شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
حضور آبی‌اناری‌ها در فینال کوپا دل ری

بارسلونا 1-1 اتلتیکو مادرید؛ دوگل، سه‌اخراج

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 501881
در شبی که سه بازیکن از دو تیم اخراج شدند، شاگردان انریکه علی‌رغم توقف مقابل اتلتیکو مادرید، برای چهارمین فصل پیاپی به فینال کوپا دل ری راه پیدا کردند.
بارسلونا 1-1 اتلتیکو مادرید؛ دوگل، سه‌اخراج
تیم‌های بارسلونا و اتلتیکو مادرید شب گذشته از ساعت 23:30 در دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند. دیدار رفت را بارسا در ویسنته کالدرون با نتیجه 2-1 پیروز شده بود.
 
ترکیب اصلی


 
گزارش بازی در نیمه اول

اتلتیکو بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدای بازی می‌توانست روی شوت تورس به گل برسد که مدافعان بارسا این ضربه را بلوکه کردند. از آن سو سوارز می‌توانست یک گل زیبا به ثمر برساند که ضربه او با برخورد به مدافعان اتلتیکو به کرنر رفت. اما جدی ترین موقعیت بازی را کاراسکو روی یک ضدحمله تند و تیز و در مصافی تقریبا تک به تک از دست داد. شوت محکم او را سیلسن دفع کرد. سیلسن یک بار دیگر حمله خطرناک اتلتیکو را این بار روی یک ضربه آزاد ناکام گذاشت. اگرچه داور این صحنه را آفساید اعلام کرد. مرد اول میدان بار دیگر و این بار شوت محکم کوکه را مهار کرد. روی همین ضربه کرنر بود که ضربه سر گودین را سیلسن به راحتی مهار کرد. موقعیت بعدی برای اتلتیکو روی ناهماهنگی پیکه و اومتیتی به دست آمد که با عملکرد خوب آلبا این موقعیت نیز از دست رفت. میهمان در بیست دقیقه ابتدایی تیم برتر میدان بوده است. شوت محکم فیلیپه لوئيس به تور کنار دروازه برخورد کرد. بارسا پس از مدتها به دروازه اتلتیکو نزدیک شد که شوت مسی توسط مویا مهار شد. بازی در این دقایق آرام دنبال می‌شود. در حالی که به نظر می‌ٰسید بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان می‌رسد، نبوغ مسی و تمام کنندگی سوارز بار دیگر به کمک بارسا آمد. در ادامه نیز موقعیت خاصی ایجاد نشد و نیمه اول با یک گل به سود میزبان به پایان رسید.
 
گزارش بازی در نیمه دوم

نیمه دوم با دو تعویض اجباری برای اتلتیکو آغاز شد. کوریا و لوکاس هرناندز به ترتیب به جای گایتان و گودین مصدوم به میدان آمدند. بارسا در این نیمه بهتر بازی می‌کند و چند حرکت ترکیبی خوب بازیکنان این تیم با بی دقتی در ارسال پاس آخر به نتبجه نرسیده است. اما اتفاق مهم بازی در دقیقه 57 رخ داد. جایی که روبرتو با بی احتیاطی محض، دومین کارت زرد را نیز دریافت کرد تا بارسا در ادامه ده نفره شود. اتلتیکو بلافاصله  توسط گریزمان به گل رسید اما داور باز هم آن را آفساید اعلام کرد. گامیرو به جای تورس و ماسکرانوبه جای دنیس سوارز به میدات آمدند. اتلتیکو علی‌رغم در اختیار داشتن مالکیت، در خلق موقعیت جدی ناکام نشان می‌دهند. اما دو تیم با اخراج کاراسکو ده نفره به بازی ادامه خواهند داد. بوسکتس نیز برای اولین بار پس از مصدومیت و به جای آردا به میدان آمد. پس از او اینیستا نیز به جای راکیتیچ وارد میدان شد. جدی‌ترین موقعیت بارسلونا در این نیمه روی ضربه آزاد دیدنی مسی ایجاد شد که این ضربه با بدشانسی محض با برخورد به تیر افقی به زمین بازی بازگشت. دو دقیقه بعد پیکه روی گامیرو مرتکب پنالتی شد. پنالتی که خود گامیرو آن را از دست داد. ضربه محکم گامیرو از بالای دروازه به بیرون رفت. اتلتیکو بالاخره به گل رسید. گامیرو گل زد. بارسا چند دقیقه بعد روی پاس مسی توسط سوارز به گل رسیدند اما داور این گل را نیز مردود اعلام کرد.  اتلتیکو به دت در این دقایق فشار می‌آورد و سانترهای پیاپی این تیم نفس هوادارن بارسا را در سینه جبس کرده است. اما خبر بد برای بارسا از راه رسید. لوییس سوارز کارت زرد دوم را نیز دریافت کرد تا فینال احتمالی را از دست بدهد. که به هیچ عنوان خبر خوبی برای انریکه محسوب نمی‌شود. بازی در این اواخر به جنجال کشیده شد. فشار سنگین میهمان در ادامه هم نتیجه‌ای نداشت تا بارسا با دو محروم در فینال حاضر شود.
 
شرح گل‌های بازی

گل اول بارسلونا (لوییس سوارز، دقیق 44): حرکت از پاس سوارز به مسی شروع شد. فوق ستاره آرژانتینی با جای گذاشتن چند بازیکن حریف، به سمت دروازه شوت زد که مویا توپ را ناقص دفع کرد و سوارز در ریباند کار را تمام کرد.



گل اول اتلتیکو مادرید (کوین گامیر، دقیقه 82): روی یک پاس در عمق خوب توپ به گریزمان رسید و او نیز با پاس عرضی زیبا، گامیرو را مقابل دروازه خالی قرار دارد و گل تساوی به ثمر رسید.
 
آمار بازی

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *