شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

یک‌سوم جمعیت شیراز زیر خط فقر زندگی می‌کنند

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 526147
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت شیراز زیر خط فقر زندگی می‌کنند، گفت: چرا منطقه‌ای در شیراز‌ با ۸۵هزار نفر جمعیت دبیرستان ندارد؟
یک‌سوم جمعیت شیراز زیر خط فقر زندگی می‌کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در جمع مردم منطقه 7 شیراز با بیان اینکه رسیدگی به محرومان در اسلام بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: برخی محرومیت‌ها مانند فقر مادی فراگیرتر و شناخته‌‌شده‌تر است اما گاهی محرومیت‌ها، اجتماعی و عمومی است که باید نسبت به رفع این محرومیت‌ها نیز اقدام کرد.

وی با تأکید بر توجه به بهداشت محیط در مناطق کم‌برخوردار شیراز گفت: بهداشت و سلامت جامعه بر اثر نداشتن فاضلاب آسیب می‌بیند و به این صورت خانواده‌های ساکن در این مناطق باید تمام درآمد خود را صرف درمان کنند.

امام جمعه شیراز افزود: اگر کودکان یک منطقه به‌دلیل نداشتن بهداشت گرفتار سالک شوند، محرومیت است و کمک به رفع آن کمتر از  تأمین نان شب فقرا نیست اما در زمینه مسائل اجتماعی غفلت بیشتری از سوی مسئولان دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسئولان برای رفع فقر فردی به‌راحتی اقدام می‌کنند اما در بحث مسائل اجتماعی به‌سختی و کندی رفتار می‌کنند، گفت: این نوع رفتار به‌دلیل برداشت اشتباه از اسلام است، برداشت نادرست از اسلام سبب ایجاد چنین گرفتاری‌ها و مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه یک‌سوم جمعیت شیراز زیر خط فقر زندگی می‌کنند، عنوان کرد: این امر به‌دلیل این است که در برخورد با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با نگاه صرفاً اداری رفتار شده، در صورتی که در اسلام سیاست از دیانت جدا نیست.

آیت‌الله ایمانی با انتقاد از اینکه در برخی از محلات فاضلاب کشیده شده که نیاز نبوده اما در برخی از محلات که مردم ساکن هستند 20 سانت حفر شود، فاضلاب بالا می‌آید اما  لوله‌کشی فاضلاب انجام نشده است، تصریح کرد: این مشکلات تنها مشکلات منطقه 7 یا شرق شیراز نیست بلکه مشکلات کل شهر به حساب می‌آید.
وی با اظهار اینکه مسئولیت یک مسئول در مقابل شمال غرب شهر به‌اندازه شرق شهر شیراز است، خاطرنشان کرد: اگر بیماری واگیرداری در سطح شهر شایع شود ولو در یک روستا، به اسم شهر شیراز منتشر می‌شود پس بین محلات و مناطق شهر نباید تفاوتی باشد.

امام جمعه شیراز با تذکر اینکه مسئولان شهر با اقدام به‌موقع نباید اجازه دهند که آسیب‌ها به نام شهر رقم بخورد، گفت: اقداماتی برای فاضلاب این منطقه انجام شده اما این اقدامات زمانی ارزشمند است که لوله‌کشی فاضلاب انجام شود، روی کاغذ پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در مناطق کم‌برخوردار شیراز گفت: اغلب مناطقی که تاکنون بازدید شده مشکل مدرسه و آموزش دارند و حتی  برخی مناطق متصل به شیراز هستند که 13 مدرسه در آن تعطیل شده است.

وی با انتقاد از اینکه چرا خیّران تنها در مناطق برخوردار شهر اقدام به مدرسه‌سازی می‌کنند، اضافه کرد: این امر به 2 دلیل است؛ یا به خیران یاد ندادیم یا به فکر این مناطق نبودیم، در غیر این صورت چرا منطقه‌ای با 85 هزار جمعیت دبیرستان ندارد. مدیرکل آموزش و پرورش باید پاسخ‌گو باشد و خیران را به مناطق محروم هدایت کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با ابراز اینکه امام(ره) بارها فرمود "مردم ولی نعمت ما هستند و ما وظیفه داریم که مشکلات مردم را حل کنیم" بیان کرد: اگر هر کس جدا جدا برای خودش و طبق قانون و مقررات خودش کار کند کار به جایی نمی‌رسد، اما اگر مسئولان دور هم جمع شوند و در یک جلسه هم‌افزایی کنند مشکلات زودتر حل می‌شود.

وی با اشاره به ماه رمضان و شب‌های قدر نیز گفت: شب‌های قدر، شب‌های عبادت، توبه و بازگشت به‌سوی خدای بزرگ است و فرصتی است که  خدا برای ما فراهم کرده چراکه ما بندگان غفلت‌زده هستیم و گرفتاری‌ها و مشکلات سبب غفلت ما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه "غفلت وجود ما را گرفته و بی‌خبر از آینده خودمان هستیم"، افزود: در روایت آمده که مردم خواب هستند و وقتی می‌میرند بیدار می‌شوند و  زمانی هم که بیدار شدند کار از کار گذشته و امکان جبران وجود ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه "خدا فرصت‌ها و جرقه‌هایی در زندگی ما قرار داده تا دست از این غفلت برداریم"، تصریح کرد: شب قدر یکی از این فرصت‌ها است، فرصتی برای اینکه دگرگونی و تحول به وجود آوریم چرا که براساس آیات قران و روایات اهل بیت شب قدر با هیچ یک از شب‌ها قابل مقایسه نیست.

وی با ابراز اینکه یک شب قدر از هزار ماه عبادت بالاتر است نه هزار ماه خوردن و خوابیدن، گفت: از این شب‌ها بهره ببرید و استفاده کنید چراکه عمر برنمی‌گردد به‌ویژه اینکه با ایام شهادت امام علی(ع) هم همراه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *