چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۷
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز:

درد حمله به عین الاسد هنوز برای آمریکایی‌ها باقی است/ کوبیدن عین الاسد بلوف سیاسی ترامپ را خنثی کرد/ اگر تلفات انسانی مدنظر بود که کل ارتش آمریکا، هم‌اندازه سردار سلیمانی نمی‌شود

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 788008
صدرالحسینی با اشاره به اینکه ایران در حمله به عین الاسد، به دنبال تلفات انسانی نبود، خاطرنشان کرد: اگر تلفات انسانی مدنظر بود که کل ارتش آمریکا، هم‌اندازه سردار سلیمانی نمی‌شود.
درد حمله به عین الاسد هنوز برای آمریکایی‌ها باقی است/ کوبیدن عین الاسد بلوف سیاسی ترامپ را خنثی کرد/ اگر تلفات انسانی مدنظر بود که کل ارتش آمریکا، هم‌اندازه سردار سلیمانی نمی‌شود
گروه بین الملل جهان نيوز: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روز حمله به عین‌الاسد را یوم الله نامیدند، اظهار داشت: فرمانده ارشد مبارزه با تروریست در منطقه غرب آسیا و جهان با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا ترور شد و در مقابل این شرارت و جنایتی که ارتش متجاوز و تروریست آمریکا مرتکب شد، یک سیلی محکمی به آنها زده شد.
 
وی با بیان اینکه قرآن تاکید کرده یوم الله روزی است که باید از آن یاد شود، گفت: ابعاد و زوایای مختلف آن روز به عنوان یوم الله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و از آن برای عبرت گیری کمال استفاده شود. اما در فضای رسانه‌ای کشور در رابطه با بررسی ابعاد این موضوع در طول دوسال گذشته به میزان کافی توجه صورت نگرفته است. البته کم توجهی در فضای رسانه‌ای به این اتفاق بزرگ، اهمیت و پیامدهای مهم آن را تحت تاثیر قرار نداده و تاثیر بسزای این مسئله هنوز هم در اتمسفر سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا کاملا مشهود است.
 
کارشناس ارشد منطقه با تاکید بر اینکه حمله موشکی به عین الاسد توانست هیمنه آمریکا را در جهان در هم شکند، خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی دوم با وجود صدها پایگاه جاسوسی و نظامی در نقاط مختلف دنیا و تجاوز به سایر کشورها، هیچ منطقه سیاسی و نظامی آمریکا در دنیا مورد آسیب قرار نگرفته بود و این هیمنه بوسیله یک اقدام شجاعانه و دقیق شکسته شد.
 
صدرالحسینی با اشاره به اینکه پس از حمله به عین الاسد آمریکایی‌ها متوجه شدند که ایران هم توان مقابله و هم اراده مقابله با آن ها را دارد، بیان کرد: این دو موضوع می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی را در نظام بین الملل افزایش دهد. آمریکایی‌ها اخیراً و پس از دوسال به این مسئله اقرار کردند که موشک‌های جمهوری اسلامی می‌توانند نقاط مورد هدفشان را به خوبی و دقیق مورد آسیب قرار دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه حمله نظامی به عین الاسد سیلی بود که سرخی و درد آن برای مقامات ارشد سیاسی و نظامی آمریکا هنوز باقی است، گفت: تازه این مقدمه انتقام‌گیری بود. اراده جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد و قدرت و دقت موشک‌های شلیک شده ایرانی، بلوف سیاسی ترامپ را خنثی کرد و او هیچ اقدامی را در این رابطه نتوانست انجام دهد.
 
کارشناس ارشد منطقه درباره تهدید ترامپ برای حمله به 52 نقطه در داخل خاک ایران، گفت: ترامپ به طور مشخص فهرست 52 نقطه فرهنگی جمهوری اسلامی را نامبرده بود که در جواب حمله ایران مورد آسیب جدی قرار خواهد گرفت. این موضع نشان می‌دهد که او با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز مخالف است و بیانگر درندگی این فرد است که در پاسخ حمله به پایگاه نظامی، مدعی حمله به مراکز فرهنگی یک کشور می‌شود.

صدرالحسینی درباره ابعاد کمتر توجه شده حمله به عین الاسد، خاطرنشان کرد: شکسته شدن هیمنه آمریکا باعث افزایش اعتماد به نفس مردم عراق برای اخراج آن‌ها شد. پس از این اتفاق چندین اقدام مشابه در مقایس کوچکتر برای برخی از پایگاه‌های آمریکایی و حمله به پیرامون سفارت آمریکا در عراق به دلیل مدیریت جنایاتی که این سفارتخانه انجام داده، صورت گرفت. اگر حمله به عین الاسد نبود، قطعا جسارت و اعتماد به نفس مردم عراق به این میزان نبود که بتوانند با صدای بلند اخراج نظامیان آمریکا را فریاد کنند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه ایران در حمله به عین الاسد، به دنبال تلفات انسانی نبود، خاطرنشان کرد: اگر تلفات انسانی مدنظر بود که کل ارتش آمریکا، هم‌اندازه سردار سلیمانی نمی‌شود. هدف مقابله به مثل ایران، تلفات انسانی نبود حتی برای نیروهای متجاوز آمریکایی، چراکه ایرانی‌ها مثل آنان از خونریزی لذت نمی‌برند. اما مهم این است که او را تنبه کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً بعد از حمله به عین الاسد بود که امریکا و اسراییل فهمیدند جنگ فیزیکی و نظامی ایران را تسلیم نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
همون عین الاسد که قبلش خالی از نظامی ها شده بود ؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر ترامپ و نتانیانهو را به جهنم بفرستید شاید ذره ای از داغ سردار سلیمانی از وجودمان کم بشه
Iran, Islamic Republic of
سلام
چرا ستاد انتقام تشکیل داده نمیشود . .!1
بی نام
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
United States
باور پذير نيست كه آمريكا پاسخ ايران به شهادت سردار سليماني را در نظر نگرفته باشد و براي آن برتامه ريزي نكرده باشد. .
Iran, Islamic Republic of
از تحریم ها هم که حربه آمریکا و دیگر قدرتمندان است بگوئید. تصور این که ما هر کاری بکنیم و آن ها تماشاچی باشند عملی نیست زیرا آسیب های عدم تعامل ما با دنیا ادامه وضع موجود است.