کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

نتیجه انحصار در خودورسازی تولید مافیا است/ با اقدامات مجلس هیولای انحصار ضعیف شده ولی هنوز نمرده است/ نیروهای مازاد در خودروسازی‌ها دپو شده‌اند

8 آذر 1401 ساعت 14:08

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حوزه خودروسازی یک انحصار شکل گرفته، گفت: نتیجه انحصار تولید مافیا است و این انحصار باید شکسته شود.


گروه اقتصادی جهان نیوز: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز با اشاره به اینکه مجلس در موضوع خودروسازان ورود جدی داشته، اظهار داشت: در موضوع افزایش کیفیت خودرو، قیمت خودرو و ورود آن به بورس برای بستن دست دلال‌ها مجلس اقداماتی انجام داده، اما به این معنا نیست که همه نواقص برطرف شده باشد. از طرفی مجلس یازدهم موضوع ساماندهی خودرو را تصویب کرد که نقش مهمی در ساماندهی عرضه و خروج برخی از محصولات خودروسازان از قرعه کشی داشت.
 
وی در ادامه درباره آمار خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازها، گفت: مشکلی که سال‌های قبل با آن مواجه بودیم و پارکینگ‌های خودروسازان مملو از خودروهای ناقص بود تقریبا این مشکل برطرف شده است. خودروهایی هم که اخیرا تولید شده نسبت به قبل از نظر کیفی بهتر شده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حوزه خودروسازی یک انحصار شکل گرفته، افزود: نتیجه این انحصار تولید دیو مافیا است و این انحصار باید شکسته شود. در بحث واردات خودرو برای ایجاد رقابت مجلس یک کار بسیار سنگینی انجام داد. واردات خودرو آزاد شد تا انحصار شکسته شود و مجلس این مسیر را باز کرده است. با اقداماتی که مجلس انجام داده این هیولا انحصار به شدت ضعیف شده ولی هنوز نمرده است.
 
نماینده مردم دلیجان و محلات با اشاره به نیروی مازاد در خودروسازی‌ها، خاطرنشان کرد: در این مدت مجلس با نظارت خودش اجازه نداد نیروی مازاد وارد خودروسازی شود اما از قبل نیروهای مازاد در این خودروسازی‌ها دپو شده است.
 
وی درباره فعالیت خودروسازها در خارج از کشور گفت: بعضی از نمایندگی‌ها که در برخی کشورها تعطیل شده بود با پیگیری مجلس و همت خودروسازها در حال فعال شدن است که این موضوع می‌تواند در افزایش صادرات نقش داشته باشد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص خودرو در مجلس گفت: مجلس تحقیق و تفحص خوبی انجام داده و هیئت تحقیق و تفحص گزارشی را آماده کرده و به کمیسیون داده تا به صحن ارجاع دهند.

گفتگو از محمد هادی


کد مطلب: 820574

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/820574/نتیجه-انحصار-خودورسازی-تولید-مافیا-اقدامات-مجلس-هیولای-ضعیف-شده-ولی-هنوز-نمرده-نیروهای-مازاد-خودروسازی-ها-دپو-شده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com