جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
پیشکسوت فوتبال در گفتگو با جهان نیوز:

خوش باوری ها را باید کنار بگذاریم/ جام جهانی با تمام تورنمنت‌های فوتبالی دیگر متفاوت است/ بهترین کمک به تیم ملی تدارک بازی‌های خوب دوستانه است

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 799526
درخشان درباره برخی استدلال‌ها و خوش خیالی‌ها درباره هم گروه‌های تیم‌ ملی در جام‌جهانی، گفت: 24 سال پیش در جام‌جهانی، آمریکا را شکست دادیم اما این تیم در این مدت ننشسته که دوباره برویم و آن را شکست دهیم؛ حدود 8 یا 9 بازیکن این تیم در اروپا بازی می‌کنند.
خوش باوری ها را باید کنار بگذاریم/ جام جهانی با تمام تورنمنت‌های فوتبالی دیگر متفاوت است/ بهترین کمک به تیم ملی تدارک بازی‌های خوب دوستانه است
گروه ورزشی جهان نيوز: حمید درخشان پیشکسوت فوتبال در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه باید در فرصت باقیمانده تا شروع جام جهانی برنامه‌ریزی مناسبی برای آماده‌سازی تیم ملی داشت، اظهارداشت: تیم‌هایی که به جام جهانی راه می‌یایند قطعا از بهترین‌های دنیا هستند و در این رقابت‌ها نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت. هر کدام از این تیم‌ها با برنامه‌ریزی و تلاشی که انجام دادند به این رقابت‌ها رسیدند و منتظرند که در جام جهانی نهایت توانایی خود را به نمایش گذارند و شگفتی‌‌ساز شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم هر چه زودتر بتوانند در زمان فیفادی‌های پیش رو بازی‌های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی مهیا کنند، گفت: با انجام این بازی‌ها می‌توان نقاط ضعف و قوت تیم ملی را بررسی و آن را برطرف کرد تا تیم با قدرت بیشتری در جام جهانی شرکت کند.

درخشان با تاکید بر اینکه جام جهانی با تمام تورنمنت‌های فوتبالی دیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار می‌شود و حضور موفق ایران در جام جهانی تاثیرات بسزایی در آینده فوتبال کشور خواهد داشت.

این پیشکسوت فوتبال درباره برخی استدلال‌ها و خوش خیالی‌ها درباره هم گروه‌های تیم ملی در جام جهانی، گفت: 24 سال پیش در جام جهانی، آمریکا را شکست دادیم اما این تیم در این مدت ننشسته که دوباره برویم و آن را شکست دهیم؛ حدود 8 یا 9 بازیکن این تیم در اروپا بازی می‌کنند. اتفاقا بازی با این تیم‌ها سخت است و کاری نیست که با اما و اگر انجام شود. تیم ملی زمانی می‌تواند از گروهش صعود کند که در این مدت باقی مانده برنامه‌ریزی مناسب و بازی تدارکاتی خوبی برای آن در نظرگرفته شده باشد. باید در این مدت توسعه تیمی خوبی داشته باشیم، تاکتیمان را تغییر داده و مقداری رشد داشته باشیم.

درخشان با بیان اینکه باید ذهن بازکنان تیم ملی را برای این رقابت‌ها  آماده کنند، خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که در چه تورنمنتی حضور پیدا می‌کنند. این رقابت‌ها نه مقدماتی جام جهانی است و نه جام ملت‌ها که کیفیت آن در سطح آسیا باشد، کیفیت این رقابت‌ها در سطح جهانی است. این تورنمنت یک ویترین جهانی است که بهترین مربی‌های دنیا با بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال در آن حضور دارند و امیدوارم خوش باوری‌ها را کنار بگذاریم و به جای آن برای موفقیت تیم برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

وی در ادامه درباره احتمال تغییر سرمربی تیم ملی، گفت: این اتفاق در حال حاضر کار اشتباهی است و سرمربی‌های خوب خارجی هم بیکار و منتظر نیستند که آنها را برای تیم ملی بیاورند. مربی خارجی هم آورده شود زمان می‌برد تا نسبت به بازیکنان و فرهنگ ما شناخت پیدا کنند. اگر می‌خواهند سرمربی را تغییر دهند این کار برای اوایل بازی‌های مقدماتی جام جهانی بود، چیزی که اکنون باید برای فدراسیون مهم باشد بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم ملی است و این بهترین راهی است که می‌توان به تیم ملی کمک کرد. با آوردن سرمربی جدید و دادن پول زیاد به آن کاری از پیش نخواهد رفت.
               
پیشکسوت فوتبال در پایان با اشاره به برگزاری جام‌جهانی در همسایگی ایران، گفت: تفاوت‌ها را نزدیکی جغرافیایی و آب و هوا نمی‌تواند رقم بزند، همان آب و هوا برای تیم فوتبال کشورهای دیگر هم است و اینها ملاک نیست. چیزی که می‌تواند برای تیم ملی شرایط را تغییر دهد رشد و شکوفایی تیم است و اینکه برای بهتر بازی کردن در جام جهانی چقدر تلاش کردیم. تیم ملی در شرایطی بازی خواهد کرد که رقبا هم آن شرایط را دارند و در همان زمینی بازی می‌کند که آن‌ها هم بازی می‌کنند. تفاوت‌ها در سطح برگزاری نیست در کار کردن، تدارکات، زیر ساختارهای فوتبال و بهره برداری از فوتبالی که در جام جهانی حضور پیدا می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *