جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

دولت می‌خواهد با کاهش نرخ ارز روی انتخابات تاثیر بگذارد/ می‌خواهند در پایان عمر دولت نرخ ارز را کاهش داده و دولت را تحویل دهند/ ۸ سال کشور را با «کی بود کی بود من نبودم» اداره کردند/ اگر دولتی‌ها در ماه‌های پایانی ساکت باشند خیلی بهتر است

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 762773
اگر امروز رمز ارزها رونق گرفته و بخشی از سرمایه ها را به خودش جذب کرده به این خاطر است که راه را در بخش های تولید باز نکرده و مانع زدایی نکردند.
دولت می‌خواهد با کاهش نرخ ارز روی انتخابات تاثیر بگذارد/ ۸ سال کشور را با «کی بود کی بود من نبودم» اداره کردند/ دولتی‌ها در ماه‌های پایانی ساکت باشند
گروه اقتصادی جهان نيوز: جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهارداشت: این مسئله هم ناشی از فضایی است که پیش روی ایران قرار دارد و هم امضای سند راهبردی با چین و چشم اندازی که برای توسعه روابط با چین و روسیه وجود دارد به نظر می‌رسد که برجام را به حاشیه برده و عملا اهمیت آن را کاهش داده است به گونه‌ای که آمریکایی ها ناچارند به برجام برگردند و مجدداً تعهداتشان را انجام دهند. شرایط به نحوی پیش می‌رود که بیش از آنکه ایران به برجام نیاز داشته باشند آمریکایی ها نیازمند آن است.
 
وی با اشاره به اینکه فضا کاملا تغییر کرده و فشارهای حداکثری و روش های نرم آمریکایی دیگر نمی‌تواند برای ایران مشکل ایجا کند، توضیح داد: به علت اینکه در داخل کشور شریط سخت و دشوار تحریم ها را پشت سر گذاشته و امکان تامین نیازها در داخل کشور وجود دارد لذا فشارها کاهش یافته است. ارتباطات با کشورهای همسایه که زمینه را برای توسعه مبادلات تجاری فراهم کرده و از طرفی ارتباط با چین و روسیه امکانی را برای کشور فراهم کرده که جوبایدن هیچ راهی جز بازگشت به برجام ندارد و به تبع این شرایطی که آمریکایی ها دارند طبیعی است که چشم انداز آینده چشم انداز روشنی است و دیگر فشارهای ارزی و تقاضای سفته بازی در بازار ارز وجود نخواهد داشت.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در ادامه تشریح دلایل کاهش نرخ ارز، افزود: بخشی از نقدینگی ها به سمت رمز ارزها و سایر بازارها رفته بنابراین فشار از روی نرخ ارز برداشته شده و تقاضا برای ارز بیشتر تقاضای معاملاتی است. بنابراین نباید انتظار داشت نرخ ارز همچنان بالا بماند و مسیر خود را به سمت کاهشی شدن طی می‌کند.


دولت می خواهد ارز را با نرخ پایین تحویل دولت بعدی بدهد

 
قادری با بیان اینکه دولت علاقه دارد در ماه های پایانی عمرش، قیمت ارز را کاهش دهد، تصریح کرد: دولت می‌خواهد با کاهش نرخ ارز روی انتخابات تاثیر بگذارد و برای خودش دستاورد سازی کند تا بتواند به کمک نامزدهای مورد حمایتش بیاید. دولت می‌خواهد در پایان کار ارز را با نرخ پایینی تحویل به دولت بعدی دهد و تمام  تلاش خود را می‌کند که  هرچه موجودی ارزی دارد را در داخل بازار بریزد و چیزی را برای آینده نگذارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این کاهش نرخ ارز برای دلسوزی مردم نیست، خاطرنشان کرد: اینها به دنبال دستاورد سازی هستند و در ظاهر می‌خواهند اعلام کنند که این کار را برای مردم انجام دادند در صورتی که حدود 8 سال است که وقت مردم را تلف کرده و دستاوردی نداشتند و قصد دارند در دقیقه 90 به دنبال دستاورد سازی باشند.  


