جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امام جمعه جدید تبریز را بیشتر بشناسیم

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 523674
حجت‌الاسلام آل‌هاشم ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی، شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است.
امام جمعه جدید تبریز را بیشتر بشناسیم

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ۵۵ ساله و فرزند روحانی بنام تبریزی آیت‌الله سید محمد تقی آل هاشم است.
وی دارای مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه (دکترا)، روحانی محبوب، ولایتمدار، مردمی و ساده زیست است که از یادگاران دوران دفاع مقدس با سالها حضور در مناطق عملیاتی به شمار می‌رود که ۱۴ سال نیز در درس "خارج فقه" مقام معظم رهبری شرکت کرده است.
سابقه سال‌های متمادی حضور در عرصه عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران وی را به چهره سرشناس در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت سنگین نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کل کشور را تا قبل از قبول نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز عهده دار بود.
با نگاهی به کارنامه فعالیت‌های امام جمعه جدید تبریز برخی از مسئولیت‌های برجسته وی را می‌توان چنین نام برد: مسئول ستاد نماز جمعه تبریز، مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش،  رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، رئیس اداره عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، معاون روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی نیروی دریایی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی نیروی زمینی ارتش، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش  با تصویب فرماندهی معظم کل قوا.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  در سال ۱۳۸۸ با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شدند.
وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از این ناحیه هم خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته است.
این روحانی سرشناس تبریزی ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی،  شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است که به فرموده مقام معظم رهبری جایگاهی بس رفیع، حساس و مهم است.
مقام معظم رهبری در حکم خود خطاب به حجت‌الاسلام آل‌هاشم آورده‌اند: 
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمّدعلی آل‌هاشم دامت‌افاضاته
اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری پس از سال‌ها خدمات مجاهدت‌آمیز در جایگاه باعظمت امامت جمعه در شهر قهرمان تبریز، از ادامه‌ی این تلاش مکرّم معذور گشته و درخواست کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که خود فرزند آن شهر عزیز و دارای سابقه‌ی خدمت موفق در مسئولیت‌های دیگر بوده و از شایستگی لازم برخوردار می‌باشید به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ی تبریز منصوب می‌کنم.
از جنابعالی انتظار می‌رود که با سلوک صمیمانه و تلاش خردمندانه با آن مردم مؤمن و پرانگیزه و شجاع که گامهای بلندشان در مجاهدتهای بزرگ در همه‌ی دورانها، کم‌نظیر است به‌ویژه با قشر جوان انقلابی و پرشور، جایگاه معتبر امامت جمعه را بیش از پیش در خدمت پیشرفتهای فکری و عملی انقلاب قرار دهید.
تأکید بر وحدت کلمه‌ی عموم مردم، ارتباط مستحکم با روحانیت معظم و علمای اعلام، رابطه‌ی صمیمی با دانشگاهیان و فرزانگان، گسترش خدمات فرهنگی با کمک جوانان و مجموعه‌های مؤمن و انقلابی، و همدلی با ایثارگران و همدردی با ضعیفان، نیز همواره باید مدّنظر باشد. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای

منبع: تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *