کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

هنوز تعدادی از دولتمردان مشغول به کار هستند که می‌خواهند این دولت را زمین بزنند/ دولت بیشتر از این نظارت ‌کند تا یک عده این طرح را به قربانگاه نبرند

31 ارديبهشت 1401 ساعت 12:52

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه دولت گذشته جرات اجرای جراحی اقتصادی را نداشت، گفت: قطعا دولت قبلی در این زمینه قصور داشته، چراکه قانون بوده و آن را اجرا نکرده است.


گروه اقتصادی جهان نیوز: دولت دوازدهم برای تثبیت قیمت کالاهای اساسی نرخ ارز تخصیص یافته به واردات این کالاها را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد، اما نحوه تخصیص این ارز بیشترین مزایا را به دهک‌های بالا و به سرمایه‌داران رساند و دهک­‌های پایین جامعه از آن کمترین بهره‌ را بردند.

دولت آقای رئیسی با اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» و اصلاح سیاست ارز ترجیحی تلاش دارد که ارز ترجیحی را در نظام یارانه‌ای کشور اصلاح کند و جایگزین‌های مطمئن را برای آن فراهم کند.

در همین رابطه سیدجواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌گو با جهان نیوز درباره تصمیم دولت برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و عادلانه سازی توزیع یارانه‌ها اظهارداشت: اساس این کار خوب است و مورد تایید مجلس هم می‌باشد و مجلس به دولت این اختیار را داده است. دولت جراحی بسیار خوبی را شروع کرده ولی لازم است که هم زیرساخت‌ها را درست کنند و هم نظارت را تشدید کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به اعتراض برخی از مردم در رابطه با دریافت یارانه و دهک بندی‌ها افزود: عده‌ای معترض و نگران هستند و می‌گویند آن میزانی که دریافتی داریم در سامانه بیشتر از این ثبت شده است و برای برخی از اقشار هم تمهیداتی دیده نشده است. البته دولت اعتراض جاماندگان را پذیرفت و دوباره بررسی شد که این کار بسیار بزرگی بود، ولی در بررسی‌ها باید دقت بیشتری شود تا نارضایتی بوجود نیاید. در حوزه نظارت هم لازم است دولت بیشتر از این نظارت ‌کند تا برخی این طرح را به قربانگاه نبرند.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه دولت گذشته جرات اجرای این جراحی اقتصادی را نداشت، گفت: قطعا دولت در این زمینه قصور داشته، چراکه قانون بوده و آن را اجرا نکرده است. بخشی از فشاری که امروز به مردم وارد می‌شود به خاطر عمکرد دیروز دولت گذشته است، اما بخشی از آن مربوط به حال حاضر است که باید تمهیدات لازم انجام شود تا این فشار به سمت مردم نیاید.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از دولتمردان قبلی در دولت جدید مشغول به کار هستند که می‌خواهند این دولت را زمین بزنند، بیان کرد: دولت باید مراقب باشد و نظارتش را جدی و اطلاع رسانی را قوی کند. اگر این موضوع برای مردم خوب جابیافتد آن‌ها  همراهی خواهند کرد به شرطی که زیرساخت آن ایجاد شود و اطلاع رسانی مناسب و شفافیت وجود داشته باشد.


کد مطلب: 800661

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/800661/هنوز-تعدادی-دولتمردان-مشغول-کار-هستند-می-خواهند-این-دولت-زمین-بزنند-بیشتر-نظارت-کند-یک-عده-طرح-قربانگاه-نبرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com