کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با جهان نیوز:

دیوار آبی و قرمز تفاوتی به حال ایران نخواهد داشت/ استراتژی آمریکا در سطح روسای جمهور تعیین نمی‌شود، صهیونیسم بین الملل تعیین کنننده است/ جریان غرب‌گرای داخل کشور جامعه را به انتخابات آمریکا شرطی کرده/ با آمدن بایدن تغییری در فشار علیه ایران ایجاد نمی‌شود

18 آبان 1399 ساعت 20:43

دکتر زهره الهیان درباره دشمنی بنیادین آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: اساسا سیاست ها و استراتژی آمریکا در سطح روسای جمهور تعیین نمی‌شود، بلکه این صهیونیسم بین الملل است که بر دولت های حاکم بر آمریکا احاطه و تسلط دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: دکتر زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با جهان نیوز در پاسخ به این سوال که نتیجه انتخابات آمریکا چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد، اظهار داشت: با راهیابی «جوبایدن» به کاخ سفید قطعا رویکرد آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران تفاوت نخواهد کرد و استراتژی هر دو حزب نسبت به ایران استراتژی واحدی است و آن رویکرد دشمنی با ایران، فشار و تحریم کنار گذاشته نخواهد شد.

وی درباره آینده روابط ایران و آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: ممکن است شیوه و تاکتیک‌های این دو حزب نسبت به ایران تفاوت داشته باشد، اما رویکرد ایران نسبت به رئیس جمهور آمریکا از هر حزبی که باشد یک رویکرد واحدی است، چراکه تجربه تاریخی ملت ایران از سیاستمداران آمریکا همواره یادآور نقض حقوق ملت ایران، فشار، تحریم و ترور از سوی آنان بوده و در هر دوره‌ای که هر یک از این دو حزب در قدرت بودند این سیاست‌های خصمانه تغییری پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ترامپ هراسی و اشتیاق به حضور «بایدن» در کاخ سفید در شان و جایگاه مسئولان کشور نیست، توضیح داد: برخی از مسئولان با اظهارنظرهای ناصحیح، فضای روانی را در جامعه ایجاد کردند که خود همین موضوع تا حدی باعث نوسان قیمت ارز در کشور شد. سیاست ترامپ هراسی و اشتیاق نسبت به حضور «بایدن» سیاست غلطی است که شاید به نوعی یک جو روانی در کشور ایجاد کرد که تا قبل از انتخابات آمریکا شاهد صعود روزانه قیمت دلار بودیم و اکنون هم با پیروزی «بایدن» همین جو روانی و القایی از طرف برخی مسئولان موجب سقوط قیمت دلار شده که قطعا این مسئله مقطعی خواهد بود و با پیروزی «جوبایدن» سیاست‌های آمریکا در ارتباط با فشار، تحریم و نقض حقوق ملت ایران متفاوت نخواهد بود.

الهیان با تاکید بر اینکه تکیه بر نیرو و توان داخلی راه عبور از مشکلات کشور است، گفت: اینکه با روی کار آمدن یک حزب دیگر در آمریکا سیاست‌های این کشور تغییر کند یک انتظار غلطی است و همان طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند نگاه مسئولان نباید به بیرون کشور باشد بلکه باید نگاه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد. امروز کشور نیروی متخصص جوانی دارد که سرمایه عظیمی محسوب می‌شود افزون بر این ایران دارای منابع طبیعی فراوانی است که باید این دو سرمایه عظیم به نحو احسن مدیرت شود تا بتوان راه پیشرفت و توسعه را در گام دوم انقلاب طی نمود.

وی با اشاره به اینکه برخی در داخل کشور منتظر پیروزی جو بایدن بودند، مطرح کرد: متاسفانه نگاه جریان غرب‌گرا که بعضا امروز هم مسئولیت‌هایی در کشور دارند شرطی کردن جامعه ایران نسبت به موضوعی مثل انتخابات آمریکا است و این یک نگاه غلط و غیراصولی است. قاعدتاً پیروزی بایدن در نهایت برای ایران تفاوت زیادی نخواهد داشت هر چند که برخی تلاش می‌کنند که یک فضای روانی در کشور ایجاد کنند و این فضا موقت خواهد بود و پایدار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان درباره دشمنی بنیادین آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: اساسا سیاست‌ها و استراتژی آمریکا در سطح روسای جمهور تعیین نمی‌شود بلکه این صهیونیسم بین الملل است که بر دولت های حاکم بر آمریکا احاطه و تسلط دارد. امیدواری برخی به «بایدن» و اینکه ایران مجدداً پای میز مذاکره با آمریکا خواهد نشست، تکرار تجربه ناموفق برجام است. عهدشکنی آمریکا در خاطره ملت ایران باقی مانده و آزموده را آزمودن خطاست و تجریه ناموفق برجام نباید دوباره تکرار شود و دیوار آبی و قرمز تفاوتی به حال ملت ایران نخواهد داشت.


کد مطلب: 744384

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/interview/744384/دیوار-آبی-قرمز-تفاوتی-حال-ایران-نخواهد-استراتژی-آمریکا-سطح-روسای-جمهور-تعیین-نمی-شود-صهیونیسم-بین-الملل-کنننده-جریان-غرب-گرای-داخل-کشور-جامعه-انتخابات-شرطی-کرده-آمدن-بایدن-تغییری-فشار-علیه-ایجاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com