دولت بهدنبال ابلاغ صرف بخشنامه نیست، بلکه تلاش دارد از طریق اقناع، گفتوگو و ایجاد تفاهم میان دستگاهها، زمینۀ اجرای مؤثر سیاستهای اصلاحی را فراهم کند.