار گرفته و وارد عمل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: پس از مطلع شدن، با پلیس مشهد تماس گرفتیم، آن‌ها برای ما عکسی از ملیکا فرستادند، ما نیز با دستگاه قضایی هماهنگ کرده و کودک را به بهزیستی تحویل دادیم.
ستار خسروی افزود: کودک یک و نیم ساله مشهدی بعد از شناسایی و استقرار در بهزیستی اصفهان هویتش توسط خانواده او در مشهد شناسایی و راهی اصفهان  شدند، پس از انجام مراحل قانونی دختر خود را تحویل گرفتند.

اشک‌های پدر ملیکا در شیرخوارگاه نرجس
پدر ملیکا وارد شیرخوارگاه نرجس، محل نگهداری ملیکا شد، به محض دیدن دختر بچه گمشده‌اش او را در آغوش فشرد، بغضش ترکید و اشک‌هایش لباس ملیکای کوچک را خیس کرد، ملیکا که تا آن لحظه آرام و قرار نداشت در آغوش پدر آرام گرفت.

پدر ملیکا در هر جمله‌اش خطاب به خانواده‌ها می‌گفت: "توروخدا مراقب بچه‌هاتون باشید"  خودش خوب می‌دانست که خواست خدا بود که ملیکا صحیح و سلامت یک بار دیگر به آنها بخشیده شده و باید برای این بخشش بزرگ خدای سبحان را شاکر باشند و سجده شکر به جا بیاورند، تولد دوباره ملیکا هشداری برای خانواده‌هاست.

ملیکا به مشهد بازگشت
مأموران پلیس با مشهد تماس گرفته و مراحل شناسایی او از طریق خانوادهاش با هماهنگی پلیس اصفهان و مشهد انجام شد، صبح چهارشنبه ساعت 10:30 پدر ملیکا همراه با افسر پرونده کودکربایی از طریق سفر زمینی وارد اصفهان شدند، پس از رسیدن آنها به بهزیستی در حضور دادستان رحیمی، ملیکا احمدی در سلامت کامل به پدرش تحویل داده شد و به رسم مهماننوازی با مراقبت و پذیرایی از این دو نفر در ساعت 15:30 دیروز با هزینه بهزیستی و با هواپیما به مشهد بازگشتند.

سلامتی کامل ملیکا تائید شد
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه ملیکا احمدی از زمان آمدن به بهزیستی تا زمان تحویل به خانواده‌اش در شیرخوارگاه نرجس نگهداری شده بود، گفت: با بررسی و معاینه کامل ملیکا متوجه سلامت او شدیم و هیچ‌گونه آثاری از آزار جسمی یا جنسی در این کودک مشاهده نشد و تنها بی‌قراری و اضطراب داشت.

سعید صادقی با اشاره به اینکه پس از تحویل کودک تیم پزشکی و روان‌شناسان مجموعه در محل حاضر و به معاینه کامل وضعیت ملیکا پرداختند، افزود: دختر بچه مشهدی هیچ مشکلی نداشت و در سلامت کامل به سر می‌برد، در آن لحظات ملیکا فقط بیتابی میکرد و وحشت‌زده بود که با توجه به وضعیت او کاملا طبیعی بود و روان‌شناسان و مربیان مجموعه توانستند به خوبی با ملیکا ارتباط برقرار کرده و او را آرام کنند.

سارقان ملیکا چه کسانی بودند
کسی هنوز نمی‌داند که ملیکا برای چه و چگونه از مقابل خانه پدری‌اش ربوده شده، پلیس همچنان در جستجوی سارقانی است که به گفته متینا، خواهر ملیکا، زن و مردی سوار بر پراید سفید بودند و چیزی که بیشتر سبب حیرت شده پس دادن ملیکاست، چه شد که ملیکا را صحیح و سالم تحویل دادند، شاید ماجراهای اخیر و کشته شدن بنیتا، طفل 8 ماهه بر آنها اثری از وجدان بیدار کرده و شاید نیتی دیگر در کار باشد.

برای یافتن پاسخ این سوال پلیس آگاهی استان خراسان رضوی و اصفهان در تلاشند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون مظنونان این حادثه گفت: مظنونان این حادثه که یک زن و مرد هستند هنوز دستگیر نشده و تحقیقات برای شناسایی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

افزایش آگاهی شهروندان و مراقبت‌های ویژه از کودکان
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به نکاتی پیرامون نقش مردم در برخورد با پدیده‌های اینچنینی اظهار داشت: در شهروندان نظارت اجتماعی بسیاری بالایی در حوزه کودکان وجود دارد و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نیستند که این توجه مسئولیت اجتماعی مردم را می‌رساند.

صادقی تصریح‌کرد: والدین باید دانش و مهارت لازم در زمینه مراقبت از فرزندان را افزایش دهند و بدانند امنیت تنها در فراهم کردن خوراک و پوشاک نیست بلکه امنیت در خانواده در تمام ابعاد به وجود آید به ویژه برای کودکان همسن ملیکا که در سن حساس‌تری هستند.

پرونده ملیکا بسته شد
دیروز ملیکا و پدرش اصفهان را به مقصد مشهد ترک کردند و خاطره‌ای تلخ و شیرین از خود بر جای گذاشتند، خاطره‌ای که سبب شد اشک شوق تمام مردم ایران جاری شود و خدا را شکر کنند که کودکی معصوم از ایران زمین سالم و خندان به آغوش خانواده‌اش باز گشته است.

اما درس بزرگ ملیکا به خانواده‌ها از یادمان نرود، دستان معصوم و کوچک فرزندان‌مان را محکم در دست بگیریم و شش دانگ مراقب کودکی‌هایشان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *