پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
نماینده مردم تهران در گفتگو با جهان نیوز:

ایجاد شناخت درباره حجاب خصوصا برای قشر نوجوان و جوان مغفول مانده/ کرامت زن باید حفظ شود اما این منافاتی با برخورد با هنجارشکنان ندارد/ مسئول هر بخش دولتی یا خصوصی باید نسبت به حجاب کارکنان پاسخگو باشد/ اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد دارند

پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 807448
دکتر الهیان با اشاره به نظرسنجی‌ها درباره اعتقاد به حجاب در بین زنان ایرانی، گفت: نظرسنجی‌های مختلف به طورکلی نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته ولی در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند.
ایجاد شناخت درباره حجاب خصوصا برای قشر نوجوان و جوان مغفول مانده/ کرامت زن باید حفظ شود اما این منافاتی با برخورد با هنجارشکنان ندارد/ مسئول هر بخش دولتی یا خصوصی باید نسبت به حجاب کارکنان پاسخگو باشد/ اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد دارند
گروه فرهنگی جهان نيوز: دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز پیرامون بحث عفاف و حجاب و هجمه‌های چند وقت اخیر رسانه‌های بیگانه به این موضوع مهم اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به درستی فرمودند، معلوم نیست غربی‌ها که چهل سال است ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده‌اند، امروز چگونه مدافع حقوق و آزادی زن ایرانی شده‌اند؟! علیرغم تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه علیه حجاب غالب زنان ایرانی نسبت به عفاف و حجاب نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند.

نماینده مردم تهران با اشاره به نظرسنجی‌ها درباره اعتقاد به حجاب در بین زنان ایرانی، گفت: نظرسنجی‌های مختلف به طورکلی نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته ولی در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند. البته فراتر از بحث اعتقادی، حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجراست.

نماینده مردم تهران پیرامون هجمه‌های اخیر به گشت ارشاد نیروی انتظامی گفت: شاَن و کرامت زنان باید حفظ شود و روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم و اخلالگران سلامت اجتماعی ندارد.

الهیان با اشاره به مطالبه مردم برای برخورد با هنجارشکنان در زمینه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: مطالبه مردم برای برخورد با هنجارشکنان همواره از سوی مردم عزتمند و ارزش مدار به نمایندگان گوشزد شده لذا ما در مجلس به دنبال تحقق راهکارهای اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد این مصوبه، فرهنگ سازی، افزایش بینش و شناخت نوجوانان نسبت به حجاب است و کمتر موارد سلبی در آن دیده شده، گفت: در این قانون برای خیلی از سازمان‌ها برای آموزش و فرهنگ سازی تکلیف دیده شده و این سازمان‌ها به مجلس دعوت شده‌اند و از آنها گزارش عملکرد برای اجرایی شدن این مصوبه در سازمان مربوطه خواسته شده است. ایجاد شناخت در مورد مسئله حجاب و علت لزوم آن خصوصا برای قشر نوجوان و جوان ما امری است که سالهاست مغفول مانده و در این زمینه نقش آموزش و پرورش نقشی کلیدی است. در بحث فرهنگ سازی و ایجاد شناخت و بینش باید از ظرفیت گروه‌های مردمی و تشکلهای فرهنگی نیز بهره گرفت.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید با تعیین چارچوب‌هایی برای محیط کار و دانشگاه تلاش کنند که ضابطه‌ای برای پوشش درمحیط وزین علمی و محیط اداری حاکم شود، افزود: مناسب سازی پوشش کارمندان دستگاه‌های دولتی اعم از مردان و زنان باید اجرایی شود که در این زمینه مسئولین دستگاه‌ها را در مجلس فراخوان کردیم و از آنها خواستیم که درباره قانون موجود و اجرای آن گزارش خود را به مجلس ارائه دهند. کما اینکه در دانشگاه‌های کشورهای دیگر نیز ضوابطی برای فرم و پوشش متناسب اعمال می‌شود که البته با فرهنگ آن کشورها تناسب دارد.

الهیان درباره وضعیت عفاف و حجاب در برخی بخش‌های خصوصی و مراکز درمانی، گفت: در برخی از مراکز خصوص شرایطی فراهم شده که متاسفانه شاَن بانوان در آنجا رعایت نمی‌شود و خانم‌ها را مجبور به آرایش نامناسب و پوشش نامتعارف می‌کنند که این امر با کرامت و منزلت زن ایرانی منافات دارد. علاوه بر این، به طور کلی باید کار به گونه‌ای پیش رود که مسئول هر بخش دولتی و خصوصی درمقابل پوشش مناسب و متعارف کارکنان پاسخگو باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ساماندهی مد و لباس باید به طور جدی توسط وزارت ارشاد مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لباس‌هایی که در فروشگاه ها عرضه می‌شود باید مناسب یک پوشش اجتماعی برای بانوان باشد. دولت و مجلس به دنبال این هستند که با رعایت ارزش‌ها و هنجارها جامعه‌ای سالم داشته باشیم و شهروندان با امنیت روانی و سلامت معنوی و آرامش در جامعه به فعالیت خود ادامه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ارزش زن به حجاب اوست
Iran, Islamic Republic of
بله اکثریت زنان حجاب رو دوست دارند چون همه زنان ایران با نجابت و عفیف هستن
Iran, Islamic Republic of
ولی به صرف اعتقادمان با آن‌چیزی که در سطح جامعه مشهود است زمین تا آسمان فرق فوکوله