کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف در جمع خبرنگاران

در صورت لغو برجام توسط ترامپ ایران نیز گزینه هایی دارد

30 دی 1395 ساعت 18:22

گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ شگفت‌زده شدن را دوست دارد و ما نیز او را شگفت‌زده خواهیم کرد».


به گزارش جهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست «کوالالامپور» در خصوص تصمیم دولت جدید آمریکا درباره برجام گفت: «او هر اقدامی که درباره توافق هسته‌ای انجام ندهد، ما نگرانی نداریم، زیرا ما گزینه‌های خود را داریم».

وی ادامه داد: «اما ما معتقدیم که به نفع همه است که به این توافق پایبند باشند. مهم‌تر آنکه، این یک توافق بین‌المللی است. این یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست».
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به این سؤال که ایران چه اقداماتی برای عقب‌نشینی دولت ترامپ از برجام تعبیه کرده است، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ شگفت‌زده شدن را دوست دارد و ما نیز او را شگفت‌زده خواهیم کرد».

ترامپ که فردا رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد می‌کند، به شدت از برجام انتقاد کرده است و در حین مبارزات انتخاباتی خود متعهد شده بود که یا از برجام عقب‌نشینی کند یا اینکه مجدداً وارد مذاکره شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر بازیگران کلیدی توافق هسته‌ای از مواضع ایران حمایت کرده اند و در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که این توافق کارآمد است و به منظور جلوگیری ایران از گسترش و توسعه سلاح‌های هسته‌ای باید حفظ شود.


کد مطلب: 498637

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/498637/صورت-لغو-برجام-توسط-ترامپ-ایران-نیز-گزینه-هایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com