پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۰

رکورد مرخصی زندانی به نام مهدی هاشمی ثبت شد!

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 505228
مهدی هاشمی شامگاه 19 دی ماه از زندان مرخص شد و 51 روز است که به زندان بازنگشته است.
رکورد مرخصی زندانی به نام مهدی هاشمی ثبت شد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از راه دانا، مرحوم هاشمی رفسنجانی در شامگاه 19 دی ماه سال جاری درگذشت و بلافاصله پیکر او به جماران منتقل شد؛ از همان ساعات ابتدایی انتقال پیکر هاشمی رفسنجانی به جماران جمع کثیری از مسئولان لشکری و کشوری در این محل حاضر شدند و مهدی هاشمی هم بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع از زندان مرخص شد.
 
روز سوم بهمن بود که محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا رسما اعلام کرد که مرخصی مهدی هاشمی به پایان رسیده است.
 
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی در دیوان عالی تأیید شده یا خیر و اینکه آیا وی به زندان بازگشته است؟ اظهار داشت: مرخصی مهدی هاشمی امروز تمام شده است اما در حال حاضر اطلاعی از بازگشت وی به زندان ندارم.
 
محسنی اژه‌ای در خصوص تأیید درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی در دیوان عالی مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که از هفته گذشته داشته‌ام، تا هفته گذشته این اتفاق نیفتاده و همچنان این پرونده روال عادی خود را طی می‌کند.
 
 در پی این اظهارات محمود علیزاده طباطبایی وکیل خاندان هاشمی در گفتوگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: من هم از این موضوع اطلاع ندارم ولی اگر به آقای هاشمی ابلاغ شود حتما باز‌می‌گردند.
 
وی در خصوص زمان مرخصی مهدی هاشمی گفت: اصلا زمانی را به مهدی هاشمی ابلاغ نکرده‌اند، شبی که آیت الله هاشمی فوت کرد وزیر بهداشت با آقای دولت آبادی تماس گرفت و مهدی هاشمی به مرخصی آمد و الان هم اگر به آقای هاشمی ابلاغ کنند حتما بر‌می‌گردند.

هر چند پیش از اعلام سخنگوی دستگاه قضا شنیده‌ها حاکی از آن بود که مهدی هاشمی قرار است تا مراسم چهلم مرحوم هاشمی رفسنجانی در مرخصی بماند اما پس از اینکه موضوع مرخصی مهدی هاشمی جنجال‌های بسیاری به پا کرد؛ مصطفی محبی، مدیر کل زندانهای استان تهران در حاشیه برنامه بازدید سفرای مقیم ایران از کانون اصلاح و تربیت تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با پایان مرخصی مهدی هاشمی گفت: مرخصی مهدی هاشمی تا 25 بهمن ماه تمدید شده است.

پس از پایان مرخصی مهدی هاشمی آن هم سه روز پیش از برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی، مرخصی مهدی هاشمی تا روز 30 بهمن تمدید شد و پس از پایان زمان مرخصی وی، محسنی اژه‌ای در نسشت خبری که روز یکم اسفند ماه برگزار شد گفت: مرخصی مهدی هاشمی دیروز به پایان رسید اما فعلًا تمدید شده است.
اما در همین مدت خبرهایی مبنی بر خروج مهدی هاشمی از کشور هم منتشر شد که اژه‌ای در این باره گفت: خبرخروج مهدی هاشمی از کشور کذب است.
محسنی اژه‌ای روز گذشته و در حاشیه مراسم بزرگداشت والده سردار نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مرخصی مهدی هاشمی چه زمانی به پایان می‌رسد اظهار داشت: روز یکشنبه آخرین اخبار در این باره را اعلام خواهد کرد.
مهدی هاشمی شامگاه 19 دی ماه از زندان مرخص شد و 51 روز است که به زندان بازنگشته است؛ این در حالی است که بر اساس ماده 520 آیین دادرسی کیفری محکومان می‌توانند در صورت رعایت ضوابط و مقررات زندان و مشارکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کسب امتیازات لازم پس از سپردن تأمین مناسب، ماهانه حداکثر سه روز از مرخصی برخوردار شوند. در موارد بیماری حاد یا فوت بستگان نَسَبی و سببی درجه یک از طبقه اول یا همسر و یا ازدواج فرزندان، زندانی می‌تواند به تشخیص دادستان حداکثر تا پنج روز از مرخصی استفاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
پس این شد جواب خیانت به مملکت؟
Netherlands
إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ
Netherlands
إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ
Iran, Islamic Republic of
تقصير مرخصي دهنده است يا مرخصي گيرنده؟
Iran, Islamic Republic of
م ه = مرخصی همیشگی!
Netherlands
جالب بود
علی
Iran, Islamic Republic of
... سال پدرش که تمام نشده بنده خدا برگردد چکارش دارید بچه یتیم را خدا خوشش نمی اید اینقدر اذیتش نکنید والده اش نفر ینتان می کند از ما گفتن
United States
به درسش لطمه نخوره یوقت بالاخره دوستای ناباب هست خیلی مسائل دیگه حیف نیست نخبه ای که دو دکترا داره میخونه این طور حیف بشه
Iran, Islamic Republic of
مهدی فعلا تا سال باباش تموم بشه در مرخصی است . ضمنا قرار است از صرافی ... چند هزار سکه بخرد و بعدا انها را ببرد و بین زندانیان تقسیم بکنه .
Iran, Islamic Republic of
کاش ما هم می توانستیم دزدی کنیم خیانت کنیم و ..... بعد 10 سال به زندان محکوم می شدیم در زندان امکاننات رفاهی داشتیم با سر بلندی از زیر قزآن رد می شدیم و در نهایت با مرخصی های طویل المدت بیرون زندان می رفتیم صفاسیتی و طلبکار هم می شدیم