پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام قاضی عسکر:

وجود اخبار کذب یکی از دغدغه‌های حج امسال است

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 534519
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: هیچ گونه نگرانی در جهت اعزام زائران به حج وجود ندارد و تنها وجود شایعات و اخبار کذب یکی از دغدغه های حج امسال است.
وجود اخبار کذب یکی از دغدغه‌های حج امسال است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در گردهمایی روحانیان معین و معینه های کاروان های حج تمتع در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، افزود: با هماهنگی های انجام شده امسال 86 هزار و 500 زائر خانه خدا، به حج امسال اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه ریزی ها و تدابیر لازم جهت اعزام زائران اتخاذ شده است و تلاش شده در حج امسال حداقل مشکلات را داشته باشیم.

 قاضی عسکر خاطرنشان کرد: ایجاد کانال های ارتباطی از طریق شبکه های مجازی یکی از اقدامات مهم مدیران کاروان ها در جهت ارتقای هماهنگی میان زائران و جلوگیری از شایعات و مطالب کذب خواهد بود.

وی بیان کرد:لازم است با توجه به تراکم جمعیت همه زائران نسبت به مسائل مختلف در مناسک حج توجیه شوند که در این زمینه مدیران کاروان ها و روحانیون نقش مهمی در توجیه زائران دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:با تدابیر لازم مسائل امنیتی به خوبی پیگیری شده است البته باید دانست که مراقبت های امنیتی اهمیت زیادی دارد و همه باید هوشیاری لازم را در این سفر داشته باشند تا در این باره با دغدغه هایی مواجه نباشیم.

وی در مورد مچ بندهای الکتریکی و برخی از شایعاتی که در این راستا وجود دارد توضیج داد:این مچ بندها به هیچ عنوان ساخت اسرائیل در جهت رصد اطلاعات زائران نیست و مسائلی که در این باره مطرح می شود حقیقت ندارد.
حجت الاسلام قاضی عسکر در این باره گفت:مچ بندها توسط شرکت های ایرانی تولید شده است و می تواند برای جلوگیری از گم شدن زائران موثر باشد هر چند زائران برای به دست کردن این مچ بندها هیچ الزامی ندارند.
وی تصریح کرد:جلسات مختلفی در ماه های اخیر پیرامون پاسخگوئی به شبهات و سوالات برگزار شد و در این زمینه توانستیم به بسیاری از شبهات ایجاد شده به خصوص در فضای مجازی پاسخ گوئیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد:حساسیت هایی در جهت همراه داشتن گوشی های هوشمند و لپ تاپ وجود دارد و در این باره سخت گیری های صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:زائران توجه داشته باشند در صورت همراه داشتن این تجهیزات از درج مطالب حساسیت زا در گوشی ها و لپ تاپ اجتناب کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین تاکید کرد:موضوعات و مباحث در سفر حج بیشتر بر محور شبهات و مسائل کلان جهان اسلام باشد و از پرداختن به مسائل فرقه ای و ریز پرهیز شود تا حساسیتی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد:روحانیون به عنوان مدیران فرهنگی کاروان ها دارای رسالت مهمی در حج هستند و باید با حضور خود از ایجاد حساسیت ها در کاروان ها و تنش در مناسک حج و بروز مسائل جلوگیری تفرقه انگیز به عمل بیاورند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد:در سال جاری شرایط بهتری را در برگزاری مناسک حج داریم و ما امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم به اعزام حجاج بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد:با عنایت خدا و هماهنگی های لازم اولین گروه زائرین در حج امسال نهم مرداد ماه به حج اعزام می شوند.

سرپرست حجاج ایرانی در خصوص تعطیل نشدن حج در تمام ادوار تاریخ، بیان کرد: در طول تاریخ نیز افرادی مانند معاویه و برخی حاکمان اموی سعی می کردند مسلمانان را از رفتن به حج بازدارند و از اهمیت و فواید این سفر معنوی بکاهند اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: اکثر افرادی که به حج مشرف می شوند، انسان های خیری هستند و در کارهای نیک و کمک به فقرا نیز نسبت به سایر افراد پیش قدم می شوند و در عالم برزخ نیز افرادی که در صورت داشتن استطاعت به حج رفته اند، از گرفتاری ها و عذاب الهی نسبت به افرادی که به حج مشرف نشده اند، در امان هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اینکه اگر عده ای جمع شده و حج را تعطیل نمایند، خداوند عذاب الهی را بر آنان نازل می نماید، بیان کرد: بر دولت اسلامی لازم است در صورت تشرف نیافتن مسلمین به حج، با هزینه بیت المال عده ای را به حج اعزام کند، تا این فریضه تعطیل نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *