سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱
گزارش ویژه// تاثیر ترامپ بر لابى‌‏هاى به ظاهر ايرانی در آمريكا

آخرین وضعیت دلال های ایرانی رابطه با آمریکا

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 509064
هوشنگ اميراحمدى برخلاف تريتا پارسى به دموكراتها گرايشى ندارد و گرايش شخصى‏ اش به جمهورى‏خواهان و محافظه‏ كاران نزديك‏تر است و از اين‏رو روابط نزديكى نيز با شخصيت‏ها و محافل نظامى آمريكا دارد.
آخرین وضعیت دلال های ایرانی رابطه با آمریکا
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از روی کارآمدن ترامپ در آمریکا بسیاری از مسایل مرتبط با ایران نیز دچار نوسات و گاه تعییراتی شده است. ترامپ رویکرد ضد ایرانی خود را از آعاز ریاست جمهوری نیز به خوبی نشان داده و به همین دلیل بسیاری از حواشی مرتبط با ایران و آمریکا نیز تحت تاثیر همین رویکرد ضد ایرانی آشکار وی نیز قرار گرفته است.

به گزارش جهان نيوز، اما طی چند سال اخیر پای برخی لابی های به ظاهر ایرانی در آمریکا به مسایل داخلی کشور نیز باز شده و البته حضور این لابی ها در محیط داخلی ایران با چراغ سبز برخی سیاسیون بوده که البته تبعات امنیتی و سیاسی نیر همراه آورده است.

اما درباره آخرين وضعيت لابى‏‌هاى به ظاهر ايرانی در آمريكا می توان ارزیابی ذیل را بیان کرد:


الف) وضعيت ناياك (شوراى ملى روابط ايرانيان - آمريكاييان)

 طبق اظهارات برخى از كاركنان ناياك، با روى كار آمدن ترامپ، وضعيت ناياك به رياست تريتا پارسى وخيم شده است زيرا ناياك علناً از هيلارى كلينتون حمايت كرده و در مدت رقابت‌هاى انتخاباتى به‌‏شدت عليه ترامپ فعاليت داشته و همين موضوع باعث شده كه برخى از اعضاى كنگره كه قبلاً با ناياك ارتباطاتى داشتند، در حال حاضر از هرگونه ملاقات با مسؤولان ناياك خوددارى كنند.

در اين زمان در داخل كنگره بين دوستان ناياك شكاف ايجاد شد زيرا تا آن زمان مسؤولان ناياك مى‏‌گفتند كه با هيچ‏يك از دو حزب نيستيم ولى وقتى به ترامپ حمله كردند، استقلال صورى خودشان را هم از دست دادند.

نفوذ ناياك در جناح جمهورى‏خواه (با توجه به اين‏كه كنگره، قوه قضائيه و رياست جمهورى در دست آنهاست) از دست رفته است و با وجود ارتباطات عميقى كه آن‏ها پس از سالها با حزب دموكرات ايجاد كرده‌‏اند، حالا حتى خود دموكرات‏ها هم از برقرارى ارتباط با ناياكى‏‌ها ترس دارند زيرا سياست ترامپ اين است كه افرادى را كه اخيراً و در جريان مبارزات انتخاباتى عليه وى صحبتى كرده باشند، حتى از جناح جمهورى‏خواهان را به دفتر خود آورده و تحقيرشان مى‏‌كند.

بودجه ناياك بيشتر از طريقNED (با تأمين مالى وزارت خارجه آمريكا) و افراد و موسسات حامى دموكراتها (ازجمله پلاشرز) تأمين مى‏‌شده كه اكنون حتى بودجه ناياك نيز دچار مشكل شده است.


 ب) وضعيت شوراى ايران و آمريكا

هوشنگ اميراحمدى، رئيس شوراى ايران و آمريكا، در جريان رقابت‌هاى رياست جمهورى 2016 آمريكا، بسيار محتاطانه در اين خصوص عمل كرد و مسؤول اجرايى و كارشناسان اين شورا را از هرگونه اظهارنظر له يا عليه هر يك از طرفين انتخابات در طول كمپين‏‌ها منع كرده بود.

اميراحمدى توانسته است هم جمهورى‏خواهان و هم دموكراتها را در شورا جمع كند. يك روز پس از اعلام نتايج انتخابات نيز اميراحمدى در پيامى كتبى، پيروزى ترامپ را تبريك گفته و ابراز داشت كه خوشحال هستند بتوانند با دولت ترامپ كار كنند و براى بهبود رابطه بين ايران و آمريكا فعاليت كنند.

 وى هم‏چنين روابط نزديكى با برخى شخصيت‌‏هاى محافظه‏ كار و سيستم ‏هاى امنيتى آمريكا و پنتاگون داشته است و در تمامى كارها، كسب منافع مالى را مدنظر دارد.

هوشنگ اميراحمدى برخلاف تريتا پارسى به دموكراتها گرايشى ندارد و گرايش شخصى‏‌اش به جمهورى‏خواهان و محافظه‏ كاران نزديك‏تر است و از اين‏رو روابط نزديكى نيز با شخصيت‌‏ها و محافل نظامى آمريكا دارد. عدم موضع‏گيرى شفاف وى در جريان انتخابات رياست جمهورى آمريكا نيز را می توان به حساب زيركى وی گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز عنایت بفرمایید که با تخفیف اینها دلال نامیده می شوند ولیکن در اصل ماجرا اگر دقت بفرمایید همان پروژه نفوذ و جاسوسی هستند.
همانطور هم که ملاحظه کردید آقای محسنی اژه ای در نشست خبری اخیر خود گفت که آمار دستگیری و محکومین به اتهام جرم جاسوسی در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
سوال از دولتمردان محترم؛ چرا؟!