سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تشديد درگيري ميان داعش و طالبان در افغانستان

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 525384
مقامات محلي در ولايت ننگرهار از درگيري ميان طالبان و داعش در شهرستان پچيراگام اين ولايت در شرق افغانستان خبر داده‌اند.
به گزارش جهان نيوز، قاري هجرت‌الله، فرماندار پچيراگام در اين ارتباط اظهار داشت: جنگجويان داعش براي رسيدن به پناهگاه‌هاي غارتوره‌بوره اين جنگ را با طالبان آغاز كرده‌اند. وي موقعيت اين پناهگاه‌ها را در منطقه صمدخيل عنوان كرد.
 
عطاءالله خوگياني، سخنگوي والي ننگرهار ضمن تأييد اين درگيري گفت: جنگ ميان طالبان و داعش پايان يافته است.
 
اين درحالي است كه درگيري ميان طالبان و داعش در ننگرهار شدت يافته است.

چند روز پيش طالبان و افراد وابسته به داعش در منطقه چپرهار ننگرهار به مدت چند روز درگير شده بودند.  پيش از اين نيز «بيزنس ريكوردر» نوشته بود كه اين روزها چيزي كه بيش از پيش نظرها را متوجه طالبان مي‌كند خطر بزرگ داعش است كه به عقيده بسياري از جمله امريكا در حال تقويت آن در افغانستان است و تنها طالبان توان مقابله و شكست آن را دارد.

«ركس تيلرسون» وزير امور خارجه امريكا معتقد است كه داعش در حال جذب نيرو در افغانستان، پاكستان و عراق است. بنابراين به نظر مي‌رسد طالبان افغانستان به عنوان نيرويي براي مقابله با داعش گزينه بهتري باشد.
با وجود اين امريكا در افغانستان متهم است كه با حمايت از افراد وابسته به داعش تلاش براي ناامن‌سازي كشورهاي آسياي مركزي را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *