کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

دولت روحانی ۸ سال فرصت طلایی کشور را تلف کرد/ عُرضه اصلاح نظام یارانه را نداشتند/ دغدغه‌شان ورود هواپیما برای قشر مرفه بود/ در دولت قبل مناطق محروم محروم‌تر شدند و قشر مرفه در رفاه بیشتری قرار گرفت

25 ارديبهشت 1401 ساعت 19:37

الهیان تاکید کرد: هشت سال فرصت طلایی کشور صرف مذاکره و برجام شد در صورتی که این مذاکرات عایدی برای ملت ایران نداشت و تنها ورود چند هواپیما عایدی سال‌های مذاکره بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر زهره الهیان نمانیده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز، با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی با شعار عدالت به صحنه آمد، اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های این دولت موضوع عدالت است و در این راستا اقداماتی خوبی هم صورت گرفته است. یکی از این اقدام‌ها که دولت‌های گذشته جرات و جسارت انجام آن را نداشتند باز توزیع و اصلاح نظام یارانه است و این اقدامی کلان و به تعبیری یک جراحی اقتصادی می‌باشد که جلوی رانت، فساد قاچاق و تبعیض را خواهد گرفت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه دولت آقای روحانی 8 سال فرصت طلایی کشور را تلف کرد، خاطرنشان کرد: در طول این 8 سال اقدام موثری برای کاهش شکاف طبقاتی و تحقق عدالت صورت نگرفت و حاصل این سیاست‌های غلط این بود که مناطق محروم محروم‌تر شدند و قشر مرفه در رفاه بیشتری قرار گرفتند. این شرایط حاصلی جز فساد، تبعیض و افزایش شکاف اجتماعی نداشت. 

نماینده مردم تهران درباره سیاست‌های غلط دولت گذشته که موجب افزایش شکاف اجتماعی، بی‌عدالتی و تبعیض شد، گفت: این سیاست‌ها باعث شد که خیلی از مردم محروم از طبقات ضعیف جامعه از روستاها و شهرهای کوچک به حاشیه کلان شهرها مهاجرت کنند که این اتفاق نامیمون و نامبارک حاصل سیاست‌های غلط دولت آقای روحانی است.
 
الهیان با تاکید بر اینکه در دولت آقای روحانی زمان به نفع ثروتمندان و قشر مرفه سپری می‌شد، خاطرنشان کرد: در شرایطی میلیاردها دلار صرف ارز 4200 تومانی شده که 70 درصد آن به دست طبقه ضعیف و متوسط جامعه نرسیده است و دلالان و افرادی که به دنبال سوءاستفاده بودند نفع آن را بردند. حاصل این روش پرداخت یارانه این بود که کالاهای اساسی به آن سوی مرزهای کشور قاچاق می‌شد.
 
وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته به جای توجه به داخل، پتانسیل‌های موجود و مدیریت صحیح کشور چشم مسئولان دولتی به سمت غرب بود، توضیح داد: 8 سال فرصت طلایی کشور صرف مذاکره و برجام شد در صورتی که این مذاکرات عایدی برای ملت ایران نداشت و تنها ورود چند هواپیما عایدی سال‌های مذاکره بود که آن هم برای قشر محروم و مستضعف جامعه نبود و برای طبقه مرفهی بود که برای حمل و نقلشان از هواپیما استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت گذشته عُرضه اصلاح نظام یارانه را نداشت، اما دغدغه ورود هواپیما برای قشر مرفه را داشتند، گفت: اصلاح نظام توزیع یارانه اتفاقی است که باید هرچه زودتر صورت گیرد و تعلل در این امر موجب هدر رفت ثروت ملی خواهد شد. در راستای این اصلاح بیشترین نفع را طبقات ضعیف و متوسط جامعه خواهند برد.


کد مطلب: 800036

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/800036/دولت-روحانی-۸-سال-فرصت-طلایی-کشور-تلف-ع-رضه-اصلاح-نظام-یارانه-نداشتند-دغدغه-شان-ورود-هواپیما-قشر-مرفه-قبل-مناطق-محروم-محروم-تر-شدند-رفاه-بیشتری-قرار-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com