پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۲۰
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

هرهفته روحانی حاشیه سازی می‌کرد این هفته جهانگیری/ می‌خواهند مذاکرات تا زمان انتخابات ادامه پیدا کند/ بگویند برای برداشتن فشار از روی دوش مردم چه کردند؟/ این دولت اگر پروژه‌ای هم انجام داده چندبار افتتاحش کرده

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 762132
حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا معاون اول رئیس جمهور این اظهارات را در رسانه ملی مطرح نمی‌کند، تصریح کرد: معمولا اینها می‌خواهند این گونه برنامه ها را مهندسی کنند و در صدا وسیما این امکان فراهم نیست.
هرهفته روحانی حاشیه سازی می‌کرد این هفته جهانگیری/ می‌خواهند مذاکرات تا زمان انتخابات ادامه پیدا کند/ بگویند برای برداشتن فشار از روی دوش مردم چه کردند؟/ این دولت اگر پروژه‌ای هم انجام داده چندبار افتتاحش کرده
گروه سیاسی جهان نيوز: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه «اگر ما رای ندهیم، مافیا روی کار می‌آید» اظهار داشت: به نظر می‌رسد ایشان 8 سال زمان را اشتباه گرفتند، باید 8 سال پیش و قبل از انتخابات سال 92 این صحبت‌ها را می‌کردند نه در حال حاضر. این صحبت‌ها دقیقا به خودشان بر می‌گردد. این حرف‌ها دیگر خریداری ندارد و اینها باید پاسخ دهند که در این حدود 8 سالی که زمام کشور در اختیارشان بود برای معیشت و اقتصاد مردم و بی اثر کردن تحریم‌ها چه کردند. لطفا درباره 21.3 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی توضیح دهند که آن را به چه کسانی دادند؟ و چه مقدار از آن به کشور برگشت.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا صحبت های اخیر معاون اول رئیس جمهور جنبه انتخاباتی دارد، خاطرنشان کرد: این یک فرآیند و روند حاشیه سازی است که هر هفته توسط آقای رئیس جمهور انجام می‌شود و حالا این هفته هم به دلیل نزدیکی به انتخابات، معاون اول رئیس جمهور این حاشیه سازی ها را ادامه دادند و این نوع حاشیه سازی ها هم فقط برای فرار از پاسخگویی به مردم است. 
 
حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا معاون اول رئیس جمهور این اظهارات را در رسانه ملی و در مقابل کارشناسان مطرح نمی‌کند، تصریح کرد: معمولا اینها می‌خواهند این گونه برنامه‌ها را مهندسی کنند و در صدا وسیما این امکان فراهم نیست، ولی در جایی غیر از رسانه ملی به راحتی می‌توانند این برنامه‌ها را مهندسی کنند؛ که چه کسی چه سوالی بپرسد و چه پاسخی داده شود. بعضی مواقع هم دروغ آنقدر با شاخه و برگ گفته می‌شود که بالاخره برخی می‌پذیرند.
 
وی در واکنش به این بخش از سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید در دولت می‌ماندم تا فشار اقتصادی را از دوش مردم کم کنم، گفت: با وجود این صحبت‌ها همه این اتفاقات که افتاده است؛ گرانی بیداد می‌کند و برخی موارد هم که دست مافیا افتاده، لطفا بگویند برای برداشتن فشار از روی دوش مردم چه کاری انجام شده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره بخشی دیگر از صحبت های جهانگیری مبنی بر اینکه عده‌ای نمی‌گذارند مردم از منافع برجام برخوردار شوند، بیان کرد: همان طور که در انتخابات سال 92 گفتند که اگر پشت میز مذاکره بنشینند همه مشکلات حل می‌شود که البته این طور هم نشد، اکنون هم قصد دارند با تحریف درباره پیشرفت مذاکرات، به نوعی تا زمان انتخابات این مذاکرات را ادامه داده تا  جریان غربگرا بالاخره کاندیدایی که متمایل به آن ها باشد پیدا کند و جهت گیری ها به سمت او شود. کما اینکه آقای روحانی در جایی گفتند که اگر فلان فرد بیاید دولت سوم روحانی استمرار پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده به دلیل ضعفی که از خود در برابر طرف مقابل نشان دادند، نتوانست کاری پیش ببرد، گفت: اینها به دنبال مذاکره هستند تا به نتیجه‌ای برسند و به نوعی این 8 سالی که وقت کشور گرفته شده را پوشش دهند، اما واقعیت این است که نتواستند و به جای معرفی آمریکا به عنوان عامل وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به دنبال این هستند که با تحریف موضوع، مقصر را بخشی از مردم و برخی از مسئولان داخلی معرفی کنند که نقشی در این وضع نداشته و دلسوزانه به دنبال بی اثر کردن تحریم ها هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه جریان غربگرا به دنبال این است که به جای تصویر واقعی از مذاکرات یک تصویر ساختگی ارئه دهند، خاطرنشان کرد: اینها در این تصویر ساختگی و القا کننده به دنبال این هستند که مذاکرات را رو به پیشرفت نشان دهند در حالی که آنچه تاکنون در مذاکرات توانستند به دست آورند فقط تعیین ساختار مذاکره بوده و از لحاظ محتوایی اتفاقی رخ نداده است. اینها بدانند که هرگونه توافق به جز لغو تمامی تحریم ها بر خلاف منافع ملت ایران خواهد بود.

