سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تظاهرات و درگیری در بحرین به دنبال اعدام ۳ زندانی سیاسی

يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 498118
در پی اعدام سه فعال مخالف شیعه در بحرین تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف بحرین برگزار شده است، علمای بحرین نیز سه روز عزای عمومی اعلام کردند. حزب‌الله لبنان، سازمان ملل و عفو بین‌الملل نیز این جنایت آل خلیفه را محکوم کردند.
تظاهرات و درگیری در بحرین به دنبال اعدام ۳ زندانی سیاسی
 
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، با اجرای حکم اعدام سه فعال مخالف بحرینی در پی محکومیت‌شان از سوی دادگاه‌های این کشور مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور از جمله السنابس، الدُراز،‌ جدحفص، ستره، باربار، سار،‌ الدیه،‌ القدم و عالی تظاهرات کرده و تعدادی از مسیرها را بستند. این در حالی است که نیروهای امنیتی نیز با معترضان درگیر شدند. این نخستین اعدام معارضان سیاسی از زمان انقلاب 14 فوریه سال 2011 است.
 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «صوت المنامه» طبق اعلام شاهدان عینی، نظامیان رژیم آل خلیفه از گلوله های جنگی و گازهای اشک آور علیه معترضان استفاده می کنند. شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که نظامیان آل خلیفه به سمت محل تحصن بحرینی ها در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در حرکت هستند.  طبق اعلام این رسانه ها، تجهیزات پیشرفته نظامی آل خلیفه در بسیاری از خیابان های بحرین مستقر شده اند.
صدور بیانیه از سوی علمای بحرین
علمای بحرینی نیز با صدور بیانیه ای اعدام سه جوان بحرینی توسط آل خلیفه را به شدت محکوم کردند. بر اساس این گزارش، علمای بحرینی اعلام کردند: رژیم دیکتاور آل‌خلیفه حکم مرگ خود را امضاء کرد. در این بیانیه همچنین علمای بحرینی یک هفته عزای عمومی به مناسبت شهادت سه جوان این کشور اعلام کردند. علمای بحرینی تأکید کردند: ملت بحرین باید عزم خود را بیش از پیش برای مقابله با آل خلیفه و ادامه راه انقلابی که آغاز کرده است، جزم کند. در این بیانیه همچنین آمده است: تمامی شهروندان بحرینی از زن و مرد تا بزرگ و کوچک می بایست از تمامی ظرفیتهای موجود برای مقابله با رژیم آل خلیفه بهره برداری کنند.
واکنش مقاومت اسلامی بحرین:رژیم بحرین گور خود را کند
مقاومت اسلامی بحرین نیز به اعدام سه جوان بحرینی از سوی آل خلیفه واکنش نشان داد. سرایا المختار در واکنش به اعدام عباس السمیع، علی السکنیس و سامی مشیمع  به جوان بحرینی از سوی رژیم بحرین اعلام کرد: سرکشی مافیای اشغال همه خطوط و عرف و ارزشها را زیر پا گذاشته است و در راستای کشتار ملت مسلمان و شجاع حرکت می کند و از همه اقدامات سرکوبگرانه برای هدف قرار دادن همه طیف ها بهره برداری می کند. مقاومت اسلامی با اشاره به اینکه رژیم بحرین با این اقدام در واقع گور خود را کنده است؛ خواستار بسیج عمومی و عزای عمومی به مناسب شهادت این سه جوان شد و اعلام کرد که همه مزدوران این رژیم مورد هدف قرار خواهند گرفت. سرایا المختار اعلام کرد: دشمن با همه مزدورانش باید منتظر گلوله های مقاومت اسلامی که بزودی به سراغ آنها می آید، باشد. اجل آنها فرا خواهد رسید.
محکومیت گسترده بین المللی جنایت آل خلیفه
جنایت اخیر آل خلیفه در اعدام سه جوان بحرینی با محکومیت گسترده بین المللی همراه بوده است. در همین راستا عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اجرای حکم این سه جوان شیعه بحرین را محکوم کرد. اگنس کالامارد،‌ بازرس سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از قانون، اعدام این سه فعال سیاسی بحرین را قتلی خارج از چارچوب قانون دانست. کالامارد در حساب توئیتری خود تاکید کرد که این سه جوان در معرض شکنجه قرار گرفتند و محاکمه آنها ظالمانه و براساس ادله واهی بوده است. حزب الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای حکم اعدام این سه شیعه را محکوم کرده و خواستار ادامه تظاهرات در بحرین شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *