جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۹
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با جهان نیوز:

وحشت پامپئو از انتقام نشان می‌دهد که قدرت امریکا رو به افول است/ ترس از قصاص تا آخر عمر، همراه قاتلان حاج قاسم است/ انتقام حتی ممکن است داخل خاک آمریکا باشد/ نظامیان آمریکا سراسر وجودشان ترس از ایران است/ فهمیده‌اند که امکان مهار قدرت نظامی ایران ناممکن شده است

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 787527
ایزدی با تاکید بر اینکه انتقام از عوامل دخیل در ترور سردار سلیمانی گرفته خواهد شد، گفت: به دنبال فرصت برای انتقام می‌گردند و این فرصت در هر کجای دنیا حتی در داخل خاک آمریکا هم ایجاد شود، قطعا وارد عمل می‌شوند.
ترس از قصاص، تا آخر عمر همراه قاتلان حاج قاسم است/ انتقام ممکن است حتی داخل خاک آمریکا باشد/ وحشت پامپئو نشان می‌دهد که قدرت امریکا رو به افول است
گروه سیاسی جهان نيوز: فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با جهان نيوز در واکنش به مصاحبه اخیر یکی از عوامل دخیل در شهادت سردار سلیمانی و هراس او از انتقام، اظهار داشت: اینکه «مایک پامپئو» به عنوان یک مقام آمریکایی در داخل خاک کشورش ترس از انتقام دارد و درخواست حفاظت می‌کند، نشان می‌دهد، قدرت آمریکایی که هر زمانی اراده می‌کرد به هر نقطه از جهان نیرو اعزام می‌کرد و کسی هم جرات حرف زدن به آن‌ها را نداشت، روبه افول است.
 
وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت‌های تروریستی آمریکا مثل گذشته امکان پذیر نخواهد بود، گفت: دنیا تغییر کرده و دیگر مثل گذشته نیست و این اقدامات برای آمریکایی‌ها تبعات سنگینی خواهد داشت. ترس از قصاص خون سردار سلیمانی تا آخر عمر همراه پامپئو و ترامپ خواهد بود و آن را با خود به گور خواهند برد.
 
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه پامپئو و ترامپ برای دنیای خود و اهداف دنیای، دست به ترور فرماندهان مقاومت زدند، خاطرنشان کرد: ترامپ فکر می‌کرد با ترور سردار سلیمانی برای دومین بار هم می‌تواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود و پامپئو هم به تصور اینکه در آینده و پس از ترامپ رئیس جمهور خواهد شد، خود را درگیر این ترور کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه ترامپ و پامپئو، خودشان متوجه شدند که این ترور برایشان نتیجه‌ عکس داشته، گفت: شاید کنار گذاشته شدن ترامپ و پامپئو از قدرت، عمر آن‌ها را خیلی کوتاه‌تر از آنچه که قرار بود باشد، کند. آن‌ها از این جهت ناراحت هستند و مصاحبه می‌کنند و این دلشوره تا پایان عمر همراهشان خواهد بود و این همان اتفاقی است که باید برای این افراد بیافتد و دغدغه قصاص را تا آخر عمر داشته باشند.
 
ایزدی با اشاره به توانمندی نظامی ایران در حوزه‌های مختلف بیان کرد: توانمندی‌های نظامی ایران به خصوص در حوزه موشکی ویژه و بسیار بالا است. مصاحبه اخیر فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه درباره اینکه ایران به توانمندی رسیده که دیگر امکان مدیریت و مهار آن وجود ندارد، این موضوع را تصدیق می‌کند.
 
وی در ادامه تشریح توانمندی‌های نظامی ایران افزود: سربازان آمریکایی سرار وجودشان ترس از ایران است. آن‌ها می‌دانند منطقه غرب آسیا متعلق به آن ها نیست و متجاوز هستند و زمانی که مشکلی برایشان بوجود ‌آید کسی به این متجاوزان کمک نخواهد کرد.
 
کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه «عین الاسد» درس بزرگی برای آمریکا داشت، خاطرنشان کرد: پس از حمله به «عین‌الاسد»، آمریکایی‌ها به 80 نفر از نظامیان خود، نشان «قلب بنفش» که بالاترین نشان در سیستم نظامی آمریکا است را اهدا کردند. این نشان به کشته شدگان در جنگ یا کسانی که خیلی آسیب دیده باشند، داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آثار حملات «عین الاسد» همچنان آمریکایی‌ها را آزار می‌دهد، تصریح کرد: ترامپ چند روز پس از حمله به «عین‌الاسد» با کتمان زخمی شدن نظامیان آمریکایی، مدعی شد سربازان آمریکایی در «عین الاسد» فقط سردرد گرفتند، در حالی که همان افراد، وضعیتشان به گونه‌ای است که خودکشی می‌کنند. چراکه سربازان آمریکایی می‌دانند اگر صدمه ببینند کسی به دادشان نمی‌رسد.
 
ایزدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره هوشیاری عراقی‌ها در برابر تظاهر آمریکایی‌ها به خروج از عراق و اعلام نقش مستشاری در این کشور، گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای نداشتند غیر از اینکه وضعیت خودشان را به گونه‌ای دیگر در عراق جلوه دهند تا این توجیهی برای ادامه حضور در این کشور باشد. آمریکایی‌ها می‌گویند که وارد درگیری نظامی نمی‌شوند و حضورشان حالت مستشاری دارد. اما ماهیت حضور آمریکایی‌ها همان است فقط اسمش تغییر پیدا کرده، برای همین عراقی‌ها باید مراقب و هوشمند باشند تا آمریکایی‌ها نتوانند به اهدافشان تحت هر عنوان دیگری برسند.
 
وی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی خلاف قوانین آمریکا هم است، خاطرنشان کرد: در این 2 سال گذشته مقالات متعددی توسط حقوقدانان خود آمریکا در این رابطه نوشته شده است. برای همین هم آقای رئیسی تاکید داشتند که محاکمه شوند، به دلیل اینکه خلاف قوانین خودشان عمل کردند و این اتفاق باید بیافتد. اگر این محاکمه صورت نگیرد به این معنی نیست که آن قصاص انجام نمی‌شود، افرادی که در این حوزه احساس مسئولیت می‌کنند آن زمان است که وارد عمل شده و به وظایف خودشان عمل خواهند کرد.
 
کارشناس مسائل آمریکا در پایان با تاکید بر اینکه انتقام از عوامل دخیل در شهادت سردار سلیمانی گرفته خواهد شد، گفت: به دنبال فرصت برای انتقام می‌گردند و این فرصت در هر کجای دنیا حتی در داخل خاک آمریکا هم ایجاد شود، قطعا وارد عمل می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
....
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد با این حرفا درست نمیشه
Iran, Islamic Republic of
این حرفا اصلا ربطی به اقتصاد نداره که بخواد درست بشه یا نشه
Iran, Islamic Republic of
اقای ایزدی این درسته اما اگر عملی نشه جریان انتقام لوث میشه
Iran, Islamic Republic of
برادر دو سال گذشت کی دیگه حتی یکی از افسران رده بالای سنتکام رو هم نزدین ترامپ و پمپئو که دیگه جای خود داره
Iran, Islamic Republic of
به وقتش
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا بحال یک نفر آمریکایی هم ما نتونستیم بکشیم با اینکه در عراق حاضرند . عزیزان بجنبن چند تا بکشن تا دلمون خنک بشه
Iran, Islamic Republic of
باز این آقا اظهارنظر کرد!!