جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز:

آمریکا و رژیم صهیونیستی از ارتقاء روابط ایران و مصر ترس دارند/ احتمال دارد دست به اجرای طرح‌های تخریبی بزنند که مقامات ایران و مصر باید مراقبت کنند/ سرعت ارتقاء رابطه دیپلماتیک با مصر از عربستان سریع‌تر خواهد بود

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 839336
صدرالحسینی گفت: کشورهای اسلامی موثر در مسائل منطقه‌ای و بین المللی به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل تغییر و تحولات پیش‌رو در نظام بین الملل روابط خود را نزدیک‌تر کنند.
آمریکا و رژیم صهیونیستی از ارتقاء روابط ایران و مصر ترس دارند/ احتمال دارد دست به اجرای طرح‌های تخریبی بزنند که مقامات ایران و مصر باید مراقبت کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: سید رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره، اظهار داشت: موضوع رابطه ایران و مصر به عنوان دو کشور موثر در حوزه مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام مدتی است که بین بعضی از کشورهای عربی مطرح شده و برای اولین بار مقامات کشور عراق در ارتباط با میانجی‌گری بین ایران و مصر گفتگوهایی را با مقامات جمهوری اسلامی داشتند. که از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارتباط دیپلماتیک با کشور مصر اعلام آمادگی کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه شرایط نظام بین الملل در حال یک تغییر اساسی است، گفت: به نظر می‌رسد که کشورهای اسلامی موثر در مسائل منطقه‌ای و بین المللی به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل تغییر و تحولات پیش رو در نظام بین الملل روابط خود را نزدیک‌تر کرده و نقاط مشترک را پررنگ‌تر و اختلافات را کم رنگ کرده تا آمادگی برای نقش آفرینی بیشتر در حوزه مسائل بین المللی را داشته باشند. بر این اساس به نظر می‌رسد روابط دو کشور ایران و مصر به روابط عادی سیاسی ارتقا پیدا کند تا به این وسیله بتوانند نقش آفرینی بیشتری در حوزه مسائل منطقه‌ای، عربی و جهانی داشته باشند.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به ترس آمریکا و اسرائیل از ارتقا روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، خاطرنشان کرد: قطعا نزدیکی روابط ایران و مصر موجب خوشحالی مجموع کشورهای اسلامی، عربی و بخش قابل توجهی از کشورهای آفریقایی خواهد شد، اما رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها از این مسئله ناراحت خواهند بود. البته این نکته حائز اهمیت است که میزان ناراحتی کشورها و جریان‌های مختلف با هم متفاوت است.
 
صدرالحسینی با بیان این مطلب که آنچه مورد توجه دو کشور ایران و مصر باید قرار گیرد طرح‌های تخریبی ضد این دو دولت و دو ملت و اجرای آن می‌باشد، افزود: در این رابطه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی طراحی‌هایی دارند که باید مراقبت لازم و ویژه را داشت تا اجازه نداد این طرح‌های تخریبی بین دو ملت و دو کشور اجرایی شود. لذا باید مسئولان ذی ربط در این مسئله دقت لازم را داشته باشند که این طراحی‌های دشمنان مشترک به نتیجه نرسد.

 
وی درباره ظرفیت‌های اقتصادی پس از برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گفت: ضمناً باید این نکته هم مورد توجه قرار گیرد که مصر بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های خود را از واردات به کشورش تامین می‌کند. ایران می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های مصر را با توجه به میزان تولیدات داخلی و کیفیت محصولات ایرانی تامین کرده و ایران به عنوان یک صادر کننده  قابل توجه به مصر مطرح باشد.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به اینکه چشم انداز روابط دو کشور ایران و مصر روشن است، بیان کرد: به نظر می‌رسد ایجاد رابطه دیپلماتیک با مصر زمان کوتاه‌تری را نسبت به برقراری رابطه مجدد با عربستان طی خواهد کرد و سرعت ارتقا رابطه دیپلماتیک با مصر سریع‌تر خواهد بود و زمینه این رابطه بین دو کشور وجود دارد.
 
صدرالحسینی با بیان اینکه مصر و ایران با توجه به اشتراکات دینی که دارند می توانند روابط سیاسی خود را گسترش دهند، گفت: یکی از نقاط مشترک دو کشور جاذبه‌های گردشگری هر دو کشور است که هم برای ملت مصر جاذبه‌های تمدنی و تاریخی ایران با اهمیت می‌باشد و هم برای ملت ایران جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و تمدنی مصر مورد توجه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه عشق و ارادت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) سرمایه عظیم مردم ایران و مصر می‌باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مکان‌های مذهبی مصر که مورد احترام همه مسلمانان این کشور و مورد علاقه شیعیان است نقطه‌ای است به نام راس‌الحسین(ع) که می‌تواند در کنار جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تمدنی، گرشگری دینی و مذهبی هم برای ملت ایران داشته باشد. از طرفی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مورد احترام بسیاری از مردم مصر حتی اهل تسنن آن کشور می‌باشند که ایران با وجود حرم مطهر این دو بزرگوار برای مردم مصر به خصوص شیعیان آن کشور بسیار جاذبه دارد.
https://jahannews.com/vdcjtheomuqettz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtheomuqettz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم دیپلمات‌های کشور خیلی هم جوگیر نشوند... این سوال را جدی بگیرید: چرا همه کشورهایی که الان در صف رابطه دیپلماتیک با ایران هستند تا شش ماه قبل بخشی از جنگ تمام عیار ترکیبی ضد ایران بودند؟
در پاسخ به این پرسش این سناریو را جدی بگیرید: کشورهای عربی با تجدید رابطه دیپلماتیک با ایران، ابزارهای جنگ دیپلماتیک علیه ایران را تقویت می‌کنند، ابزارهایی که تا قبل از این از اثر افتاده بود...
United States
آمریکا خیلی مایل به روابط صمیمی جمهوری اسلامی با مصر است....
Iran, Islamic Republic of
این خواسته رهبر عزیزمان و شهید عزیز سردار دلها حاج قاسم و حاج قاسمی دیگر اقای رییسی میباشد