پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
آیت‌الله کعبی در گفتگو با جهان:

رییس‌جمهور آینده هیچ‌گونه انحراف فکری نداشته باشد

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 278179
نماینده مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اصلح کسی است که بر مسائل داخلی و بین المللی نظام اشراف داشته باشد و هیچ گونه انحراف فکری نداشته باشد، و از لحاظ اجرایی هم توانمند باشد و بتواند از ظرفیت عظیم ملت ایران در سطوح گوناگون برای حل مشکلات استفاده بکند.
رییس‌جمهور آینده هیچ‌گونه انحراف فکری نداشته باشد
آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار سیاسی جهان نيوز با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، عنوان کرد: همواره در نظام جمهوری اسلامی ایران، پیوند عمیق امامت و امت خالق یک نظام حماسه ساز بوده است و خلق حماسه های تاریخی از سوی ملت، شکست های سنگینی را بر دشمنان تحمیل کرده است.

وی به موقعیت های حماسه ساز سال 92 اشاره کرد و گفت: در سال 92 انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که بعد از فتنه 88 و حماسه 40 میلیونی حضور ملت در انتخابات صورت می گیرد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: دشمنان بعد از فتنه 88، عزم‌شان را جهت برنامه ریزی برای ایجاد یاس و ناامیدی و تحمیل فشارهای فراوان بر ملت بنا نهاده اند. طبعا ملت موقعیت شناس ایران هم، هر زمان ببینید دشمنان پروژه خاصی را دنبال می کنند، دقیقا گام های خود را عکس آنان و در جهت خنثی کردن پروژه بر می دارند.

عضو شورای نگهبان تاکید کرد: امیدواریم که در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بر پایه رهنمودهای رهبری، شاهد خلق حماسه بزرگ حضور ملت باشیم و همه فعالان سیاسی و انتخاباتی با سلیقه های گوناگون باید بر حضور حماسی ملت در انتخابات آینده متمرکز شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تبیین منفعت هایی که حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده می تواند داشته باشد پرداخت و گفت: اگر ملت با رای بسیار بالایی در انتخابات آینده شرکت کنند، یک پیروزی برای ملت و نظام است و شکستی برای امریکا و انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی است.

آیت الله کعبی افزود: حضور حداکثری مردم البته پیروزی‌ای خواهد بود برای ملت، رهبریِ نظام اسلامی، انقلاب و فعالان سیاسی و همه کسانی که به گونه ای رفتار می کنند که این حماسه آفریده می شود تا مردم در رفاه بهتری زندگی کنند.

وی در ادامه به بحث تحریم های اقتصادی استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های دشمن برنامه تحریم بوده است و همیشه این تحریم ها و فشارها در طول سالیان متمادین بعد از انقلاب، همراه با اعتماد به نفس، تولید، خلاقیت، ابداع، کار و تلاش جوانان ایرانی همراه بوده است که محوریت این موفقیت ها در برابر تحریم ها، باور داشتن به وعده الهی و توکل به خدا بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از انتظارات رهبری از مسئولان نظام، فعالان اقتصادی و آحاد مردم، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بوده است که باید این امر مستمرا پیگیری شود تا تحقق کامل یابد.

وی افزود: ملت با انگیزه الهی و با اخلاق و با حمایت از نظام و اسلام، و با حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده برای تعیین سرنوشت کشور در 4 سال آینده با حضور حداکثری، با بصیرت و هوشمندی فعالیت های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

این استاد اخلاق ابراز کرد: رهبری تاکید دارند که در انتخابات به کاندیدای اصلح رای داده شود، که لازمه این امر تلاش برای شناخت اصلح از سوی رای دهندگان است.

به گفته وی، اصلح کسی است که بر مسائل داخلی و بین المللی نظام اشراف داشته باشد و هیچ گونه انحراف فکری نداشته باشد، و از لحاظ اجرایی هم توانمند باشد و بتواند از ظرفیت عظیم ملت ایران در سطوح گوناگون برای حل مشکلات استفاده بکند.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: اصلح کسی است که بتواند تدابیر رهبری را اجرایی کند، نه اینکه در مقابل تدابیر رهبری، تدبیر کند. خط مشی و رفتارهایش باید بر پایه سیاست های کلی نظام و در سایه رهبری صورت بگیرد. باید در کارهای خود روحیه جهادی و انقلابی و با نشاطی داشته باشد و شبانه روز برای ملت خدمت صادقانه داشته باشد. این مواردی است که گهگاه ضعف های برخی از روسای جمهور قبلی بوده است.

آیت الله کعبی در پایان گفت: لازمه ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی، وجود روحیه جهادی و انقلابی و ایمان عمیق به باورهای و ارزشهای اسلامی و تدابیر ولایت فقیه و اعتماد به ظرفیت های ملت برای ایجاد شتاب در پیشرفت کشور و حل مشکلات پایه ای و طراحی اقتصاد بدون نفت در افق آینده اداره کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


feri
سئوال : آیا روسای جمهور قبلی هیچگونه انحراف فکری نداشته اند؟؟!!!