کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

در افطاری رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس خیلی از مسائل شفاف بیان خواهد شد/ دولت رئیسی اصلا با دولت روحانی قابل مقایسه نیست/ در این دولت صداقت و شفافیت حاکم است

23 فروردين 1401 ساعت 14:42

حاجی دلیگانی گفت: درست است که انجام برخی از کارها در این دولت مقداری زمان بر شده ولی این دولت در مجموع کار خود را به خوبی پیش می‌برد و کارنامه دولت آقای رئیسی قطعا روشن‌تر از دولت آقای روحانی خواهد بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز در پاسخ به این سوال که نظر وی درباره مطرح شدن استیضاح برخی از وزرای دولت سیزدهم چیست؟ اظهار داشت: مجلس باید کار نظارتی خود را انجام دهد و در قانون هم نوشته نشده که چه زمانی برای استیضاح وزرا مناسب است. بالاخره وزیر وعده‌ای داده و بر اساس آنچه که گفته و در توانش است باید عمل ‌کرده باشد. اگر به این تعهدات عمل نشده باشد باید پاسخگو باشند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان باید درباره گرانی‌ها، ناکارآمدی‌ها و آنچه امروز در جامعه وجود دارد پاسخگوی مردم باشند، خاطرنشان کرد: استیضاح حق مجلس و نمایندگان مردم در مجلس است و وزیر هم می‌تواند از عملکرد خود در برابر نمایندگان دفاع کند. اما مردم را نمی‌شود فدای فردی کرد که توان مدیریت ندارد. البته خودم تاکنون هیچ استیضاحی را امضا نکرده‌ام.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مراسم افطاری رئیس جمهور با نمایندگان مجلس در روزهای آینده، گفت: در آنجا خیلی از مسائل شفاف بیان خواهد شود و با روحیه‌ای که از آقای رئیس جمهور سراغ داریم طبیعتا می‌پذیرند. یک جلسه همدلی که برای بررسی راهکارهای برون رفت از بی‌ثباتی در قیمت‌ها است و قطعاً عمده وزرا هم آنچه که نقد دلسوزانه باشد را می‌پذیرند.
 
وی با بیان اینکه پاسخگویی به موقع وزرا، نمایندگان مردم را به این نتیجه می‌رساند که وزیر، کار و تلاش خود را انجام می‌دهد، توضیح داد: در این صورت اگر چند نماینده هم اصرار بر استیضاح داشته باشند اکثریت نمایندگان بر اساس آنچه که به جمع بندی واقعی می‌رسند رای و نظر خود را اعلام می‌کنند.
 
حاجی دلیگانی در پایان در پاسخ به این سوال که شش ماه نخست دولت رئیسی را در مقایسه با 8 سال دولت روحانی چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: اصلا قابل مقایسه نیست و تفاوت از زمین تا آسمان است. در آن دولت صداقت کمتر دیده می‌شد اما در این دولت صداقت و شفافیت عمدتا حاکم است. درست است که انجام برخی از کارها در این دولت مقداری زمان بر شده ولی این دولت در مجموع کار خود را به خوبی پیش می‌برد و کارنامه دولت آقای رئیسی قطعا روشن‌تر از دولت آقای روحانی خواهد بود.


کد مطلب: 796991

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/796991/افطاری-رئیس-جمهور-نمایندگان-مجلس-خیلی-مسائل-شفاف-بیان-خواهد-دولت-رئیسی-اصلا-روحانی-قابل-مقایسه-نیست-این-صداقت-شفافیت-حاکم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com