جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سیاست قطعی دولت اعزام به حج است

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 506116
​سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام سه دور مذاکره با عربستان و رسیدن به توافق در برخی مسائل گفت: اگر عربستان شروط ایران را بپذیرد، سیاست قطعی دولت اعزام به حج است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز  در حاشیه مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران گفت:  مذاکرات موفقی در عربستان داشتیم. هیأت ۵ نفره ایرانی که به عربستان اعزام شده بودند با وزیر حج عربستان سه دور مذاکرات داشتند و در رابطه با برخی از مسائل به توافق رسیدیم و در بخشی دیگر مسائلی وجود دارد که در حال گفت‌وگو درباره آنها هستیم.

وی افزود: اگر عربستان شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، سیاست قطعی دولت اعزام به حج است.

وی اظهار داشت: ما بخشی از توافقات را طی مذاکراتی در جده و مکه،‌ انجام دادیم و بخش دیگر نیز در دور دوم مذاکرات به قطعیت خواهد رسید و نتیجه مذاکرات هر چه باشد به اطلاع مردم می رسانیم.

وی همچنین درباره افزایش قیمت بلیط سینماها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر قیمت بلیت‌ها را در دستور کار دارد و شوک قیمتی در حوزه قیمت بلیت‌های سینما  نداریم اما افزایشی که بتواند جوابگوی صاحبان سینما و تهیه‌کنندگان باشد منطقی است.

صالحی امیری درباره بیمه فعالان قرآنی، روزنامه‌نگاران و هنرمندان عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه بودند و امسال ۱۲ هزار نفر به لیست بیمه‌شدگان جدید اضافه کردیم که ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها فعالان قرآنی هستند و بنا داریم در سال ۹۶ تمام هنرمندان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآنی که در نوبت بیمه هستند را بیمه کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت از حوزه‌های قرآن و مساجد، گفت: برای حمایت از حوزه قرآن و امور مساجد برنامه‌های زیادی داریم و جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ، تقویت این عرصه هاست. ما با تقویت این کانون‌ها می‌توانیم کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم و تلاش ما این است که نسل جوان بتوانند با مساجد و قرآن ارتباط بیشتری برقرار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *