کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

ریل خودروسازی داخلی باید تغییر کند/ کیفیت پایین و قیمت بالاست/ مردم از این دولت انتظار اقدام فوری دارند

17 فروردين 1401 ساعت 22:42

سلیمی با بیان اینکه مردم منتظرند تا دولت هر چه سریع‌تر اقدامات عملی خود را در زمینه خودروسازی شروع کند، گفت: مردم این امید را دارند که در دولت سیزدهم صنعت خودروسازی تغییرات قابل توجهی کند، اگر دولت اقدامی عاجل و فوری در این زمینه نکند این امید تبدیل به ناامیدی می‌شود.


گروه اقتصادی جهان نیوز: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز با تاکید بر اینکه باید ریل خودروسازی در کشور تغییر کند اظهار داشت: هم کیفیت پایین است و هم قیمت بالا و آش آنقدر شور شده که داد آشپز هم درآمده؛ گاهی اوقات فریاد خود مسئولان هم درباره کیفیت و قیمت خودرو بلند می‌شود. حتی خودروسازان هم قبول دارند که کیفیت محصولات تولیدی پایین و قیمت آن بالا است.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی باید در چند بخش تغییر کند، خاطرنشان کرد: این تغییرات باید در چند بخش از جمله پلتفرم‌ها اتفاق بیافتد و لازم است دولت هرچه سریع‌تر در این بخش ورود پیدا کند. بخش دیگری که باید دچار تغییرات شود بخش قطعه سازی است که قطعات بی کیفیت به وفور به خودرو سازها ارائه می‌شود. بخش سوم برنامه دولت برای برقی کردن خودروها است که این بخش هم حتما باید دچار تحول معنادار شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره ضرورت توجه به موضوع ایمنی خودرهای تولید داخل، گفت: بخش بعدی که باید به آن توجه شود موضوع ایمنی خودروهای داخلی است و متاسفانه در این حوزه با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی با اشاره به راهبرد دولت سیزدهم برای صنعت خودروسازی، افزود: به صورت کلی راهبردهایی ارائه شده که البته این راهبردها باید به صورت زمان بندی شده و دقیق، عددی و کمی درآید. نفس ارائه این راهبردها درست است اما باید برش بخورد و به صورت کمی درآید که قابل قضاوت باشد. این راهبردها به دلیل اینکه برش کمی نخورده فعلا قابل قضاوت نیست، منتظریم که این برش کمی هم از طرف دولت ارائه شود.

سلیمی در پایان با بیان اینکه مردم منتظرند تا دولت هر چه سریع‌تر اقدامات عملی خود را در زمینه خودروسازی شروع کند، گفت: مردم این امید را دارند که در دولت سیزدهم صنعت خودروسازی تغییرات قابل توجهی کند. اگر دولت اقدامی عاجل و فوری در این زمینه نکند این امید تبدیل به ناامیدی می‌شود.


کد مطلب: 796420

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/796420/ریل-خودروسازی-داخلی-باید-تغییر-کند-کیفیت-پایین-قیمت-بالاست-مردم-این-دولت-انتظار-اقدام-فوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com