شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۸
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نیوز:

اسرائیل به سمت ناامنی حرکت خواهد کرد/ فلسطینی‌ها با هر وسیله‌ای که بتوانند دزد اشغالگر را اخراج می‌کنند/ عملیات‌های استشهادی اخیر آغاز یک انتفاضه جدید است/ نوع و مکان این عملیات‌ها هم بسیار مهم است/ این آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد بود

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 796654
هانی زاده با اشاره به اینکه یهودی‌ها برای رسیدن به زندگی توأم با رفاه و امنیت وارد اراضی اشغالی شدند، گفت: اگر اراضی اشغالی ناامن بشود صهیونیست‌های ترسو ناچار خواهند شد که آنجا را ترک کنند.
اسرائیل به سمت ناامنی حرکت خواهد کرد/ فلسطینی‌ها با هر وسیله‌ای که بتوانند دزد اشغالگر را اخراج می‌کنند/ عملیات‌های استشهادی اخیر آغاز یک انتفاضه جدید است/ نوع و مکان این عملیات‌ها هم بسیار مهم است/ این آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد بود
گروه بین المللی جهان نيوز: حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با جهان نيوز درباره سلسله عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر در فلسطین اشغالی اظهارداشت: این عملیات‌ها در واقع با دو هدف صورت گرفته است؛ نخست پاسخ کوبنده به عملیات سرکوب گرانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه غربی که در طول ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته و صهیونیست‌ها با اهانت به مقدسات و توهین به مسجد الاقصی سعی کردند مردم فلسطین را به انزوا کشانده و تحقیر کنند و موضوع دیگر نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای سازش کار عرب مصر، مغرب، بحرین و امارات با وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در صحرای نقب است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در نشست سازشکارانه نقب قرار بود یک ناتوی عبری عربی علیه محورمقاومت و ایران شکل گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست در کنار قبر بن گورین اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام مهمی به همراه داشت؛ اینکه اسرائیل اکنون به عمق جامعه عربی نفوذ کرده و قصد دارد یک مجموعه نظامی علیه محور مقاومت ایجاد کند. همزمان با این نشست عملیات شهادت طلبانه حیفا و بعد از آن جنوب تل آویو و عملیات‌های دیگری به صورت زنجیره‌ای در اراضی اشغالی شکل گرفت.
 
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سلسله عملیات های استشهادی اخیر آغاز یک انتفاضه جدید است، گفت: انتفاضه‌های گذشته یک خیزش مردمی بود و انتفاضه‌های شهادت طلبانه در واقع یک پاسخ عملیاتی به ارتش رژیم صهیونیستی است که برای اولین بار در طول سال‌های اخیر تمام نیروهای مهم ارتش خود را  به حال آماده باش درآورده و این نوع سلسه عملیات شهادت طلبانه با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و این آغازی برای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
هانی زاده با تاکید بر اینکه ملت فلسطین هیچ انتظاری از رژیم‌های سازش کار عرب ندارند، تشریح کرد: نزدیک به 80 سال است که اراضی فلسطین اشغال شده و جامعه جهانی هم سکوت اختیار کرده است. بنابراین ملت فلسطین با توجه به سازش‌کاری‌های کشورهای عربی به این نتیجه رسیدند که از طریق امکانات خودشان و از طریق ساز و کارهای مبارزاتی رژیم صهیونیستی را از فلسطین اخراج کنند و قدس را آزاد کنند. اکنون در محور مقاومت و ملت فلسطین یک به هم پیوستگی بیشتری در مقایسه با گذشته بوجود آمده است.
 
وی با بیان اینکه ملت فلسطین هرکاری را برای بیرون کردن دزد از خانه‌اش انجام می‌دهد، گفت: ملت فلسطین مجبور هستند با هر وسیله‌ای که می‌توانند، دزدی را که با حمایت آمریکا و غربی‌ها اراضی کشورشان را اشغال کرده اخراج کنند و این حق طبیعی و مشروع فلسطینیان است و قوانین بین المللی هم این را تایید می‌کند.
 
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه یهودی‌ها برای رسیدن به زندگی توام با رفاه و امنیت وارد اراضی اشغالی شدند، گفت: اگر اراضی اشغالی ناامن بشود صهیونیست‌های ترسو ناچار خواهند شد که آنجا را ترک کنند، همچنان که در جنگ 33 روزه لبنان به خاطر پرتاب موشک 270 هزار یهودی در آن سال‌ها مهاجرت کردند و با سلسله عملیات‌های استشهادی اخیر هم این مهاجرت معکوس باردیگر شدت خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه عملیات‌های شهادت طلبانه در اراضی اشغالی با پیچیدگی‌های بیشتری ادامه خواهد یافت، افزود: نوع و مکان این عملیات‌ها هم بسیار مهم است. اتفاقات اخیر در جنوب تل‌آویو که یک منطقه کاملا امنیتی است و بیشتر صهیونیست‌های افراطی در آنجا ساکن هستند، نشان می‌دهد که ملت فلسطین با ساز کارهایی که دارند ناامنی‌ها را در سراسر فلسطین اشغالی گسترش خواهند داد.
 
کارشناس مسائل بین الملل در پایان درباره صحبت‌های رئیس ستاد ارتش اسرائیل پس از عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر، گفت: گاهی مسئولان اسرائیلی یک کلیدواژه هایی را به کار می‌برند که از عمق واقعیت‌های موجود در اراضی اشغالی حکایت دارد. در جنگ 33 روزه با لبنان روزنامه هاآرتص یک تیتر معنادار و پرمفهوم زد که «حزب الله برای اولین بار اشک ژنرال‌های اسرائیل را درآورد». اکنون هم رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام می‌کند که از راه رفتن در خیابان‌ها می‌ترسیم و این نشان می‌دهد که اسرائیل به سمت ناامنی حرکت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایی این تحلیلگرهای ما چرا اینجوری هستن؟!دو سه دهه پیش تقریبا هر هفته این حملات در سرزمین های اشغالی انجام میشد که با ساخت دیوار و کنترل شدید عرب های اسراییلی خیلی کم شده و چند وقت یکبار رخ میده.فلسطینی ها مبارز بودند ۳ میلیون نفرشان پاسپورت اسراییلی نمیگرفتند بقیه اعراب هم که عملا متحد رژیم صهیونیستی شده اند تحلیل باید مبتنی بر واقعیت باشه نه از روی احساسات.
Iran, Islamic Republic of
طرف رفته رستوران را به رگبار بسته خب بهانه داد دست دنیا که بگن کار تروریست ها بوده
Iran, Islamic Republic of
با اینهمه مهاجر ازبک و پشتون افغان ، باید مواظب و هوشیار بود
Iran, Islamic Republic of
دوران بزن و درو تموم شده فقط باید از خدا اونقدر عمر بخواهیم که اون روز که صهیونیست ها سقوط کردن و فرار می کنند رو ببینیم . که ان شاء الله دور نیست اون روز . این وعده الهیه.
Iran, Islamic Republic of
حالا اونروزم دیدی، چی گیرت میاد؟! .
United Kingdom
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خدا به شما عمر طولانی بده
ما را
Romania
همه پیش بینی ها درست از آب در آمده. آشغال گرها به یاری خدا قبل از ۲۵ سال مضمحل خواهند شد. انشالله.