جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

در شرایط بحران انرژی اروپا، ایران نیاز به مذاکره برای رفع تحریم‌ها ندارد/ چشم اروپایی‌ها برای حل بحران انرژی به کشور مقتدری مثل ایران دوخته شده/ تحریم‌های اروپا علیه روسیه به بن بست رسیده است

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 812365
الهیان با بیان اینکه تدبیر مقامات ایران می‌تواند باعث دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت به کشورهای اروپایی شود، بیان کرد: با توجه به نیاز اروپایی‌ها، موانع را باید از پیش پای فروش نفت ایران برداشت. در این شرایط به نظر می‌آید که ایران دیگر محتاج مذاکرات و توافق نیست.
در شرایط بحران انرژی اروپا، ایران نیاز به مذاکره برای رفع تحریم‌ها ندارد/ چشم اروپایی‌ها برای حل بحران انرژی به کشور مقتدری مثل ایران دوخته شده/ تحریم‌های اروپا علیه روسیه به بن بست رسیده است
گروه بین المللی جهان نيوز: زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه پس از جنگ روسیه و اوکراین چالش جدی امروز اروپا و آمریکا چالش انرژی است، اظهارداشت: البته چالش امنیت غذایی موضوع دیگری است که گریبانگیر کشورهای اروپایی و آمریکا شده است. در این شرایط افزایش قیمت سوخت که هم در اروپا و هم در آمریکا اتفاق افتاده خانواده‌های زیادی را در این کشورها تحت تاثیر قرار داده و سطح متوسط خانواده‌ها در این کشورها تحت فشار شدید به خاطر افزایش نرخ قبوض برق و گاز هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند مسیر تامین انرژی خود را از راه‌های دیگری جبران کنند، گفت: تماس رئیس جمهور فرانسه با آقای رئیسی و در خواست حل بحران انرژی در آستانه فصل سرما از این دست تلاش‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست یکی از مقام‌های غربی از آقای رئیسی درباره میانجیگری ایران با روسیه برای تامین انرژی و گاز کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: این موضوعات نشان دهنده این است که امروز جمهوری اسلامی ایران مرکز توجهات است و به جهت ذخایر انرژی شرکت‌های اروپایی علیرغم تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده همچنان خواستار خرید نفت و گاز از ایران هستند.

الهیان با بیان اینکه چشم اروپایی‌ها برای حل بحران انرژی به کشور مقتدری مثل ایران دوخته شده، گفت: متاسفانه این کشورها در طول سالیان گذشته در موضوع تحریم‌ها به هیچ وجه با ایران همکاری نداشتند و به تعهدات خود عمل نکردند و امروز محتاج رویکرد مثبت ایران نسبت به خود هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ اوکراین کشورهای اروپایی تلاش کردند روسیه را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دهند و جنگ رسانه‌ای علیه این کشور ایجاد کنند، اظهارداشت: می‌توان گفت که آن‌ها در این مسیر هم به بن بست رسیدند و تیرشان  به سنگ خورده و باتوجه به نیاز انرژی و تامین آن مجبور هستند که تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش دهند و به جنگ رسانه‌ای علیه این کشور را خاتمه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در این شرایط و اقتدار دیپلماتیک کشورمان برای اروپایی‌ها، گفت: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که اروپایی‌ها تاکنون علیه ملت ایران روا داشته‌اند به نوعی مجبور هستند این تحریم‌ها را نادیده گرفته و نسبت به تهدیدهای آمریکا در مورد ایران که جلوی آن‌ها را برای تعامل با ایران می‌گیرد بی‌توجه شوند. این موضوعات نشان دهنده یک فضای روشنی در قبال ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران است که در طول ماه‌های آینده اوج تقاضاها نسبت به نفت و گاز ایران جدی‌تر شود و این امر به نوعی یک امتیار مثبت برای ایران می‌باشد.

الهیان با اشاره به اینکه برخی جریانات در داخل کشور تلاش دارند به مردم القا کنند که راهی جز توافق با آمریکا و اروپا نداریم، بیان کرد: اینها در شرایطی است که اتفاقاً با توجه به بحران انرژی اروپا در آستانه فصل سرما، این اروپا است که راهی جز خرید نفت از ایران ندارد و باتوجه به تحولات و مناسبات بین‌المللی ایجاد شده، دست ایران برای دور زدن تحریم‌ها و خنثی کردن تحریم‌ها و فروش نفت بازتر است.

وی با بیان اینکه از این پس معادلات به نفع ایران است و این شرکت‌های اروپایی هستند که متقاضی خرید نفت ایران هستند، گفت: اروپا  نخواهد توانست که ایران را تحریم کند و این پیامی است برای آن مسئولانی که اعلام می‌کنند هیچ گزینه‌ای مقابل ایران جز توافق وجود ندارد که نشان می‌دهد ساخته ذهن آن‌ها است که با واقعیت موجود مناسبات و تحولات بین‌الملل تفاوت دارد. در این شرایط باید گفت که حال که امریکا بنا ندارد حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و نمی‌خواهد این مذاکرات انتفاع اقتصادی برای ملت ایران داشته باشد بهترین شرایط برای ما دور زدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها باتوجه به بحران انرژی بوجود آمده است.

