چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
۶
کارشناس ارشد مسائل آمریکا در گفتگو با جهان نيوز:

جامعه آمریکا حمایتش را به تدریج از صهیونیست‌ها کم خواهد کرد/ شاهد یک نوع بیداری در جامعه آمریکا هستیم/ اسرائیل از درون فرو خواهد پاشید

يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 856452
ایزدی گفت: آمریکا و اسرائیل از هم قابل تفکیک نیستند، این نگاه مقامات آمریکایی است که آینده این رژیم را به آینده آمریکا گره زده‌اند. لذا نیروی که برای حمایت از اسرائیل می‌فرستند در واقع برای حمایت از خودشان است.
جامعه آمریکا حمایتش را به تدریج از صهیونیست‌ها کم خواهد کرد/ شاهد یک نوع بیداری در جامعه آمریکا هستیم/ اسرائیل از درون فرو خواهد پاشید
گروه بین الملل جهان نيوز: دکتر فواد ایزدی کارشناس ارشد مسائل آمریکا در گفتگو با جهان نيوز درباره دیدگاه مردم آمریکا نسبت به حمایت دولت این کشور از اسرائیل، اظهارداشت: طبق نظرسنجی سی ان ان و سی بی اس اکثریت جامعه آمریکا با ارسال سلاح به اسرائیل مخالف هستند. در رابطه با حمایت سیاسی شاید بخشی از قشر مُسن جامعه آمریکا موافق این موضوع باشد، اما اکثریت جوانان این کشور مخالف هستند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک فضایی در آمریکا تجربه می‌شود که قبلا نبوده، خاطرنشان کرد: هم در جناح چپ حزب دموکرات اعتراض علنی به اسرائیل وجود دارد که این چنین نبوده و هم در بین نهادهای مردم نهاد و فعال در این حوزه فعالیت‌های قابل توجهی در حال انجام است. از طرفی در فضای رسانه‌های دگراندیش نه رسانه‌های اصلی این کشور جنایت‌های اسرائیل در غزه پوشش خوبی داده شده که تاثیر خودش را خواهد گذاشت.
 
کارشناس ارشد مسائل آمریکا در ادامه افزود: اینکه در کنگره آمریکا یک نماینده به صورت رسمی و علنی بلند شده و از اسرائیل انتقاد کند در گذشته نبوده است. چند سالی می‌شود این روند آغاز شده و به تغییرات جمعیتی در جامعه آمریکا برمی‌گردد؛ جامعه‌ای که جمعیت رنگین پوستان آن در حال افزایش است و در آینده اکثریت مردم این کشور را تشکیل خواهند داد.
 
ایزدی با اشاره به اینکه اداره آمار آمریکا گزارش داده که تا سال 2045 اکثریت مردم آمریکا رنگین پوست می‌شوند، بیان کرد: جوانان زیر 18 سال آمریکا اکثراً رنگین پوست هستند و اغلب نوزادانی که در آمریکا متولد می‌شوند رنگین پوست می‌باشند. برای کشوری که اکثریت جمعیت آن دارد رنگین پوست می‌شود حمایت از یک حکومت آپارتاید سخت می‌شود. لذا حمایت جامعه آمریکا به تدریج از صهیونیست کم خواهد شد و در حال حاضر نشانه‌های آن دیده می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اکثر جوانان آمریکایی مخالف حمایت‌های بایدن از اسرائیل هستند و این موضوع در آینده رژیم صهیونیستی تاثیر جدی خواهد داشت، افزود: این یک فرصتی است برای جمهوری اسلامی ایران، چراکه محقق شدن آزادی فلسطین اگر فقط با استفاده از ابزار سخت باشد کار خیلی راحتی نیست. لذا در کنار آن ابزار نرم هم نیاز است که هدف ابزار نرم کاهش حمایت‌های رژیم‌های غربی از اسرائیل است.
 
