کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نيوز:

ایران به هیچ وجه علاقه نداشت قطع روابط با عربستان طولانی شود/ حکام عربستان یکسری مسائل را تازه متوجه شده‌اند/ حمایت ایران از جبهه مقاومت قطع نخواهد شد/ روحانی می‌خواست همه مسائل را از طریق کدخدا حل کند؛ روزی به این اشتباه اعتراف خواهد کرد

21 اسفند 1401 ساعت 9:09

کوثری گفت: یکی از عواملی که مانع این توافق می‌شد کشورهای بیگانه بودند که این کار را با کمک رسانه‌هایشان و تحریک سردمداران سعودی به پیش می‌بردند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نيوز درباره از سرگیری روابط میان ایران و عربستان، اظهارداشت: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل جزء تفرقه و دوبهم زنی بین کشورهای اسلامی که می‌توانند روابط دوستانه داشته باشند، کار دیگری بلد نیست. همان طور که انگلیس آن پیر کهنه کار در این باره گفته تفرقه بیانداز و حکومت کن.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران به هیچ وجه علاقه نداشت که این قطع روابط با عربستان طولانی شود، گفت: یکی از عواملی که مانع این توافق می‌شد کشورهای بیگانه بودند که این کار را با کمک رسانه‌هایشان و تحریک سردمداران سعودی به پیش می‌بردند. اما مسئولان عربستانی بالاخره متوجه شدند که اگر این کشورها رابطه‌ای برقرار می‌کنند برای کمک به آن‌ها نیست بلکه به خاطر همان چیزی است که ترامپ گفت: «گاو شیردهی که آن را فقط بدوشند».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مسئولان عربستان متوجه شدند آن کسی که می‌توان با آن امنیت منطقه را برقرار کرد ایران است، افزود: لذا مسئولان عربستان بهتر فکر کردند و تصمیمی بهتر گرفتند و این توافق انجام شد.
 
کوثری در پاسخ به این سوال که چرا از سرگیری روابط ایران و عربستان در دولتی اتفاق نیفتاد که ادعا می‌کرد زبان دنیا را بلد است، خاطرنشان کرد: آقای روحانی می‌گفت مشکلات را باید با کدخدا یعنی آمریکا حل کرد. ایشان یک اظهارنظری کرد که یک روز متوجه این بیان اشتباه خواهد شد و به آن اعتراف خواهد کرد.

وی در پایان درباره ادامه حمایت ایران از مردم یمن پس از توافق با عربستان سعودی، گفت: ایران در جبهه مقاومت همیشه از مظلومان حمایت کرده و این حمایت هم ادامه خواهد داشت. ایران با یمن رابطه تنگاتنگی دارد و این رابطه محکم‌تر از قبل خواهد شد. با همه این اوصاف ایستادگی و صلابتی که یمن در این مدت از خود نشان داده ادامه جنگ را از طرف عربستان، امارات و آمریکا غیر ممکن کرده است.


کد مطلب: 831725

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/831725/ایران-هیچ-وجه-علاقه-نداشت-قطع-روابط-عربستان-طولانی-شود-حکام-یکسری-مسائل-تازه-متوجه-شده-اند-حمایت-جبهه-مقاومت-نخواهد-روحانی-می-خواست-همه-طریق-کدخدا-حل-کند-روزی-این-اشتباه-اعتراف-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com