کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با جهان نیوز:

خدا را شکر می‌کنم که نظر ظریف بعضی وقت‌ها اعمال نشده/ اظهارات مطرح شده از طرف وزیر خارجه حاصل از ساده اندیشی است/ کسی که سالها دیپلمات بوده، فهمش از مسائل داخلی و بین‌المللی در حد ابتدایی است/ صدای موشک دیمونا در رسانه سعودی اینترنشنال شنیده شد

9 ارديبهشت 1400 ساعت 12:57

با توجه به ساده اندیشی‌ای که آقای ظریف دارد، خداوند را شکر می‌کنم که نظر او بعضی وقت‌ها اعمال نشده است چراکه قطعاً خسارت محض خواهد بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با جهان نیوز درباره انتشار فایل صوتی وزیرخارجه و اظهارنظرهای پیرامون آن عنوان کرد: بعید می‌دانم که تیم ظریف اقدام به نشر چنین موضوعی برای ایجاد دوقطبی در انتخابات کرده باشد. چراکه همه نیروهای داخلی می‌دانند که شهید سلیمانی فرا جریانی و فراجناحی است و درهمه جریان‌ها و جناح‌ها محبوبیت دارد و با ایشان نمی‌توان دوقطبی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اظهارات مطرح شده از طرف وزیر خارجه حاصل از ساده اندیشی ایشان است، تصریح کرد: صحبت‌هایی که آقای ظریف مطرح کرد را حاصل دو ساده اندیشی از طرف او می‌دانم. ساده اندیشی اول ظریف این است که به راحتی سفره دل خود را با هر کسی باز می‌کند و آنچه در ذهن دارد را با فردی مانند لیلاز مطرح می‌نماید. البته مصاحبه کننده هم به راحتی و با جملات ساده او را مدیریت کرده و آنچه که می‌خواهد و در ذهن دارد را از زبان او بیرون می‌کشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: ساده اندیشی دوم ظریف فهم او نسبت به مسائل سیاسی داخلی و بین الملل است. متاسفانه کسی که سالها به عنوان یک دیپلمات بوده است فهمش از مسائل داخلی و بین‌المللی بسیار ضعیف و در حد ابتدایی است.

رضایی در واکنش به بخشی دیگر از سخنان ظریف مبنی بر اینکه نظر وزیر خارجه در برخی از مواقع اعمال نشد، خاطرنشان کرد: هرچند آقای ظریف گلایه دارد که برخی وقت‌ها نظرش اعمال نشده است ولی با ساده اندیشی‌ای که دارد خداوند را شکر می‌کنم که نظر او بعضی وقت‌ها اعمال نشده است چراکه قطعاً خسارت محض خواهد بود.

وی با اشاره به بازتاب فایل صوتی ظریف در رسانه‌های بیگانه، بیان کرد: ضریب دادن رسانه‌های بیگانه به این صحبت‌ها را نه از سر قدرت میدانم بلکه معتقدم پاسخی به موفقیت‌های چند روز گذشته گفتمان مقاومت در حوزه میدانی است. صدای موشک دیمونا در رسانه سعودی اینترنشنال شنیده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، گفت: قطعاً ما نسبت به مسائل اتفاق افتاده و درز اطلاعات محرمانه سکوت نخواهیم کرد و از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که کمیسیون مسئول در این حوزه است پیگیر خواهیم بود.

رضایی در پایان با بیان اینکه اظهارات ظریف باطن و تفکر دولت روحانی در هشت سال گذشته بود، یاد آور شد: نتیجه این تفکر در حوزه اقتصادی و معیشتی ده برابر شدن قیمت دلار و سکه و پراید ۱۵۰ میلیونی تومانی بود.


کد مطلب: 761805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/761805/خدا-شکر-می-کنم-نظر-ظریف-بعضی-وقت-ها-اعمال-نشده-اظهارات-مطرح-شده-طرف-وزیر-خارجه-حاصل-ساده-اندیشی-کسی-سالها-دیپلمات-بوده-فهمش-مسائل-داخلی-بین-المللی-حد-ابتدایی-صدای-موشک-دیمونا-رسانه-سعودی-اینترنشنال-شنیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com