کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

اروپایی‌ها از پایان اغتشاشات در ایران ناراحت هستند/ مثل آمریکا کاری نکنند که در آینده پشیمان شوند/ گروهک‌ تروریستی منافقین مشاور خوبی برای اروپایی‌ها نیست/ غربی‌ها با ایران قوی و دولت مردمی مشکل دارند

8 بهمن 1401 ساعت 14:42

رضایی با اشاره به اینکه در حال آماده‌سازی طرحی هستیم که دولت را ملزم می‌کند در مقابل هرگونه تهدید و تحریم اتحادیه اروپا اقدام متقابل انجام دهد، گفت: به اروپایی‌ها می‌گوییم که مثل آمریکا کاری نکنید که در آینده پشیمان شوید.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نیوز درباره اقدام خصمانه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، اظهار داشت: علت اقدام اخیر اروپایی‌ها به چند دلیل می‌باشد. یکی از دلایل آن این است که از پایان اغتشاشات اخیر ناراحتند و تجربه نشان داده که هر گاه شرایط جامعه به سمت آرام شدن پیش رفته و نمودار ناآرامی به سمت پایین حرکت کرده طرف مقابل به سمت دادن شوک و برگشت جامعه به ناراحتی‌ها پیش رفته است. به عبارت ساده حرکت اخیر یک شوک درمانی برای تن نیمه جان یا شاید کالبد مرده اغتشاشات است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه از سویی اروپایی‌ها در شرایط اخیر و برای بازگشت به مذاکرات نیاز به دست برتر و موارد چانه زن دارند تا بتوانند سر میز با دست پر حاضر شوند، گفت: اگر از این موضوع به قضیه نگاه کنیم اقدام اخیر را باید یک کار تیمی غربی‌ها تعریف کرد نه اقدام خودسرانه پارلمان اروپا.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نمک نشناسی کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های گذشته مانع از ورود مواد مخدر، موج مهاجران و تسری تروریسم به اروپا شده‌ایم و سپاه که در این اقدام مورد هجمه قرار گرفته در این اقدام بشردوستانه جزو مهره‌های موثر بوده و هست.
 
رضایی درباره ردپای سازمان منافقین در تصمیم پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: متاسفانه اروپایی‌ها در حال خط گرفتن از گروهک‌های تروریستی مانند منافقین هستند که به علت کهولت سن و سال‌ها دوری از فضای جامعه ایرانی نه شناختی از جامعه دارند و نه می توانند مشاوران خوبی برای اروپایی‌ها باشند. از طرفی هم بدنامی این گروهک های تروریستی به اروپایی‌ها ضربه اساسی و کاری را زده و خواهد زد.
 
وی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ایران در حال پرداخت هزینه نزدیکی به روسیه است بیان کرد: متاسفانه رسانه‌های غربگرای داخلی نمی‌توانند این روحیه مستکبرانه غربی را خوب تحلیل کنند و یا انگشت اتهام را به سمت نیروهای داخلی می‌گیرند یا گرای اشتباه می‌دهند و شرق را متهم می‌کنند. کسانی که می‌گویند که جنگ اوکراین باعث کینه غربی‌ها و اقدامشان شده باید بگویند که رفتار مستکبرانه غربی‌ها از زمان قاجار و بعدها دوره مصدق و 44 سال گذشته هم حاصل جنگ اوکراین بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه غربی ها با ایران قوی، دولت مردمی، مشکل دارند، گفت: مصدق با وجود تمایل به آمریکایی‌ها توسط آنها برکنار شد آن موقع هم جنگ اوکراین بود؟ مشکل ما با این دوستان و این جریان به این بر می‌گردد که اختلافمان با طرف مقابل را ماهوی و راهبردی بدانیم یا اختلاف تاکتیکی و شکلی. اگر اختلاف را ماهوی ببینیم متوجه می‌شویم که اینها حتی حاضرند مصدق را هم برکنار کنند چون با ایران قوی، دولت مردمی و دیگر مولفه‌های این چنینی مشکل دارند.
 
رضایی در پایان با بیان اینکه نزاعی که اروپایی‌ها شروع کردن یک جنگ ذهنی و ادراکی است، تاکید کرد: باید برای تصحیح نظم محاسباتی و ذهنی طرف مقابل یک پاسخ متناظر، قاطع و در عین حال حساب شده به طرف مقابل داد تا از اقدامات بعدی که قطعا در ذهن دارد منصرف شود. ما در مجلس در حال آماده‌سازی طرحی هستیم که دولت را ملزم می‌کند در مقابل هر گونه تهدید و تحریم اتحادیه اروپا اقدام متقابل و متناسب انجام دهد. لذا به اروپایی‌ها گفته و می‌گوییم که مثل آمریکایی ها کاری نکنید که در آینده پشیمان شوید.


کد مطلب: 827269

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/827269/اروپایی-ها-پایان-اغتشاشات-ایران-ناراحت-هستند-مثل-آمریکا-کاری-نکنند-آینده-پشیمان-شوند-گروهک-تروریستی-منافقین-مشاور-خوبی-نیست-غربی-ها-قوی-دولت-مردمی-مشکل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com