کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

یک سال زمان کمی برای جبران خرابی‌های دولت گذشته است/ دولت باید بُعد نظارتی خود را تقویت کند/ عده‌ای از منتقدان به دنبال منافع خودشان هستند

12 مرداد 1401 ساعت 9:19

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه برای جبران خرابی‌هایی که از دولت گذشته به ارث رسیده، یکسال زمان کمی نیست، گفت: دولت آقای رئیسی تلاش می‌کند با اراده و انگیزه‌ای که دارد این زمان را کم کند . هنوز نتایج رفتاری‌های دولت گذشته در زمینه مالی و بدهکار کردن کشور دیده می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: سال گذشته در چنین روزی مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد و آیت الله رئیسی سکان قوه مجریه را به دست گرفت.

در همین رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز درباره کارنامه دولت سیزدهم در یکسال گذشته، اظهار داشت: آقای رئیسی و دولت ایشان مبدع ابتکارات جدیدی بود و نگاه ایشان کاملاً واقعی و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است. این نوع نگاهی که آقای رئیسی به توانمندی‌های داخلی داشته سبب بدست آمدن موفقیت‌هایی برای کشور شده است.
 
وی با بیان اینکه بُعد نظارت بر انجام آنچه که در دولت بیان می‌شود، باید افزایش یابد، گفت: علیرغم نقاط قوتی که این دولت داشته اما درباره برخی از موضوعات باید توجه بیشتری داشته باشد از جمله نحوه نظارت بر آنچه که در دولت بیان می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. آنچه را که می‌توانند انجام دهند را بیان کنند و آنچه را که نمی‌توانند انجام دهند در رسانه‌ها اعلام نشود. به عنوان مثال در رسانه‌ها مطالبی گفته می‌شود که به اتکای آن مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند اما کسی پاسخگو نیست و برای حل این مسئله باید تدبیری اندیشیده شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره انتقادها از دولت سیزدهم، بیان کرد: نقد چیز خوبی است به شرط آنکه دلسوزانه باشد و این دولت هم که به دنبال برطرف کردن مشکلات می‌باشد از آن استقبال می‌کند. اما عده‌ای دنبال دلسوزی نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند آنها می‌خواهند نگاه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی نباشد و نگاه‌ها دوباره به سمت غرب بازگردد.
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه تحمل شخص آقای رئیسی و دولت ایشان در برابر انتقادها نسبت به دولت گذشته بالاتر است، خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی در برابر انتقادها رفتار شفاف و صادقانه دارد، اما دولت گذشته با این موضوع خیلی پیچیده برخورد می‌کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه برای جبران خرابی‌هایی که از دولت گذشته به ارث رسیده، یکسال زمان کمی است، گفت: دولت آقای رئیسی تلاش می‌کند با اراده و انگیزه‌ای که دارد این زمان را کم کند و هنوز نتایج رفتاری‌های دولت گذشته در زمینه مالی و بدهکار کردن کشور دیده می‌شود.
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید متفاوت با موضوع بورس برخورد کند، گفت: انتظار این نیست که ارزش بورس کاذب بالا رود، اما مردم برای ورود به بورس به مسئولان اعتماد کردند و نباید از این اعتمادشان پشیمان شوند. وزیر اقتصاد باید شخصاً به این موضوع ورود کنند و تلخی که از دولت گذشته شروع شده و در این دولت استمرار پیدا کرده باید جبران شود. وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس باید با موضوع بورس اعتقادی برخورد کنند.

وی در پایان درباره مسائل صنعت خودروسازی کشور گفت: باید موضوع خودروسازی در کنار مسئله تورم و گرانی کالاها در اولویت‌های دولت قرار گیرد. موضوع آزادسازی واردات خودرو که در این دولت برای به تعادل رسیدن بازار مطرح شده باید منجر به رقابت خودورسازان داخلی با خودروسازان دنیا شود.

بیشتر بخوانید:
اگر رئیسی در سال ۹۶ رئیس جمهور می شد شاید این مشکلات وجود نداشت


کد مطلب: 808070

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/808070/یک-سال-زمان-کمی-جبران-خرابی-های-دولت-گذشته-باید-ب-عد-نظارتی-خود-تقویت-کند-عده-ای-منتقدان-دنبال-منافع-خودشان-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com