نظام سلطه به دنبال پیروزی غربگرایان در انتخابات است

 
نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه نظام سلطه علاقه ندارد در انتخابات، جریانی غیر از غربگرایان پیروز شود، تشریح کرد: آن ها به دو دلیل عجله دارند که مسیر را برای توافق هموار کنند و حداقل به صورت ظاهری هم که شده امتیازاتی را به ایران بدهند تا با این کار بتوانند از طرفداران خود و غربگرایان در انتخابات ایران حمایت کنند و دیگر اینکه خوب می‌دانند که پس از پایان عمر دولت روحانی دولت بعدی به هیچ وجه این چنین امتیازتی را به غربی ها نخواهند داد.
 
وی با تاکید بر اینکه امتیاز دادن در مذاکرات هنر نیست، گفت: اگر اینها می توانستند با زبان دنیا صحبت کنند که یکی پس از دیگری صحنه ها را در میدان دیپلماسی واگذار نمی کردند و این افتضاح به بار نمی‌آمد. اینها در هر میدان دیپلماسی که قرار گرفتند نتیجه را واگذار کردند. آنقدر کارنامه اینها غیر قابل دفاع است که چیزی برای گفتن ندارند. این رجزخوانی ها در شرایطی که موفقیت ها مرهون زحمات و تلاش های شهید سلیمانی ها است با استفاده از رسانه ها در فضای یک طرفه هنر نیست.


رئیس جمهور حوصله بیرون رفتن دارد

 
قادری با اشاره به نحوه مدیریت دولت روحانی، گفت: این دولت همه چیر را می خواهد در اتاق های در بسته مدیریت کند و  اهل میدان نیست. این دولت در صحنه های تولیدی حاضر و پای کار نیست نه رئیس جمهورش حوصله بیرون رفتن دارد و نه معاون اولش علاقه‌ای برای شنیدن مشکلات تولید کنندگان دارد. عملا تولید بی دفاع در صحنه کار و تلاش رها شده و به این دولت امیدی نیست.
 
وی با بیان اینکه دولت روحانی در حرف زدن و دستاوردسازی ید طولایی دارد، خاطرنشان کرد: این دولت در عمل نتوانست مشکلات و معضلات را حل کنند. افتضاحاتی که در بورس به بار آرودند و حجم سرمایه های سوخت شده مردم گواه وعده های توخالی آنان است و این اتفاقات و بی صداقتی ها مردم را بی اعتماد کرد. اینها نتیجه سوء تدبیری است که در دولت تدبیر و امید وجود دارد و فضا را به نحوی پیش برده که هیچکدام از حرف ها و وعده های دولتی ها قابل اتکا نیست.


کشور را با «کی بود کی بود من نبودم» اداره کردند

 
نماینده مردم شیراز با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری دولت مردان، گفت: در جریان افزایش قیمت بنزین رئیس دولت خیلی راحت اعلام بی اطلاعی می‌کند و می گوید من هم مثل بقیه دیر متوجه شدم، یا در بحث ارز جهانگیری که نرخ ارز را اعلام می‌کنند همه دنبال این بودند که چه کسی این نرخ را اعلام کرده است و اینها می خواهند با این کی بود کی بود من نبودم‌ها کشور را اداره کنند و اعتماد مردم را جلب کنند. اگر مردم امروز به حرف مسئولین عمل نمی‌کنند و بر خلاف حرف آنان مسیرهای دیگری را طی می‌کنند ناشی از بی صداقتی مسئولان اجرایی است.
 
وی با اشاره به کم کاری دولت برای جذب سرمایه در حوزه های مولد، خاطرنشان کرد: اگر امروز رمز ارزها رونق گرفته و بخشی از سرمایه ها را به خودش جذب کرده به این خاطر است که راه را در بخش های تولید باز نکرده و مانع زدایی نکردند و به دنبال تسهیل فضای کسب و کار نبودند. این دولت امکانی را برای جذب سرمایه در حوزه های مولد فراهم نکرد، اما شاهدیم که حوزه های غیر مولد سرمایه های کشور را به خودش جذب کرده که در آینده مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند.


