چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۷
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز:

رئیسی بدون معطلی و بهانه کارها را پیش می‌برد/ روحانی تحریم ها را بهانه کرد و کشور را معطل مذاکرات کرد/ یکسری از مدیران روحانی در این دولت جاخوش کرده‌اند/ انگیزه و حال کار کردن را هم ندارند

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 794877
آقای رئیس جمهور، معاون اول و وزرای مربوطه نباید رودربایستی داشته باشند هم درباره تغییر مدیران و هم در جدیت و برنامه‌ریزی بهتر برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، که مهمترین بخش آن هم جلوگیری از تورم است.
رئیسی بدون معطلی و بهانه کارها را پیش می‌برد/ روحانی تحریم ها را بهانه کرد و کشور را معطل مذاکرات کرد/ یکسری از مدیران روحانی در این دولت جاخوش کرده‌اند/ انگیزه و حال کار کردن را هم ندارند
گروه اقتصادی جهان نيوز: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره افزایش فروش نفت ایران و رشد مبادلات تجاری در دولت سیزدهم، اظهارداشت: بخش عمده‌ای از مشکلات گذشته مربوط به تحریم داخلی بود نه تحریم‌های خارجی، منظور از تحریم داخلی ضعف مدیریت در برخی از نهادها از جمله در موضوع وزارت نفت و فروش نفت بود.
 
وی با اشاره به همت مدیران دولت سیزدهم در فروش نفت، گفت: مدیران دولتی تصمیم گرفتند در موضوع فروش نفت و برگرداندن ارز آن کشور را از بن بست خارج کنند و خداوند هم لطفش را شامل این ملت کرد و در حال حاضر در حدود 1.5 بشکه نفت در روز به فروش می‌رسد و ارز آن هم عمدتا در زمان کوتاهی به کشور باز می‌گردد این یعنی مدیریت قوی در حالی که تحریم‌ها کم نشده است. وقتی مدیران مربوطه درباره یک موضوعی جدیت داشته باشند و اراده کنند کاری را انجام دهند به دلیل اینکه راه آنان راه حقی است خدا هم درهای رحمت خود را باز می‌کند و برابر آموزه‌های دینی خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان تغییر دهند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت مردان گذشته همه نیاز کشور را معطل مذاکرات می‌کردند، تصریح کرد: تفاوت آقای روحانی با آقای رئیسی این است که آقای روحانی کشور را معطل مذاکره با غرب گذاشته بود و تحریم‌ها را بهانه می‌کرد، ولی آقای رئیسی در همان جایگاه بدون معطلی و بهانه دولت را به پیش می‌برند. دولتمردان آن زمان معتقد بودند زمانی کشور رهایی پیدا می‌کند که ترحیم‌ها لغو شود و همه نیاز کشور را معطل مذاکرات کردند و اقتصاد کشور را شرطی کرده بودند.
 
وی در ادامه افزود: در این دولت برعکس دولت گذشته تصمیم گرفتند که این دو کار را به صورت مجزا از هم پیگیری کنند؛ یکی اینکه مذاکرات در فضای خودش صورت گیرد و بی اثر کردن تحریم‌ها هم تحت یک چارچوبی و با یک فرماندهی مشخص در کشور و در جایگاه خودش صورت گیرد. تاکنون در این زمینه موفق بودند البته تاثیر افزایش فورش نفت در سفره مردم و کنترل تورم باید مشخص شود که این مسئله مقداری جدیت و کار بیشتر نیاز دارد و از دولت انتظار است در این بخش هم مانند فروش نفت ورود پیدا کند.
 
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه انتظار جامعه این است که اثر افزایش فروش نفت در زندگی مردم  ظاهر شود، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی مربوط به دولت قبلی است و بخش دیگر از آن که در حال حاضر وجود دارد مربوط به مدیرانی است که از قبل باقی ماندند و هنوز جاخوش کرده و انگیزه و حال کار کردن را هم ندارند، چه بسا برخی از آنان هم کارشکنی می‌کنند. بخشی از مشکلات هم نیاز به جدیت بیشتر دارد یعنی آقای رئیس جمهور، معاون اول و وزرای مربوطه نباید رودربایستی داشته باشند هم درباره تغییر مدیران و هم در جدیت و برنامه‌ریزی بهتر برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، که مهمترین بخش آن هم جلوگیری از تورم است.
 
وی در پایان با بیان اینکه رسالت مهمی بر عهده این دولت است که مردم باید عملا آثارش را در زندگی خود ببینند، گفت: خود آقای رئیس جمهور و عموماً وزرای این دولت با آن صداقتی که دارند تلاش می‌کنند که مقداری وضعیت اقتصادی برای مردم بهتر شود که اگر این اتفاق بیافتد همه تهمت‌ها، تخریب‌ها و ترفندها برعلیه این دولت نقش بر آب می‌شود. مجلس هم واقعا از هر جهت کمک می‌کند و قاطبه نمایندگان مجلس هم هدفشان این است که دولت موفق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریزبین
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیران روحانی در این دولت جاخوش کرده اند؟ مشکل کجاست
کاظم
Iran, Islamic Republic of
مدیران دولت قبل بانیان وضع موجود هستن و باید در اسرع وقت تعویض بشوند.
ناظم
Iran, Islamic Republic of
برادر کاظم نگفتی چرا مدیران قبل تو این دولت جا خوش کردن؟
Iran, Islamic Republic of
فقط باید دولتمردان سید بجنبند و اقدام کنند وگرنه مشکلی وجود نداره
شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در ایران طبیعی است که هر حزبی به فکر منافع خود باشد .