کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامجو مطلق، پیشکسوت تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با جهان نیوز:

کره‌ای‌ها در آخرین بازی شرایط فنی ایده آلی نداشتند/ تیم ما در فاز هجومی کامل است اما در خط دفاعی متزلزل ظاهر شدیم/ این تیم ملی از تیم ۹۸ هم کامل‌تر است

20 مهر 1400 ساعت 9:47

پیشکسوت فوتبال با اشاره به برگزاری دیدار دو تیم ملی ایران و کره جنوبی بدون حضور تماشاگران، گفت: قطعا یکی از فاکتورهای مثبت بازی در استادیوم آزادی به خصوص در بازی های حساس و مهم حضور پر شور هواداران بود که تاثیر روحی و روانی آن به تیم خیلی کمک می‌کرد و از طرفی این حضور پرشور بر روی تیم حریف تاثیر منفی داشت.


گروه ورزش جهان نیوز: مجید نامجو مطلق پیشکسوت فوتبال ایران در آستانه بازی حساس و مهم تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در گفت‌وگو با جهان نیوز اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم تیم فوتبال کره جنوبی سرعت بازی این تیم است که درگذشته هر تیمی را اذیت می‌کرد ولی در آخرین بازی این تیم مقابل سوریه، کره‌ای ها خیلی شرایط فنی ایده‌آلی نداشتند. قطعا باید با تفکر جلوی کره‌ای ها بازی کرد و اصلا نباید این تیم را دست کم گرفت چراکه این تیم هر لحظه می‌تواند به آن تیمی کره‌ای که همه می شناسیم برگردد و برای ما دردسر ساز شود. به همین دلیل بچه‌ها باید با تمام انگیزه مقابل این تیم قرار گیرند.

وی با اشاره به حضور بازیکنان با تجربه و لژیونر در تیم ملی فوتبال کره جنوبی، خاطرنشان کرد: تعدادی از بازیکنان این تیم در باشگاه های مطرح اروپایی بازی می‌کنند؛ یکی از ستاره‌های این تیم «سون هیونگ مین» است که در تیم تانتهام بازی می‌کند. اما با توانایی و پتانسیلی که در بچه های تیم ملی سراغ داریم نسبت به نتیجه این دیدار حساس خوشبین هستیم.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در ادامه با بیان اینکه نسبت به دوره های گذشته خیلی راحت تر می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم، گفت: در حال حاضر تیم ملی کلی بازیکن لژیونر دارد که در تیم های باشگاهی اروپا بازی می‌کنند و از طرفی در این تیم‌ها هم تاثیرگذار هستند. قرار گرفتن این بازیکنان با این پتانسیل بالا در کنار هم یک تیم بسیار خوب و قدرتمندی را بوجود آورده است. این بازیکنان تاثیرگذار یکی از بهترین  تیم های فوتبال کشورمان را ساختند و به نظرم این تیم فوتبال از تیم ملی 98 هم خیلی کامل تر است. همان طور که گفته شده پیروزی در این بازی حساس بسیار مهم است و به نظرم 90 درصد صعود ایران را به جام جهانی هموار می‌کند.

نامجو مطلق با اشاره به تأثیر عملکرد اسکوچیچ بر موفقیت تیم ملی در بازهای مقدماتی جام جهانی، توضیح داد: قطعا مربیان در تیم‌ها بسیار تاثیرگذار هستند و هر مربی تاثیرات خاص خودش را روی تیم دارد. این صحبت هایی که مطرح می‌شود درباره اینکه تیم ملی خوبی داریم و این تیم دست هر سرمربی بود همین نتیجه را می‌گرفت، حرف درستی نیست. اعتقاد دارم تیمی که بازیکنان بزرگی دارد کار مربی را روی نیمکت سخت‌تر می‌کند قطعا هماهنگی بین بازکنان دشوارتر است. با اینکه در حال حاضر یکی از بهترین تیم ملی فوتبال را داریم و به اصطلاح دست مربی تیم پر است، اما تیم وقتی نتیجه می‌گیرد که تمام عوامل کارشان را به درستی انجام دهند و همه اعضای تیم در این موفقیت نقش دارند.