الهیان در پایان با بیان اینکه تدبیر مقامات ایران می‌تواند باعث دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت به کشورهای اروپایی شود، بیان کرد: این شرایط برای ایران مهیا است و بهتر است با تدبیر تحریم‌ها را دور زده و با توجه به نیاز اروپایی‌ها باید موانع را از پیش پای فروش نفت ایران برداشت. در این شرایط به نظر می‌آید که جمهوری اسلامی ایران دیگر محتاج مذاکرات و توافق نیست بلکه می‌تواند به روی پای خود بایستد و با مدیرت صحیح فروش نفت، بدست آوردن منابع مالی آن را رقم بزند.
https://jahannews.com/vdcceiq4p2bqs18.ala2.html
jahannews.com/vdcceiq4p2bqs18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یکبار باری همیشه: اروپا نفت نیاز ندارد که بخواد از ما بخره. گاز لازم داره .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا و گاز هم مثل نفت نیست که با نفت کش صادر بشه گاز باید با لوله ارسال بشه که ما هیچ خطوط لوله ای به اروپا نداریم پس اصلا نمیتوانیم به اروپا گاز صادر کنیم
Iran, Islamic Republic of
فعلا که جمهوری آذرباییجان و ترکیه دنبال از بین بردن راه ارتباطی ایران و ارمنستان و تنها راه خاکی ایران به اروپا هستن
سلام
Iran, Islamic Republic of
ولی خودشون میگن نفت و گاز هر دو را لازم دارند!
Iran, Islamic Republic of
از این اوضاع آبی گرم نمی شود و بفکر مردم ایران باشید .
Iran, Islamic Republic of
در شرایط بحران انرژی اروپا، ایران نیاز به مذاکره برای رفع تحریم‌ها ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اخ ....جون
گاز ایران چگونه به اروپا قرار برسه ؟ با کدوم خط لوله؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
اولا که خط لوله گاز ایران تا اتریش کشیده شده است، ثانیا، تا وقتی تحریمها باقی باشد، گازی نه از ایران و نه از کشورهای عربی به اروپا نخواهد رفت..
Iran, Islamic Republic of
الان مصرف داخل طوری هست که فرآورده نفتی باید جواب داخل کشور رو بده ، حالا این خانوم رو چه اصلی این تحلیل رو انجام داده؟
داوود
Iran, Islamic Republic of
.
اروپا گاز نیاز داره ایران هم در زمستان خودش کمبود گاز داره
Iran, Islamic Republic of
اروپا نیازی به گاز ایران نداره چون میدونه ایران خودش پارسال گاز صنایع و قطع کرد و وارد کننده گاز از ترکمنستانه ولی ایران برای رشد اقتصادی نیاز به رفع تحریمها داره.
سلام
Iran, Islamic Republic of
از اوضاع قیمت سوخت و برق در اروپا پیداست که نیازی به گاز و نفت ندارند. اما اینکه گاز از ترکمنستان وارد شده، برو کمی در مورد سوآپ مطالعه کن.
سلام
Iran, Islamic Republic of
نیم نگاهی به نظرات و تایید آنها نشان میدهد که یک گروه فیک دارد هماهنگ با هم کار انجام میدهد. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
شاید برای مسئولان که فرزندانشان در کانادا و امریکا است تحریم بی اثر باشد . ولی برای ما ملت خیلی سخت است .در ضمن اروپا هیچ نیازی به نفت و گاز ما ندارد . دل خودتان را خوش نکنید
قدرت در بی نیازیست
Netherlands
با بازگشت به ارزشهای اسلامی ، از آنجمله قناعت ، نیاز به هیچ چیزی نیست.در سایه نبود نیاز "قدرت" خواهد درخشید. هیچ چیزی مجانی نیست ، عزت و بزرگی قیمت دارد همچنان که اشرافیتِ مرفه قیمتش بی آبروئی است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دهاساله ما در تحریمیم اروپا، همپای امریکا در این تحریمها مشارکت داشته بزارین اروپا مزه تحریم را در زمستان سخت بچشه
امید
Iran, Islamic Republic of
چه جوری شما گاز میخواهید به اروپا از طریق هوا دلتون به چه چیزهای خوشه
Amir
Iran, Islamic Republic of
خوب اگه ایران به اروپا گاز بده به ضرر روسهاست وبا اونها سرشاخ میشه
Iran, Islamic Republic of
اون زمان که ما تحریم نفتی بودیم و روسها تند تند افزایش تولید و فروش نفت دادن به ضرر ما نبود ؟
Iran, Islamic Republic of
مملکت را با خواب و رویا نباید اداره کنیم..
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر فروش نفت ما با مشکل داره انجام میشه و با قیمت پایین
تحریم مملکت هزینه ما را ۱۰-۲۰ درصد بالا برده
چون داریم از واسطه گران میخریم
در یک کلمه:ارزان میفروشیم و گران میخریم.