سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اجبار اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 533284
اصلاح‌طلبان برای حمایت تمام قد از رئیس‌جمهور روحانی فعلا در حالت اجبار و اضطرار قرار دارند... اما اینکه انقضای این شرایط که از ۴ سال قبل آغاز شده چه زمانی سر برسد، مسئله دیگریست!
اجبار اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ خبرگزاری دولتی ایرنا اخیرا گفت‌وگویی را با عبدا... رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ انجام داده است.
ایرنا در بخشی از این مصاحبه از رمضان‌زاده می‌پرسد: حمایت از روحانی انتخاب اصلاحات بود یا گزینه دیگری برای این جریان روی میز نبود؟ از این نظر این پرسش اهمیت دارد که برخی معتقدند جریان اصلاح طلبی در سال های ۹۲ و ۹۶ مجبور به حمایت از جریان اعتدال شده است، این گزاره تا چه اندازه به واقعیت موجود نزدیک است؟

رمضان‌زاده نیز در مواجهه با این سؤال می‌گوید:
«باید دید که طی چهارسال گذشته مواضع اعتدالی به اصلاحات نزدیک شده است یا اصلاحات به اعتدال، به نظر می آید آنچه امروز اعتدال نامیده می‌شود، بازگویی و یا به زبان دیگر مبانی و مواضع اصلاح طلبانه مطابق با اقتضائات روز است. بنابراین نمی توان گفت در ائتلاف و حمایت اصلاحات از اعتدال کدام یک مجبور یا منتفع شدند. نباید فراموش کرد که مسیر اصلاحات دگم نیست و اصلاح شدنی است. پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مواضع اصلاحات و اعتدال با وجود اختلاف های جزیی، بسیار به هم نزدیک شد که این همان بلوغ سیاسی و اجتماعی است.»[۱]

*همانطور که مشخص است، رمضان‌زاده در پاسخ خود، تلویحاً گفتمان اعتدال و شخص آقای روحانی را رویه‌ی دیگر اصلاحات معرفی کرده و از پاسخ به سؤال خبرنگار دولت طفره رفته است.

این در حالی است که آقای روحانی به اذعان اصلاح‌طلبان حتی، نه تنها تواصی این جریان خاص سیاسی را نپذیرفته بلکه تاکنون هرگز نخواسته است که بعنوان یک اصلاح‌طلب خطاب شود.

اختلافات عمده ستاد اعتدال با اصلاح‌طلبان درباره چینش کابینه، فعالیت‌های انتخاباتی، مسئله فتنه و غیره نیز امور پنهانی نیستند و این روزها همه در جریان آنها قرار دارند.

با اینهمه اما شاهدیم که در ایستگاه آخر، این اصلاح‌طلبان هستند که مجبورند از تمام رفتارهای آقای روحانی به تمام قد دفاع کنند و آنها را مطلوب بدانند.
تا جایی که حتی رفتارهای اثباتا غلطی مثل مشورت نکردن رئیس‌جمهور نیز چندی قبل توسط علی شکوری‌راد مورد تحسین قرار گرفت![۲]

و یا این حسین مرعشی بود که چند سال قبل اعلام کرد آقای روحانی هرکار می‌کند قانونیست...[۳]

اختلاف دولت با اصلاح‌طلبان در کنار این تعریف و تمجیدهای عجیب چهره‌های جریان خاص از دولت و رئیس‌جمهور به روشنی اثبات کننده معنایی است که در سؤال خبرنگار خبرگزاری دولت مورد اشاره قرار گرفته است.

و آن اینکه اصلاح‌طلبان برای حمایت تمام قد از رئیس‌جمهور روحانی فعلا در حالت اجبار و اضطرار قرار دارند... اما اینکه انقضای این شرایط که از ۴ سال قبل آغاز شده چه زمانی سر برسد، مسئله دیگریست!

1_ http://www.irna.ir/fa/News/82594526/
2_ mshrgh.ir/745388
3_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940903001665
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *