کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم متوازن کردن سبد دیپلماسی است/ در دولت روحانی به اسم ارتباط با غرب از تعامل با همسایگان غفلت شد/ مردم باید آثار این ارتباطات را در تسهیل معیشت خود ببینند و لمس کنند

12 خرداد 1402 ساعت 20:58

رضایی درباره اقدامات موثر دولت رئیسی در جهت فعال شدن ارتباط با همسایگان، گفت: متاسفانه در دولت قبل به اسم ارتباط با غرب از تعامل با همسایگان غفلت شد و امروز ما ثمره آن را مشاهده می‌کنیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نیوز درباره تفاوت دولت روحانی با دولت رئیسی در حوزه دیپلماسی، اظهارداشت: یکی از اشکالات دیپلماسی ما در سال‌های گذشته عدم تکیه بر داشته‌های منطقه و دیپلماسی با همسایگان بود، این درصورتی است که ما با بازارهای بکر، فرهنگ‌های مشابه و تمدن‌های مشترک مواجهیم.

وی با اشاره به غفلت دولت روحانی برای تعامل با همسایگان، افزود: متاسفانه در دولت قبل به اسم ارتباط با غرب از این مهم غفلت شد و امروز ما ثمره آن را مشاهده می‌کنیم. یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم متوازن کردن سبد دیپلماسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اقدامات موثر دولت سیزدهم در گسترش روابط با همسایگان، گفت: دولت علاوه بر گام‌های خوبی که برای ارتباط با شرق برداشته، توانسته ارتباط خوب و دیپلماسی موفقی را با همسایگان داشته باشد، آغاز ارتباط با عربستان و تقویت دیپلماسی با دیگر همسایگان می‌تواند زمینه ساز نظم جدید منطقه‌ای باشد.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه البته دولت در این ارتباطات باید دو موضوع را مد نظر داشته باشد، گفت: در گام نخست و با پیوست رسانه‌ای باید جامعه را اقناع کرده و ثمرات آن را در آینده برشمرد. یکی از مباحث امیدآفرین همین موضوعات روزانه است. مبحث دوم سرریز ثمرات این ارتباطات به زندگی روزانه مردم و معیشت آنهاست. مردم باید اثرات این ارتباطات را در تسهیل معیشت خود ببینند و لمس کنند.


کد مطلب: 839448

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/839448/یکی-کارهای-خوب-دولت-سیزدهم-متوازن-کردن-سبد-دیپلماسی-روحانی-اسم-ارتباط-غرب-تعامل-همسایگان-غفلت-مردم-باید-آثار-این-ارتباطات-تسهیل-معیشت-خود-ببینند-لمس-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com