حاجی دلیگانی در پایان در واکنش به این قسمت از صحبت های معاون اول رئیس جمهور درباره اینکه شرم می کنیم دستاوردهایمان را بگوییم، توضیح داد: اتفاقا این موضوع برعکس است. اگر اینها یک قدمی بردارند چندین بار آن را بیان می کنند و اگر پروژه ای توسط آن ها انجام شود چندبار آن را افتتاح می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خراسانی
Iran, Islamic Republic of
حرف حاجی دلیگانی قبول است
Iran, Islamic Republic of
چرا حاجی دلگان با مذاکره وبر داشتن تحریم مشکل داره ، اگر دولت زود اقدام کنه میگن دولت دست پاچه وباید امتیاز بدهد ، اگر دیر اقدام کنه میکن برای انتخابات گذاشته ، چه کسی حرفتان باور میکنه؟
اصغر
Iran, Islamic Republic of
بله. البته دولت بعد از هشت سال تازه دست بکار شده است یعنی دنبال مقاصد انتخاباتی است.
سراب برجام
Iran, Islamic Republic of
دولت اگر بلد بود و می توانست در 8 سال گذشته تحریم ها را لغو می کرد.
Iran, Islamic Republic of
نکنه نو هم می خواهی کاندیدای ریاست جمهوری شوی
Iran, Islamic Republic of
آهان !!! هر کی به دولت بگه بالای چشمت ابرو هست باید یه انگی بهش زد .....!!!!
Iran, Islamic Republic of
کلا این دولت اصلاح طلب با حاشیه زنده ست ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
خب توقع داری جهانگیری چیکار کنه؟ !!!!
Iran, Islamic Republic of
هیچی..
Canada
.....
Iran, Islamic Republic of
بنظر من ترمز حاشیه سازی زمانی کشیده میشود که دادستان از تاخیر در اقدام خارج شود..!!!!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته
مختار
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا جهانگیری راست میگه که شرم دارن دستاورد هاشونو بگن

آخه دستاوردی نداشتن ....!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر هیچ دستاوردی نداشته باشن در صنعت هسته ای که پیشرفته ترین ماشینها را تولید وبکارگیری کرده واورانیوم 60 در صد تولید کرده اند بالاترین دستاورد در سالهای اخیره
United States
اورانیوم ۶۰ درصد قصه ای است که برای ما ساخته اند
.
Iran, Islamic Republic of
.....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام
به نظرم شورای نگهبان سخنرانی افرادی که اعلام کاندیداتوری کردن رو در کلاب هاوس و مدارد مشابه ممنوع کنه
United States
شما احیانا از کره شمالی پیام نمی زنی؟؟
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
اصولاً اصلاح طلبان کارشان این است تشنه قدرت اما ناتوان درزمان خاتمی. دائم می گفتند هر9روز یک بحران دارند. ودر زمان روحانی 4سال گفتند احمدی نژاد خراب کرده وباشروع 4سال دوم. شروع به مذاکره. اوائل هرروز فحاشی به منتقدین وبعد ازامضا آمدن ترامپ وپاره کردن برجام هرروز سخنرانی ...جنگ اقتصادی است. ترامپ دیوانه است. وما تحریم هستیم. والی آخر. وبعدازترامپ. می گفتند بایدن بیاید خودش گلابی ها را می آورد. وبایدن نیاورد .......
هرپروژه ای رو چند بار افتحاح و تبلیغ ......!!!!1؟؟؟؟