دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

ضبط تصاویر تاسیسات هسته‌ای امری فراتر از قانون برای نشان دادن حسن نیت بود/ پاسخ حسن نیت ایران را با قطعنامه مغرضانه دادند/ بیانیه آژانس تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی است/ در برابر زیاده خواهی‌ها کوتاه نخواهیم آمد/ هشت سال مذاکره عایدی برای کشور نداشت

يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 802680
الهیان گفت: قاعدتاً ضرورتی برای همکاری فراتر از قانون راهبردی لغو تحریم‌ها با آژانس دیده نمی‌شود.
ضبط تصاویر تاسیسات هسته‌ای امری فراتر از قانون برای نشان دادن حسن نیت بود/ پاسخ حسن نیت ایران را با قطعنامه مغرضانه دادند/ بیانیه آژانس تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی است/ در برابر زیاده خواهی‌ها کوتاه نخواهیم آمد/ هشت سال مذاکره عایدی برای کشور نداشت
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه بیانیه آژانس انرژی بین المللی اتمی بیش از آنکه بخواهد واقعیت را بیان کند به نوعی رویکرد مغرضانه سیاسی نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: مشخص است که این بیانیه تحت تاثیر صهیونیست بین الملل و لابی‌های صهیونیستی صادر شده است. ایران همواره بر اساس حسن نیت و شفافیت با آژانس همکاری لازم را داشته است و حتی فراتر از قانون راهبردی لغو تحریم‌ها سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس همکاری داشته است.
 
وی با بیان اینکه ثبت و ضبط فعالیت‌های هسته‌ای توسط دوربین‌های فراپادمانی موضوعی بود که مجلس نسبت به آن منتقد بود، گفت: مجلس این کار را اقدامی فراتر از قانون می‌دانست اما به لحاظ همکاری و نشان دادن حسن نیت ایران، ضبط این دوربین‌ها قطع نشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی درباره پاسخ ایران به قطعنامه آژانس، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که پاسخ آژانس انرژی اتمی به حسن نیت و شفافیت جمهوری اسلامی ایران، قطعنامه‌ای است که به صورت مغرضانه و سیاسی صادر می‌شود، قاعدتاً ضرورتی برای همکاری فراتر از قانون راهبردی لغو تحریم‌ها با آژانس دیده نمی‌شود. کمیسیون امنیت ملی مجلس هم هفته گذشته در این رابطه جلسه‌ای داشت و کمیسیون بیانیه‌ای درباره این موضوع صادر خواهد کرد.
 
الهیان با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل کوتاه نخواهد آمد، گفت: طبق آنچه که توسط رئیس سازمان انرژی اتمی هم اعلام شده است ضبط تعدادی از دوربین‌ها قطع شده و سرعت غنی سازی هم افزایش پیدا خواهد کرد. جمهوری اسلامی به هیچ وجه تحت تاثیر فشار و تحمیل‌های طرف مقابل نسبت به حق مسلم پیشبرد صنعت هسته‌ای خود در مسیر صلح آمیز کوتاه نخواهد آمد.
 
وی با اشاره به اینکه 8 سال فرصت کشور صرف مذاکرات شد، در حالی که هیچ نتیجه‌ای جز تعطیلی برخی از بخش‌های صنعت هسته‌ای نداشت، بیان کرد: امروز هم با توجه به رویکرد آژانس و عدم همکاری کشورهای اروپایی با ایران این اقدامات اثر منفی بر مذاکرات خواهد داشت و نشان می‌دهد که در مذاکرات هم چیزی عاید ملت ایران نخواهد شد چراکه رویکرد آنان همواره سیاسی و مغرضانه و نادیده گرفتن حق مسلم ملت ایران است. بنابراین در مسیر مذاکرات هم باید تجدید نظر شود و رویکردی که تا به حال در مذاکرات بوده، ادامه نخواهد داشت. هشت سال دل بستن به نتیجه مذاکرات عایدی برای کشور نداشت و حالا باید به پتانسیل ها و ظرفیت های داخل کشور توجه ویژه‌ای داشت. ایران امروز به نقطه‌ای از پیشرفت و اقتدار رسیده که با ظرفیت‌های داخلی و حمایت از جوانان و پتانسیل موجود نخبگانی در کشور خواهد توانست تحریم‌ها را خنثی کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با تاکید بر اینکه برنامه دولت باید حمایت از پتانسیل‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل نگاه دولت قبل به نتیجه مذاکرت وضعیت کشور سال‌ها معطل ماند، اما اکنون به جای اینکه نگاه‌مان به دست غربی‌ها باشد و مجدد تجربه شکست خورده گذشته را داشته باشیم، بهتر است در برابر زیاده خواهی طرف غربی مقاومت کرد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند هزینه سازش بیشتر از مقاومت است و قطعا کشور با مقاومت دستاوردهایی می‎تواند داشته باشد که درسال‌های گذشته با کوتاه آمدن از منافع ملی نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عابدی نداشت یا عایدی؟!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام چیزی بجز تحریم بیشتر نبود.
Iran, Islamic Republic of
آژانس بازوی اسرائیل وآمریکاست،وقتشه شماها به خودتون بیائید وازش خارج شوید.
Iran, Islamic Republic of
تو بری همسرداری کنی خیلی برات بهتره
Iran, Islamic Republic of
همه شهروندان حق اظهار نظر دارند.
رر
Switzerland
اين حرفهارو همه ميدونند! دكلمه نكن!!؟
رر
Switzerland
اسراييل نه جزو npt است و نه جزو هيچ سازمان ديگر! سلاح اتمي هم دارد و پليس دنيا شده و به همه امر و نهي مي كند راه نجات ما مجهز شدن به سلاح هسته اي و خروج از اين سازمان هاي اختاپوسي است!؟