کارشناس ارشد مسائل آمریکا با اشاره به اینکه شاهد یک نوع بیداری در جامعه آمریکا هستیم، گفت: این بیداری به معنی اینکه جوان آمریکایی برود و با اسرائیل بجنگد، نیست. بلکه آن حمایتی که اسرائیل را، اسرائیل کرد دیگر وجود نخواهد داشت. این روند ادامه پیدا خواهد کرد تا اینکه سیاست آمریکا نسبت به اسرائیل تغییر کند.
 
وی درباره نقش آمریکا در ادامه جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه غزه، بیان کرد: با توجه به شوکی که به رژیم‌صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی وارد شد و اسرائیلی‌ها در مدیریت خودشان ناتوان شده بودند، آمریکایی‌ها در عمل مدیریت کار را به عهده گرفتند که همچنان ادامه دارد. لذا جنایت‌های اسرائیل همان جنایت‌های آمریکا است و این‌ها قابل تفکیک نیست.
 
ایزدی با اشاره به اعزام نیروهای ویژه ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با حماس، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل از هم قابل تفکیک نیستند، این نگاه مقامات آمریکایی است که آینده این رژیم را به آینده آمریکا گره زده‌اند. لذا نیروی که برای حمایت از اسرائیل می‌فرستند در واقع برای حمایت از خودشان است.
 
وی درباره خطر بزرگی که آینده اسرائیل را تهدید می‌کند، گفت: اسرائیلی‌ها به یهودیان دنیا وعده‌ داده بودند که به این سرزمین بیایید و به شما امکانات داده می‌شود. با این ترفندها عده‌ای را از نقاط مختلف دنیا جمع کردند، اما حالا معلوم شده که وضعیت اقتصادی اسرائیل دچار بحران خواهد شد.
 
کارشناس ارشد مسائل آمریکا با بیان اینکه خیلی از وعده‌هایی که به یهودیان مهاجر داده شده محقق نخواهد شد، تصریح کرد: در این صورت مهاجر جدیدی به سمت اسرائیل نخواهد آمد و مهاجرت معکوس آغاز خواهد شد که نتیجه آن فروپاشی اسرائیل از درون خواهد بود. با توجه به اینکه جمعیت فلسطینی‌ها بیشتر از جمعیت اسرائیلی‌ها است اگر آنجا رای گیری شود نخست وزیر آن منطقه دیگر نتانیاهو نخواهد بود بلکه یک عرب فلسطینی خواهد شد.
https://jahannews.com/vdchm-n6i23nmkd.tft2.html
jahannews.com/vdchm-n6i23nmkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب نه
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله به لطف خدای متعال به زودی شاهد فروپاشی صهیونیست‌ها باشیم
United States
باید دید نظر ترامپ(قاتل سردار سلیمانی) در مورد حمایت از اسرائیل چیست!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خداییش الان یه یر مرد و یا پیرزن ایرانی بهتر میتونه از کارشناسان امروز نسبت به تحولات جهان تحلیل بکنه،این تحلیل بود یا خواسته کارشناس ؟
Iran, Islamic Republic of
علت حمایت کشورها از رژیم صهیونیستی این است که سیستم سرمایه داری در جهان حاکم است و تمام سرمایه داران صهیونیسم هستند و دولت ها توسط سرمایه داران به قدرت می رسند و اسراییل پایگاهی است برای غارت ثروت خاورمیانه
Iran, Islamic Republic of
اقای ایزدی بزرگوار کارشناس محترم برنامه تلویزیونی، اسرائیل آمریکای دوم ، و امارات نیز امریکای سوم منطقه است و این کشورهای را آمریکا با هدف سلطه پذیری بر منطقه ایجاد کرد و این مثلث شوم را برای همیشه مد نظر داشته باش .و در حال حاضر امریکای دوم یعنی رژیم غاصب اسرائیل نابود می شود و به حول و قوه الهی در آینده نه چندان دوری آمریکای سوم یعنی امارات از صحنه روزگار محو می شود .
حجت جوادی
Iran, Islamic Republic of
بنازمت فؤاد جان
بهترین تحليل ها رو از ایشان مشاهده می کنیم