شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۶
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جهان نیوز:

خود مقامات آمریکایی به دزدی دریایی معترف هستند/ آمریکا هیچ وقت در خلیج فارس ماه عسل نداشته/ هزینه بالای نظامی را نمی‌توانند به موفقیت تبدیل کنند/ مشکل آمریکایی‌ها در برابر ایرانی‌ها ضعف روحی و روانی است

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 781049
ایزدی با اشاره به اینکه هزینه نظامی آمریکایی ها چندین برابر ایران است، گفت: آمریکایی‌ها این هزینه بالای نظامی را نمی‌توانند تبدیل به موفقیت سیاسی کنند.
خود مقامات آمریکایی به دزدی دریایی معترف هستند/ آمریکا هیچ وقت در خلیج فارس ماه عسل نداشته/ هزینه بالای نظامی را نمی‌توانند به موفقیت تبدیل کنند/ مشکل آمریکایی‌ها در برابر ایرانی‌ها ضعف روحی و روانی است
گروه بین الملل جهان نيوز: دکتر فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جهان نيوز، درباره روایت متفاوت آمریکایی‌ها از رویارویی سپاه با ناوهای آمریکایی در دریای عمان، اظهارداشت: در این ماجرا یک روایت از سمت ایران و روایتی دیگر از سمت آمریکایی‌ها ارائه شد، اما کار آمریکایی‌ها در تبیین روایت خودشان مشکل بود، چرا که در سال گذشته دوبار رسماً وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که نفتکش ایرانی را توقیف و نفت آن را در تگزاس فروخته است.
 
وی با اشاره به اینکه خود مقامات آمریکایی به دزد دریایی آمریکا معترف هستند، خاطرنشان کرد: ایران حرف جدیدی را بیان نکرده و اتهامی نزده است و این کار آمریکایی‌ها سابقه دارد. روایت ایران به دو دلیل در دنیا بیشتر پذیرفته شد، دلیل اول اینکه در گذشته هم این اتفاق افتاده و حرف طرف ایرانی را ‌از این جهت راحت‌تر می‌توان پذیرفت.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه، گفت: دلیل دوم برای پذیرفتن ادعای طرف ایرانی این است که ایران فیلم منتشر کرد و طرف آمریکایی پس از مدتی سکوت فقط درباره این موضوع صحبت کرد. آمریکایی‌ها سابقه بدی در دروغ گویی دارند. در افغانستان خانه‌ای را بمباران کردند که در آن کودکان و زنان کشته شدند. پس از این اتفاق مدتی سکوت کردند و بعد هم گفتند داعش را زدیم. اما پس از چند هفته عذرخواهی کردند و گفتند که اینها داعشی نبودند.
 
ایزدی درباره وضعیت نیروهای آمریکایی ها در خلیج فارس توضیح داد: آمریکایی‌ها هیچگاه در خلیج فارس ماه عسلی نداشتند و در طول سال‌های گذشته ذیل نظارت نیروهای مسلح ایران در این منطقه حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه آمریکایی در حال اخراج از منطقه هستند، گفت: البته اخراج آنان یک شبه اتفاق نمی‌افتد و این یک روندی است که شروع شده و آمریکایی با توجه مشکلات داخلی و خارجی امکان پرداخت هزینه را در این منطقه ندارند. اگر احساس کنند تنش بالاست دو انتخاب بیشتر ندارند یکی فرار از منطقه و دیگری افزایش نیرو، که این اتفاق در افغانستان هم افتاد و از بین این دو گزینه نیروهای آمریکایی فرار را انتخاب کردند.
 