پیشکسوت آبی پوشان درباره مقایسه سرمربی فعلی تیم ملی با کارلوس کی روش، گفت: در این مسائله که کی روش فوتبال ایران را به دنیا شناساند و تاثیرات زیادی روی فوتبال ایران گذاشت شکی نیست ولی دوره آقای کی روش تمام شد و اکنون آقای اسکوچیچ رهبری تیم را بر عهده دارد و همه وظیفه داریم حمایت لازم را از ایشان انجام دهیم و خوشبختانه عملکرد آقای اسکوچیچ تا اینجای کار مثبت بوده است. یک تیم خوب نیازمند یک مربی خوب است همان طور که یک مربی نیازمند بازیکنان خوب است اینها باید مکمل هم باشند تا تیم به نتیجه برسد. به نظر من خیلی روی این طور مسائل مانور ندهیم و اجازه دهیم که تیم کار خودش را انجام دهد. انشاالله که با موفقیت بازی امروز را پشت سر بگذاریم.

نامجو مطلق با اشاره به برگزاری این مسابقه بدون حضور تماشاگران، توضیح داد: قطعا یکی از فاکتورهای مثبت بازی در استادیوم آزادی به خصوص در بازی‌های حساس و مهم حضور پر شور هواداران بود که تاثیر روحی و روانی آن به تیم خیلی کمک می‌کرد و از طرفی این حضور پرشور بر روی تیم حریف تاثیر منفی داشت. متاسفانه امروز نمی‌توان از این قابلیت استفاده کرد و فدراسیون باید شرایطی را بوجود آورد که بازی‌های بعدی با حضور تماشاگر که برگزار شود که قطعا در کسب نتیجه هم تاثیر گذار است.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که «پیش بینی می‌کنید که این بازی چند گل داشته باشد؟» گفت: درمرحله‌ای هستیم که بیش از هر چیر به سه امتیاز این بازی احتیاج داریم که هم خودمان را در جدول بالا بکشیم و هم مانع صعود تیم مقابل شویم. باید تمرکز خود را روی سه امتیاز این بازی بگذاریم و تعداد گل مهم نیست.

نامجو مطلق با بیان اینکه امیدوارم روند گل نخوردن و بسته بودن دراوزه تیم ملی در این بازی هم ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: با وجود نتایج بسیار خوبی که تا این جای کار تیم گرفته است. در بازی مقابل امارات خط دفاعی تیم مقداری متزلزل ظاهر شد. امیدورام این نکات منفی تیم پوشش داده شود و به نقطه مثبت تیم تبدیل شود. تیم در فاز هجومی و خط میانی واقعاً کامل است و از این دو منطقه خیلی احساس نگرانی نمی‌کنیم و امیدوارم که خط دفاعی هم به چنین شرایطی برسد تا یک تیم بدون نقص را شاهد باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با اشاره به حضور ستاره‌های بزرگ در تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: همه بازکنان به یک اندازه در موفقیت تیم سهم دارند. مهدی طارمی در چند بازی اخیر، فوتبالی بی نظیر را از خود به نمایش گذاشت. این نکته را هم اضافه کنم که آنقدر بازیکن خوب در تیم ملی داریم که دست کادر فنی روی نیمکت هم خیلی پر است. بازیکنانی مثل سامان قدوس، مهدی قائدی و  مهدی ترابی که از بازیکنان بسیار توامند حال حاضر فوتبال کشورمان هستند. کادر فنی تیم باید از این قابلیت به بهترین نحو استفاده کند.


کد مطلب: 778556

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/778556/کره-ای-ها-آخرین-بازی-شرایط-فنی-ایده-آلی-نداشتند-تیم-فاز-هجومی-کامل-اما-خط-دفاعی-متزلزل-ظاهر-شدیم-این-ملی-۹۸-هم-کامل-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com