دولتی ها در ماه های پایانی ساکت باشند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به صحبت های اعضای دولت در ماه های پایانی، بیان کرد: آقای جهانگیری دومین مقام اجرایی در 8 سال گذشته که همه امکانات و فرصت ها در اختیارش بوده حالا می‌آید و طلبکارنه برخورد می‌کند و دیگران را زیر سوال می‌برد بهتر است به جای برخورد طلبکارانه مقداری به خودشان برگردند و به اشتباهات فاحشی که باعث شده کشور در این شرایط قرار گیرد، فکر کنند. بنابراین اگر دولتی‌ها در ماه‌های پایانی ساکت باشند خیلی بهتر است و به نفع شان است چراکه دیگر حرف‌های شان برای مردم باور پذیر نیست و نباید بی خودی دستاورد سازی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاحات یعنی همین !!!1
Iran, Islamic Republic of
عزیز ، توقعتون اینه که دولت در پایان کارش نرخ ارز را به 40 هزار تومان برساند و دولت را تحویل شما بدهد؟
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز اگه دلار الان پایین میاد!! پس مفهومش این که میشد قبل از این هم دلار را پایین آورد!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت اول روحانی از 92 تا 96 کار کرد ومردم با 24 میلیون رای در برابر رئیسی او را مجددا انتخاب کردند.
Iran, Islamic Republic of
سخن دیگر: اینکه ملت، دیدید من دلار را پایین آوردم پس دولت بعد هم باید دلار را بکند 5 تومن!!!.
Iran, Islamic Republic of
دولت فاتحه اقتصاد- تولید را خواند!!
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
واعظی: نرخ ارز را 27 هزار تومان کردیم تا بتوانیم مملکت را اداره کنیم !
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
دولت با افزایش نرخ ارز و نوسان گیری در بازار ارز کسری بودجه خود را جبران کرد.!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا نگران نباشید. بزودی دولت جوان انقلابی سر کار می اید و مثل دوران محمود کشور بهشت می شود!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
۸ سال کشور را با «کی بود کی بود من نبودم» اداره کردند؟؟؟؟؟!!!!.....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دولت جديد بايد قيمت ها را به سال 92 برگرداند .
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش دولت بعد دلار را بالای 150 هزار تومان تحویل میدهد!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبان دوباره رای بیاورند دلار 150 هزار تومانی دور از دسترس نیست !
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم رییسی بیاد و رای بیاره تا بهت ثابت بشه.
قلی
Iran, Islamic Republic of
رئیسی یا هر کس دیگری بیاید وضع به این خرابی نخواهد شد.
Germany
رئیسی اگر بیاید، رأی بالایی می‌آورد و دلار را به زیر 5000 تومان می‌رساند.
Iran, Islamic Republic of
....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا بايد آقاي رئيسي دلار را و ارز كشور هاي معاند و ضد نظام اسلامي را از سبد ارزي كشور براي هميشه حذف كند و برجام را براي هميشه بخاك بسپارد و به توان داخلي بيش از گذشته بها بدهد تا دشمنان قسم خورده يك تو دهني محكم از ايران بخورند حالشون جا بياد ديگه با دم شير بازي نكنند .
نقل قول
Iran, Islamic Republic of
به قول خود اصلاح طلبان اگر رئیسی می آمد قیمت دلار حداکثر 5 هزار تومان می شد.
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
مگر دولت کاندید دارد؟ .
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
شمه
Iran, Islamic Republic of
بیارن پایین می گین برای انخاباته ببرن بالا می گین برای روی گردانی ملت از نظامه شما اصولگراها کی می خواین ثبات فکری داشته باشین!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبان وقتی پایین میاد میگین بخاطر 22 بهمن بود !!! وقتی بالا رفت میگفتین بخاطر ترامپ بود !!!
Iran, Islamic Republic of
..، واقعا دیگه اعصابمون کشش نداره