ایزدی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکایی‌ها با وجود ناوهای جنگی و سلاح‌های پیشرفته به دنبال درگیری با نیروهای نظامی ایران نیستند، تشریح کرد: در ویدئویی که سپاه منتشر کرد یکی از این کشتی‌های جنگی آمریکا متعلق به گارد ساحلی این کشور بود. ساحل آمریکا 10 هزار کیلومتر دورتر از منطقه خلیج فارس است و آن افرادی که در این کشتی هستند برای محافظت از ساحل آمریکا ثبت نام کردند و وقتی آنان را به این منطقه می‌آورند، می‌دانند که حضورشان بی‌فایده است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات آمریکایی‌ها در برابر نیروهای ایرانی ضعف روحی و روانی است، توضیح داد: قطعا اگر نیروهای آمریکایی می‌خواستند از سرزمین خودشان دفاع کنند با اشتیاق بیشتری این کار را انجام می‌دادند تا اینکه بخواهند در خلیج فارس مزاحمت ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه هزینه نظامی آمریکایی‌ها چندین برابر هزینه نظامی ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در عمل این هزینه بالای نظامی را نمی‌توانند تبدیل به موفقیت در حوزه سیاسی کنند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل، با بیان اینکه خواسته‌های آمریکایی‌ها از ایران حدی ندارد، گفت: آمریکایی‌ها در مقطعی دلیل مخالفتشان با ایران را ساخت سلاح کشتار جمعی اعلام می‌کردند، اما اکنون بیانیه می‌دهند که چرا ایران پهپاد دارد و افراد و شرکت‌های فعال در حوزه پهپادی را تحریم می‌کنند. پهپاد غالبا استفاده دفاعی دارد، ممکن است جنبه آفندی هم داشته باشد، ولی هیچکس در دنیا  پهپاد را سلاح کشتار جمعی نمی‌داند.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر ایران در حوزه هسته‌ای هم کوتاه بیاید، آمریکا به سراغ سایرحوزه‌ها می‌رود، توضیح داد: آمریکا در حقیقت به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است و هر اهرم قدرتی که ایران داشته باشد می‌خواهند از دستش بگیرند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل، در پایان با اشاره به تحقیر شدن نیروهای آمریکایی در منطقه، گفت: این پیامی برای برخی از کشورهای منطقه است که امنیت‌شان را به امنیت آمریکا گره زده‌اند. آمریکایی‌ها در این منطقه امنیت خودشان را هم نمی‌توانند تامین کنند چه برسد به امنیت سایر کشورها. البته اگر این کشورها بتوانند این پیام را درک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
Canada
........
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به حمدالله در 43 سال گذشته تمام توطئه های امریکا در رابطه با ایران شکست خورده است.
Iran, Islamic Republic of
استاد فؤاد ایزدی،مشکل حزب شیطان به سردمداری آمریکا را به ضعف روحی روانی تقلیل میدهند،در صورتیکه (يس۸۲ /إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ) اگر لازم بداند از آسمان سنگ میبارد یا زمین دهان باز میکند.
Iran, Islamic Republic of
اقای ایزدی اگه بخواهیم و نخواهیم امریکا کدخدای جهانه و کار خودش رو می کنه اما در ما هم تصمیم با خود ماست همراهی و همکاری مستقلانه در جهان یا مقابله با سیساست هاش در منطقه و جهان و بنظرم در جهان الان دومی در حال انجام شدن هست
Iran, Islamic Republic of
تور و خدا بس کنید دیگه . هشت سال دنبال آمریکا دویدید چی شد ؟ چی گیرمون اومد جز یه برجامی که 1700 تا تحریم جدید هم ه ارمغان آورد و دلار قبل از برجام 3500 تومن بود و بعد از برجام تا30 هزار تومن هم رفت .
شاهین
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کشور از وقتی تشدید شد که تابلو شیطان بزرگ به کدخدا تغییر نام پیدا کرد.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که خیلی آمریکا آمریکا میکنن یادشون رفته که کدخداشون بعد از بیست سال توی افغانستان چطوری از هواپیما پرتشون میکرد پایین
Iran, Islamic Republic of
خیلی تحلیل اضافه نمیخواد و خود تصاویر بسیار گویا بود که آمریکا اگر جرات داشت یه گلوله شلیک میکرد و آمریکا جرات درگیری نظامی با ایران رو نداره و تمام
Iran, Islamic Republic of
الان تمام دلیل عصبانیت اصلاح طلبان و آمریکاپرستان اینه که بازی سایه جنگ که باهاش 8 سال سر مردم رو رای گرفتن از شون یه شبه به باد رفت و اثبات شد که آمریکا جرات هیچ عکس العمل نظامی رو دربرابر ایران نداره و عملا در مذاکرات آینده خلع سلاح شده و دیگه این اصلاح طلبان نونشون آجر شده برای ترسوندن مردم و خالی کردن دل مسئولان
Iran, Islamic Republic of
شکست فضاحت بار امریکا در افغانستان نشان داد که این کشور در موضع ضعف و انفعال قرار دارد و رو به افول است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها در داخل کشور اونقدر مرعوب آمریکا هستند که اگر خود آمریکا بیاد و بگه غلط کردیم اونها میان و تکذیب میکنن. هیمه آمریکا در دریای عمان طوری شکسته که خودشون لالمونی گرفتن و یه عده از اصلاح طلبان در داخل کشور شدن وکیل مدافع آمریکا
Iran, Islamic Republic of
آدم اصلاحطلبان رو که می بینه یاد فیلم «وکیل مدافع شیطان» می افته
Iran, Islamic Republic of
امریکادرمنطقه روبه زوال ودرکل جهان روبه افول است،این اراده الهی است که باطل ممزوج به ظلم وفساد رفتنی است
Iran, Islamic Republic of
اینکه امریکابرای مقابله باچندقایق ۳ناوجنگی وکشتی وهلی کوپتروانواع بهپاد رابه میدان میاورد حاکی از ترس ورعب مطلق ازنیروهای سپاه است
Iran, Islamic Republic of
مجامع بین المللی در اختیار آمریکا و اسرائیل هستند پس انتظار محکومیت آمریکا در این مورد بعید است ما باید اقتدار اقتصادی خود را که اهم امور است تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.