جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نیوز:

بازیگران بحران اوکراین باید در مقابل روسیه عقلانیت به خرج دهند/ سفر بایدن به اوکراین برای تحریک روسیه بود/ ممکن است روسیه و ناتو به طور مستقیم درگیر شوند/ احتمال دارد چین هم به کمک روسیه آید/ ممکن است آتش جنگ اروپا را هم دربرگیرد

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 830200
هانی‌زاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد صف آرایی بین روسیه، آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا جدی شده، گفت: احتمال دارد آتش جنگ، اروپا، ناتو و بازیگران منطقه و جهان را دربرگیرد و این جنگ از کنترل خارج شده و به یک جنگ فراگیر جهانی و هسته‌ای تبدیل شود.
بازیگران بحران اوکراین باید در مقابل روسیه عقلانیت به خرج دهند/ سفر بایدن به اوکراین برای تحریک روسیه بود/ ممکن است روسیه و ناتو به طور مستقیم درگیر شوند/ احتمال دارد چین هم به کمک روسیه آید/ ممکن است آتش جنگ اروپا را هم دربرگیرد
گروه بین الملل جهان نيوز: حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه باگذشت یکسال از بحران اوکراین، دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و جهانی، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که این جنگ به یک چالش بین‌المللی تبدیل شده، اظهار داشت: اگر بازیگران بحران اوکراین عقلانیت به خرج ندهند و بخواهند اوکراین را علیه روسیه تقویت و جنگ را طولانی کنند، روسیه ناچار خواهد شد که شرایط را تغییر دهد و دست به عملیات گسترده زند و احتمال وقوع جنگ اتمی در آن منطقه وجود داد.
 
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد صف آرایی بین روسیه، آمریکا، ناتو واتحادیه اروپا جدی شده، گفت: احتمال دارد آتش جنگ اروپا، ناتو و بازیگران منطقه و جهان را دربرگیرد و این جنگ از کنترل خارج شده و به یک جنگ فراگیر جهانی و هسته‌ای تبدیل شود و این خطری جدی برای صلح و امنیت جهانی است.
 
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و امریکا به دنبال طولانی کردن جنگ هستند تا ارتش روسیه دچار فرسایش شود، خاطرنشان کرد: سفر جوبایدن به کی‌یف و همچنین قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان علیه روسیه، استقبال کشورهای اروپایی از زلنسکی و قول کمک‌های تسلیحاتی پیشرفته به اوکراین نشان می‌دهد پس از گذشت یکسال این بحران در حال خروج از سیطره روسیه، قدرت‌های دیگر و بازیگران بحران اوکراین است.
 

هانی زاده در ادامه با بیان اینکه طی هفته‌های آینده، ممکن است اتفاقات دردناکی در اوکراین رخ خواهد داد، گفت: به دلیل اینکه ناتو مستقیما در ارسال سلاح به اوکراین ایفای نقش می‌کند احتمال دارد که روسیه ناچار شود از سلاح های غیر سنتی استفاده کند و این مسئله ممکن است به جنگ سوم جهانی و حتی جنگ فراگیر هسته‌ای تبدیل شده و ورود برخی از کشورها مثل چین به این جنگ را تقویت کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد هفته‌های آینده هفته های خطرناکی برای صلح و امنیت جهانی خواهد بود
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است روسیه و ناتو به طور مستقیم درگیر شوند، تصریح کرد: حتی احتمال دارد چین هم به کمک روسیه آید و این مسئله نوعی قطب بندی در جهان ایجاد خواهد کرد و منجر به جنگ فراگیر جهانی شود. لذا دخالت ناتو و آمریکا و تقویت کی‌یف علیه روسیه و ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین، روسیه را وادار کند که برای تغییر شرایط میدانی و رسیدن به یک پیروزی سریع به ناچار از سلاح های غیرسنتی استفاده کند.
 
کارشناس مسائل بین الملل در پایان به اشاره به سفر جوبایدن به اوکراین، گفت: این سفر برای تقویت روحیه زلنسکی و ارسال پیام برای مسکو بود که آمریکا، اروپا و ناتو در کنارهم علیه روسیه هستند و انواع سلاح ها را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد. این سفر نوعی تحریک روسیه و تقویت جبهه اوکراین است. لذا این سفر پیامدهای خطرناکی برای صلح و امنیت منطقه دارد و شرایطی را فراهم می‌کند که جنگ گسترده تر و خارج از کنترل جهان شود.
https://jahannews.com/vdcawwnaw49neu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawwnaw49neu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United Kingdom
آمریکا و اروپا و سایر کشور های استعماری در مقابل اتحاد قوی ایران چین و روسیه کمرشان شکسته. این اتحاد را مدیون ابراهیم بت شکن هستیم اگر دولت قبل بود که الان....
Iran, Islamic Republic of
روسیه با حمله به اکراین ، در گل گیر کرده و دیگر جزو دو قدرت بزرگ جهان نیست .
حماقت
Iran, Islamic Republic of
حماقت بایدن نادان مستکبر باعث برهم ریختگی اوضاع غرب و شرق شده است