کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعیین تیم ویژه از سوی ترامپ برای برهم زدن برجام

31 تير 1396 ساعت 16:24

فارین پالیسی از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در انتخاب تیمی ویژه برای ارائه گزارش منفی از عملکرد ایران در خصوص برجام در دوره ۳ ماهه آینده خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از فارین پالیسی، بعد از دیدارهای انجام شده میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص برجام، ترامپ تیمی ویژه از نفرات مورد اعتماد خود در کاخ سفید را مامور کرده تا در سه ماه آینده گزارشی در خصوص عدم پایبندی ایران به برجام تهیه کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا به گروهی از نزدیکان مورد اعتماد خود در کاخ سفید دستور داده زمینه‌های لازم را برای اعلام پایبند نبودن ایران به «برجام» در گزارش سه‌ماهه بعدی به کنگره فراهم آورند.

یک منبع به فارن‌پالیسی گفت ترامپ مصمم است در گزارش سه ماهه بعدی به کنگره عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.

این منبع گفت: «رئیس‌جمهور به کاخ سفید گفته که می‌خواهد ۹۰ روز دیگر در موقعیتی باشد که عدم پایبندی (ایران به برجام) را اعلام کند و وظیفه آنها این است که او را به این نقطه هدف برسانند.»

در هفته گذشته و بعد از تائید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت آمریکا، گزارش های متعددی درباره کشمکش ترامپ با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در خصوص تائید و یا عدم تائید پایبندی ایران به برجام منتشر شد.

 تمامی اعضای تیم امنیت ملی آمریکا معتقد بودند که در شرایط فعلی بهتر است برجام حفظ شود اما ترامپ راضی به انجام این کار نبوده و سرانجام پس از ۵۵ دقیقه جدال میان رئیس جمهور و اعضای تیم امنیت ملی نهایتا ترامپ با تائید برجام موافقت کرد.


کد مطلب: 534996

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/534996/تعیین-تیم-ویژه-سوی-ترامپ-برهم-زدن-برجام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com