سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

عدم ابتلا به پوکی استخوان با مصرف این ماده

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 506607
نتایج تحقیقات چندین دهه نشان می‌دهد مصرف مواد لبنی به همراه مکمل‌های ویتامین D می‌تواند از پوکی استخوان در دوره میانسالی و کهنسالی به طور کامل جلوگیری کند.
عدم ابتلا به پوکی استخوان با مصرف این ماده
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارسمحققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، مصرف مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر موجب استحکام استخوان‌ها، پیشگیری از تحلیل آنها و عدم ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. 
بر اساس این تحقیقات، مصرف همزمان مکمل‌های ویتامین D و برخی محصولات لبنی از نابودی استخوان‌ها ناشی از افزایش سن پیشگیری می‌کند.
منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و منابع حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ و نور آفتاب است.
محققان دانشگاه ماساچوست دریافتند مصرف شیر و پنیر با تراکم بالاتر استخوان‌ها در ستون فقرات و از بین رفتن کمتر استخوان‌های لگن در بین افراد مسن مرتبط است، البته در صورتی که از مکمل‌های ویتامین D در کنار آنها استفاده شود.
نتایج نشان داده است ویتامین D به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند. همچنین این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند.
به گفته محققان، ویتامین D هم‌چنین موجب تحریک جذب کلسیم شده که به ساخت استخوان و پیشگیری از نابودی استخوان‌ها کمک می‌کند.
شیوانی ساهنی سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه قابل توجه است چراکه به بررسی محصولات لبنی به جز ماست پرداخته است و نشان می‌دهد که ارتباط مصرف محصولات لبنی با تراکم استخوان وابسته به مصرف کافی ویتامین D است».
پژوهش‌های جدید هم‌چنین نشان داده است، پروتئینی که توسط ویتامین D در بدن فعال می‌شود، می‌تواند در ترمیم آسیب‌های سلول‌های عصبی و درمان بیماری ام‌اس مؤثر باشد.
مؤسسه ملی پوکی استخوان از سال 1948 تحقیقات بر روی عادات زندگی و تغذیه ساکنان فرمینگام ماساچوست را آغاز کرد و با در نظر گرفتن تمام داده‌های این 68 سال به این نتیجه رسید که نقش ویتامین D در عدم ابتلا به پوکی استخوان به عنوان مهم‌ترین معیار را نمی‌توان نادیده گرفت. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *