پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵
در گفت‌وگوی جهان نیوز با عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح شد

چرایی حملات آمریکا به مواضع حشدالشعبی/ رضایی: رژه حماسی حشدالشعبی باعث ناراحتی محور عبری، عربی و غربی شد/ آمریکایی‌ها از اینکه عراقی‌ها می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند ناراحتند/ آمریکا نمی‌تواند برای رژیم در حال مرگ صهیونیستی امنیت بخرد

شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 768686
آمریکایی‌ها از اینکه عراقی‌ها می‌توانند خودشان امنیت کشورشان را تامین کنند ناراحتند، زیرا باید دیر یا زود از عراق خارج شوند.
چرایی حملات آمریکا به مواضع حشدالشعبی/ رضایی: رژه حماسی حشدالشعبی باعث ناراحتی محور عبری، عربی و غربی شد/ آمریکایی‌ها از اینکه عراقی‌ها می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند ناراحتند/ آمریکا نمی‌تواند برای رژیم در حال مرگ صهیونیستی امنیت بخرد
گروه بین الملل جهان نيوز: دکتر ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره دلایل حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد الشعبی اظهارداشت: در هفته‌ای که گذشت رژه حماسی و ملی حشدالشعبی موجب خوشحالی بسیاری از نیروهای مقاومت در منطقه و ناراحتی محور عبری، عربی و غربی شد. یکی از علت های حمله آمریکایی‌ها به نیرو های گفتمان مقاومت همین کینه و حقد و غضبی است که نسبت به این قدرت گفتمان مقاومت دارند.

وی با بیان اینکه عراقی ها بهتر از هر نیروی خارجی دیگری توان تأمین امنیت کشورشان را دارند، گفت: امروز آمریکایی‌ها از اینکه عراقی‌ها می‌توانند خودشان امنیت کشورشان را تامین کنند ناراحتند، زیرا باید دیر یا زود از عراق خارج شوند و دیگر نیازی به حضور آنان نیست. اما علت دیگر حمله به نیروهای گفتمان مقاومت همزمان بودن آن با دیدار آمریکایی‌ها با مسئولین رژیم صهیونیستی بود. آمریکایی ها می‌خواستند نشان بدهند که در همگرایی با رژیم صهیونیستی و تامین امنیت آنها در منطقه همانند سابق هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها در حمله به نیروهای مقاومت مردمی عراق، توضیح داد: آمریکایی‌ها در این حمله دو اشتباه محاسباتی داشتند. اولاً این که به علت توانمندی گروه‌های مقاومت پاسخ به آنان قطعاً انجام خواهد شد. تجربه نشان داده است که حملات گروه‌های مقاومت به نیروهای آمریکایی کاملا نامتقارن و برای آمریکایی‌ها کشنده است. از سویی هرچند آمریکایی ها سعی کردند که برای رژیم در حال افول صهیونیست تولید قدرت کنند اما نشان داده است که همانگونه که سید حسن نصرالله گفت از خانه عنکبوت نیز سست تر هستند.

رضایی با بیان اینکه به دوران افول رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن هستیم، گفت: سست بودن پایه های رژیم صهیونیستی در انتخابات حاضر کاملا مشهود شد و نشان داد که درگیری های اساسی بین گروههای حاضر در این رژیم وجود دارد. از سویی جنگ جدید توان نیروهای فلسطینی را نشان داد. این جنگ نشان داد که فلسطینی ها با وجود نیروهای کم و امکانات محدود می‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر بیاندازند. آتش‌بس سریع نشان داد که از صهیونیست ها از حرکت های کوچک گروه‌های مقاومت هم می ترسند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خروج آمریکا به بحران منطقه‌ای پایان می‌دهد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید به این محاسبات در منطقه برسند که اولاً باید نیروهایشان را از منطقه خارج کنند. ثانیاً نمی‌توانند برای رژیم در حال مرگ صهیونیستی امنیت بخرند و ثالثاً با خیانت برخی کشورهای مرتجع عربی رژیم صهیونیستی جایی در منطقه نخواهد داشت. دیر یا زود آمریکایی‌ها باید منطقه را ترک کنند و این مطلب را خواهند فهمید و چنین حرکت هایی دست و پا زدن برای نگهداشتن نیروهای آنان است. مصوبه مجلس عراق به عنوان یک مصوبه ملی و قابل احترام برای تمامیت ارضی عراق باید پیگیری شود و آمریکایی‌ها هر چه سریع تر باید به این حضور غیر قانونی خود پایان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مواضع آمریکایی‌ها را هدف قرار می‌دهیم/ پاسخ ما دردناک خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
پاسخ ما باید بتواند شکم ملت فقیر وبیچاره ایران را سیر نگه دارد.
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
از جناب رضایی خواهش دارم جدا از تحلیل های منطقه ای و جهانی به مشکلات حوزه انتخابیه خودشان دشتستان هم بپردازند که فقط در یک نمونه ۵۰٪ جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر رو در خودش جا داده
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
....!!!